• FruSen

Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?

Vi skulle aldrig lämna mot mor- eller farföräldrarnas vilja. Men nu har vi turen att både farmor, farfar, mormor och morfar nästan slåss om att få vara barnvakt så i snitt har vi varit iväg på bio, middag, teater, osv ca 1 gång i månaden (ibland mer, ibland mindre). Jag uppskattar det verkligen och det är helt klart någon som gör att jag och sambon inte "glömmer bort" varandra i vårt förhållande. Sen träffas vi någon eller några gånger i veckan. Jag är mycket lyckligt lottad som har både föräldrar och svärföräldrar i samma stad, dottern älskar att få total uppmärksamet av far-och morföräldrar och jag kan inte se något negativt alls med att ha barnvakt några kvällar i månaden Tvärtom! Hon får en fin kontakt och bra relationer med sina mor- och farföräldrar om det tragiskt nog skulle hända mig och min sambo något (tex att vi är med i en olycka och måste ligga inlagda på sjukhus en tid, eller ännu värre, om vi dör).
    Jag minns själv hur jag som barn tyckte det var toppen att få vara hos farmor och farfar eller hur underbart det var när man var sjuk och mormor kom och var barnvakt om inte mamma eller pappa kunde vara hemma.

TS - hur mycket är för mycket enligt dig?

• FruSen

TS, hallå? Jag har inte sett om du svarat på min fråga...
    HUR mycket passning är för mycket tycker du?

Svar på tråden Hur mycket är det normalt att mor/far föräldrarna passar era barn?