Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Som sagt, ALLA har ansvar för sin handling och del i ett förlopp! Jag har aldrig hävdat att man har ansvar för vad någon annan gör emot en själv!!
Kan jag undvika en potentiellt farlig situation så har jag väl ett ansvar att försöka göra det?
Om en kvinna blir våldtagen av en man som hon har klätt av sig naken framför och gjort tydliga sexuella närmanden,, Hon har ett ansvar i situationen! Det kommer ändå aldrig att vara rätt att hon skall bli våldtagen!
Att ändra sig under samlag eller säga nej till en typ av ställning anser jag inte ska kunna ge kvinnan skulden. Ja men eftersom jag tog dig bakifrån så är det okej att stoppa in den i prutten utan att fråga eller fastän du säger nej.
Jag kan förstå argumentet att man i vissa situationer kanske ska vara försiktig som att man inte går hem ensam, inte följer med okända karlar hem och dylikt men det är ju fortfarande inte offrets fel om något händer. Man ska heller inte behöva höra att man får skylla sig själv för att man satte sig i en sådan situation.
Ska man börja vrida och vända sig för minsta lilla grej som skulle kunna locka någon att våldta en så får man ju problem. Folk tänder ju på olika saker och hur ofta blir man så till sig att man inte kan ta ett nej undrar jag?
En sak som verkar vara omöjlig för majoriteten som svarar i denna tråd är att jag aldrig antytt att kvinnan är ansvarig för mannens handling, i detta fall en våldtäkt!
Även att exemplet med "lite kläder" bara är ett exempel för att jag inte har något konkret fall från verkligheten att prata om.
Våldtäkt är ALDRIG ok!
Att som någon hävdar det skulle vara bäst att inte ha någon relation med män över huvud taget?! Hur korkat är inte det?? Om man är attraherad av män så skall man väl också ha rätt att ha en relation med dem??
En sak som verkar vara omöjlig för majoriteten som svarar i denna tråd är att jag aldrig antytt att kvinnan är ansvarig för mannens handling, i detta fall en våldtäkt!
Även att exemplet med "lite kläder" bara är ett exempel för att jag inte har något konkret fall från verkligheten att prata om.
Våldtäkt är ALDRIG ok!
Att som någon hävdar det skulle vara bäst att inte ha någon relation med män över huvud taget?! Hur korkat är inte det?? Om man är attraherad av män så skall man väl också ha rätt att ha en relation med dem??