jag har tre barn, de e 4år, 2,5år och den minst e 3 månader.
jag anser att ibland så måste man få vara sig själv, gå på en fest, sova länge en morron, gå till frissan utan barnen med sig, gå ut o äta med vänner eller sin man utan barn,gå på bio, mm mm mm och då e de ju kanon om farmor,farfar,mormor eller morfar vill ställa upp... och inte bara för min skull de e ofta som mina barn frgar om de får åka till mormor exempelvis... och ibland finger både momor och farmor hit o vill ha barnen.
men när jag ska handla eller sånna vardags saker så har jag med mig barnen vart jag än är.... de e ju deras sosiala träning lite k de tycker ju att de e kul att avra med.
och jag evt att här inne på FL så tycker de flästa att mans ka ALDRIG ha barnvakt för att feta till de eller ha lite middags bjudning (som jag förstått fån andra trådar) men så tycker inte jag... tror faktiskt att de e bra för barnen att vara borta lite också o få lite annan vuxen uppmärksamhet o vara lite självständiga från sina föräldrar. mina barn har haft barnvakt från tidig ålder och de e väldigt trygga, självständiga, underbart fina barn. och med självständiga menar jag inte att de klarar sig själv o jag inte behöver "hänga" med dom alltid, men de kna leka själv o jag kan leka med dom när de passar in på dagen...
oj nu blev detta långt... men jag tror ni förstår vad jag menar!