• sallybuse

Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?

Nu sitter här en mormor som skriver.Och vi älskar våra barnbarn av hela vårt hjärta.Och vi passar dom så ofta vi vill och kan.Händer att vi själv ringer och frågar om barnen kan komma till oss.Och det är det bästa vi vet.Tycker de är så synd om mammor och pappor som inte har den möjligheten.Och att inte mor och farföräldrarna vill träffa sina barnbarn. Det är en sak som jag inte riktigt förstår.Deras morfar älskar också sina barnbarn.Och dom är ju de bästa vi har.Vi träffade dom igår och åkte till Skånes djurpark och hade en helt underbar dag.Solig

• sallybuse

Jag är mormor till 2 st underbara pojkar.Och vi vill passa dom.Finns ingen i hela världen som tvingar oss till de.och de gör vi när vi kan.Vi ringer till och med själv till vår dotter o frågar om pojkarna får komma till helgen.Och dom trivs här hos oss.Och allt funkar hur bra som helst.Kan inte förstå dom som inte vill passa sina ögonstenar.Dom är ju de bästa vi har.Finns ju såna morföräldra och far färäldrar som oss.Som passar dom så ofta man kan.

• sallybuse

Man ska ta vara på tiden så länge barnbarnen vill vara hos oss.Helt plötsligt så är dom stora och då har dom inte tid att vara hos oss.

• sallybuse
    idis78 skrev 2012-05-24 15:34:37 följande:
    Vi har barnvakt över helgen 3 ggr/år. Ena pojken åker till farmor och farfar och den andre pojken till morfar med fru. Utöver detta har vi ingen hjälp med barnen.

Men vill dom inte träffa dom mer än 3 gånger per år.Då vet dom ju inte vem dom är.
  • sallybuse
    idis78 skrev 2012-05-24 22:10:45 följande:
    Sallybuse: klart vi träffas oftare än så. Vi har ingen hjälp med barnen utöver de ggr som de är borta över helgen.

Ok  ja förstod inte de så.jag trodde dom passade barnen 3 gånger om året och att dom sov över.Så min tanke var.Oj då vet dom ju inte vem dom är.Bor dom långt i från er??
  • sallybuse
    Coyote skrev 2012-05-24 23:24:38 följande:
    Vår son som är 1.5 år är ganska ofta hos farmor och farfar, åtminstone en gång varannan vecka. Dessutom hämtar farmor honom på förskolan två gånger i veckan och kör hem honom till oss. Det gör hon för att hon VILL, hon erbjuder sig och ber om att få träffa honom, och tar gärna med honom på olika utflykter som de gör. Han sover sällan borta dock, kanske en gång var tredje månad om det är något speciellt.

Han träffar nästan aldrig mormor och morfar ensam, men det beror på att de bor längre bort och inte är helt pigga.

Ja där ser ni.Finns andra som är som vi.Som vill träffa sina underbara barnbarn.De känns ju helt enormt att få kram eller en liten puss av dom.Man blir ju så varm i hela kroppen.Nu har jag inte träffat mina på en vecka och nu längtar jag efter dom.
  • sallybuse
    Bling1975 skrev 2012-05-24 23:41:41 följande:
    Nu är min dotter bara 2 månader så just nu är svaret aldrig. Men vi träffar mina föräldrar flera gånger i veckan och bara hänger, fikar lite eller åker på utflykt. Visst kan mamma också passa henne medan jag duschar eller fixar i köket men då är jag ju i rummet bredvid.

När hon börjar förskolan kommer bli en dag i veckan och kanske någon gång i bland på helgen eller en kväll om det är något speciellt. Men det är på mammas initiativ. Hon jobbar halvtid och vill gärna hämta Vera en dag i veckan så de får hänga lite tills vi slutar jobbet. Svärfar vill säkert också ha lite egentid med henne för utflykter och liknande när hon blir lite större.

Jag skulle aldrig kräva av någon av dem att de passade mitt barn, men jag blir glad för att de alla vill vara mycket med henne för att de tycker att det är roligt. Att ha en nära relation till mor- och farföräldrar är härligt för barnen.
    Ja jag håller med dig där Bling.De betyder mycket för din tös.Att hon har kontakt med mor och far föräldrar.Den tiden kommer ju inte tillbaka..För dom växer fort dom små.
Svar på tråden Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?