Maggis skrev 2010-08-16 18:21:34 följande:
Ja, så är det här också i stor utsträckning. De får abstinens, säger de, om de inte får träffa dem ofta.
Så då får de naturligtvis det medan de orkar och barnen vill. Men nu förstår jag ju att de bara blir utnyttjade av oss.
Samma här, nu under semestern ringde min mamma och bönade och bad om att hon och pappa skulle få ha sonen iallafall över en helg.. Vi bor liksom 200 meter ifrån varandra dessutom så jag tyckte det kändes lite onödigt, men sa ja ändå haha..
När jag skulle åka till stockholm och hälsa på en kompis så ville de promt att han skulle stanna hos dem med svepskälet "så du får roa dig lite" hmm.. tror det var dom som ville roa sig lite med barnbarnet kanske?
Eller när jag tog med honom till ett möte jag hade på kommunen inför att jag och sambon ska separera, då ringde pappa och när han fick höra det blev han helt förskräckt "Men lämna honom hääääär du behööööver inte ta med honom han kan gott vara här, det blir väl lättare?" och så vidare i liknande exempel 1000 gånger om haha..
Men de blir ju såklart utnyttjade att jag inte förstod det