dreamspell skrev 2010-08-16 18:32:34 följande:
Vi har nästan aldrig hjälp av våra föräldrar med barnen, tyvärr!! Tycker det är jättetråkigt, både för barnens skull och för vår eftersom lite avlastning nångång vore underbart!!! Är jätteavundsjuk på alla som har föräldrar som vill vars med barnbarnen och dessutom själva tar intiativ till det. Lyx, hoppas det uppskattad. Inte alls som har det så.
Precis, tycker det är tråkigt att mor- och farföräldrar inte har lust att umgås med sina barnbarn. Våra frågar aldrig efter sina barnbarn. Tycker synd om mina barn för att de inte får den fina relationen med den äldre generationen precis som jag själv har fått. Mina föräldrar tänker inte så långt själva tydligen. Jag har så fina minnen från både min farmor och mormor.
Mina föräldrar är egoistiska i mina ögon. Hoppas de är lika egoistiska när de sitter "på hemmet" så att de inte gnäller när det inte kommer något barnbarn på besök hos dem. Barnbarnen har ju aldrig fått någon uppmärksamhet, hmm.
Min far har aldrig passat sina barnbarn. Någon gång efter mycker pust och stön har mormor passat något barn. Men...då sätts dem framför Disney Channel i soffan. Så..vilka "fina" minnen man får av mormor, eller hur??
Är verkligen avundsjuk på alla er som har kärleksfulla mor- och farföräldrar.
Ska faktiskt sluta att fråga mormor, de få gånger som man faktiskt behöver lite hjälp. Jag ska fråga mina syskon istället.