• miracle20

Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?

Som rubriken lyder hur mycket är normalt att far och morföräldrar passar era barn? Varje helg? Eller när ni ska handla eller åka med det andra barnet till doktorn?

Personligen tycker jag inte att far och morföräldrar ska ställa upp allt för mycket, det är föräldrarnas uppgift att ta hand om sina egna barn själv.

• Svar på tråden Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?
  • Majken

Typ aldrig...

Mina föräldrar är sjuka och ego och ina svärföräldrar är öldre och bor långt ifrån...
    Men som tur är så har vi en äldre dotter på 22 år som gärna ställer upp om/när det kniper!   

Love my M-girls
  • natha
    Håller med. Det är ni som skaffat barn, inte era föräldrar
  • sallybuse

Jag är mormor till 2 st underbara pojkar.Och vi vill passa dom.Finns ingen i hela världen som tvingar oss till de.och de gör vi när vi kan.Vi ringer till och med själv till vår dotter o frågar om pojkarna får komma till helgen.Och dom trivs här hos oss.Och allt funkar hur bra som helst.Kan inte förstå dom som inte vill passa sina ögonstenar.Dom är ju de bästa vi har.Finns ju såna morföräldra och far färäldrar som oss.Som passar dom så ofta man kan.

• 010306

Min mamma vill ha tjejerna där som nu är 6,9 & 11 år o. De brukar vara där när vi handlar mat en gång i veckan och annars kanske nån helg / natt varannan månad.
    Är väll bara bra att dem har kul i hop där.

• sallybuse

Man ska ta vara på tiden så länge barnbarnen vill vara hos oss.Helt plötsligt så är dom stora och då har dom inte tid att vara hos oss.

• idis78

Vi har barnvakt över helgen 3 ggr/år. Ena pojken åker till farmor och farfar och den andre pojken till morfar med fru. Utöver detta har vi ingen hjälp med barnen.

• sallybuse
    idis78 skrev 2012-05-24 15:34:37 följande:
    Vi har barnvakt över helgen 3 ggr/år. Ena pojken åker till farmor och farfar och den andre pojken till morfar med fru. Utöver detta har vi ingen hjälp med barnen.

Men vill dom inte träffa dom mer än 3 gånger per år.Då vet dom ju inte vem dom är.
  • Jämthund

Det är klart TS att det är upp till föräldrarna att ta hand om sina barn men jag ser absolut inget som helst fel i att lämna bort dem då och då. Självklart skall man inte räkna med att dem alltid kan eller vill men någon gång kan man få unna sig lite egentid. Min sambo och jag har tillsammans en pojke som är nästan 4,5 mån. Min mamma och pappa hade hand om honom 6-7 timmar häromdagen när vi hade lite kvalitetstid. Det var guld värt och passar de någon gång under sommaren så kommer vi göra om det igen. likadant ibland när jag är hemma hos mina föräldrar kan jag och mina systrar gå ut och rida en sväng eller liknande.. Fantastiskt med ensamtid ibland. Inte bara för psyket utan även rent fysiskt. Sen tycker jag att det finns föräldrar som lämnar sina barn allt som oftast till någon annan för att bejaka sina egna intressen. Det är inte okej tycker jag.

• idis78

Sallybuse: klart vi träffas oftare än så. Vi har ingen hjälp med barnen utöver de ggr som de är borta över helgen.

• hannis

Vi har haft barnvakt 2 gånger. Då passade min mamma vår son över natt en gång då vi var på bröllop och en kväll då vi var på bio.

Annars har vi alltid med sonen, handling, bankbesök, läkarbesök osv.

Vår son är 2 år.

Svar på tråden Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?