• Mariohn

Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?

Mitt barn kommer aldrig att lämnas hos barnvakt för att VI vill det om det inte är fråga om att vi är sjuka eller på något annat vis verkligen BEHÖVER hjälp t ex vid nästa förlossning osv. Däremot kommer mitt barn att få vara hos sin farmor och farfar och mormor och morfar när han själv uttrycker att han vill det för att han tycker att det är skoj och mysigt. Det tycker jag inte är att lämpa över ansvaret alls. När jag var barn älskade jag att sova över hos farmor och farfar om sommaren och tjatade om att få göra det. 

• Mariohn

Sedan tycker jag inte att man kan vara så jäkla radikal som TS är.

"
    Personligen tycker jag inte att far och morföräldrar ska ställa upp allt för mycket, det är föräldrarnas uppgift att ta hand om sina egna barn själv."

Vad ska det betyda? Är det inte ok att ha barn på dagis heller? Hur gamla barn pratar vi om? Varför är vistelse hos släktingar man älskar att vara med synonymt med att ens föräldrar inte klarar sin uppgift? 

• Mariohn
    LyckligaGatan skrev 2010-08-16 16:45:12 följande:
    Jag håller med delvis. Jag tror att barn, iaf mitt, mår bra av att kunna vara trygga hos andra än mig. Skulle det behövas att andra kliver in en längre period så vet jag att det funkar och att hon har det bra.
    Delvis? Vad var det du inte höll med om? 
Svar på tråden Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?