mamlan skrev 2010-08-17 19:07:06 följande:
Satt och funderade lite nu, hur hade ni det själv när ni var små? Ni som anser att det är dåligt föräldraskap att låta barnen vara hos mor och farföräldrar för att en bra förälder minsann ALDRIG lämnar bort sitt barn? Och ni som liksom jag tycker det är toppen att barnbarn och mor/far föräldrar får möjligheten att umgås? Själv var jag mycket med min farmor, hon bodde i en lägenhet i vårt hus så dit gick man varje dag efter skolan fikade, pratade och bara var tills mamma och pappa kom hem från jobbet. Skulle de bort någon gång utan barn så knatade man bara upp förö trappen till farmor, toppen. Ja man var självklart dit annars oxå, säkert minst en gång om dagen
Alltså... Jag var fyra år gammal när mina föräldrar lämnade mig hos mormor och åkte iväg till Gran Canaria i två veckor.
Om jag saknade dem? Säkert - men det jag minns är hur morfar och jag byggde docksäng åt min nalle och hur vi plockade hallon, såg kronprinsessan Victoria rida förbi på en ponny (tillsammans med Securitasvakter på egna hästar), hur vi åkte turistbåt genom Sthlm...
Ett av mina tidigaste och bästa minnen är de där två veckorna hos mormor.
Jag hade grymt trevligt.
Det är vad jag kommer ihåg.