Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vi har ett ansvar för att lära våra barn om sexuella gränser.
Varför ska tjejer lära sig undvika vissa situationer? Är det inte bättre då att lära killar att bete sig som vettiga människor i de situationerna?
Är det inte bättre att vi ALLA lär oss att våldtäktsmän kommer i alla former och utseenden.
Även trevliga killar våldtar. Även din bäste vän kan våldta. Även din schysta kollega kan våldta. Även snygga killar kan våldta.
Våldtäktsmän är inte utstötta, fula killar med missbruksproblem - utan alla killar med taskig kvinnosyn är potentiella våldtäktsmän
Självklart våldtar kvinnor och självklart blir även män våldtagna.
(bara så att ingen tror att jag inte är medveten om det, ifall nu någon missat mina femtielvatusen inlägg i den här typen av trådar)
Det är en rätt intressant vinkling just nu på dialogen, det är närmare det jag önskade från början..
Det handlar inte så mycket om vad man vill, tror eller önskar!
Ingen kvinna på planeten skall någonsin bli våldtagen! Ingen man heller!
Om man medvetet utsätter sig för en risk och det slutar med att detta leder till en våldtäkt. Då anser jag att man har ett visst ansvar. Men det är inte så att man någonsin kan säga "skyll dig själv!". Däremot kan man lära sig och faktiskt använda den lärdomen för att se till så att det inte händer igen och att både kvinnor och män, (pojkar och flickor) tidigt lär sig hur det sociala spelet skall gå till i vårt samhälle.
Det är en rätt intressant vinkling just nu på dialogen, det är närmare det jag önskade från början..
Om man medvetet utsätter sig för en risk och det slutar med att detta leder till en våldtäkt. Då anser jag att man har ett visst ansvar. Men det är inte så att man någonsin kan säga "skyll dig själv!". Däremot kan man lära sig och faktiskt använda den lärdomen för att se till så att det inte händer igen och att både kvinnor och män, (pojkar och flickor) tidigt lär sig hur det sociala spelet skall gå till i vårt samhälle.