Har kvinnor inget ansvar?
(Det är alltid mest känsligt att starta en tråd som har ett brännbart ämne, men blir omedelbart ombedd att komma med sin egna åsikt, eller så blir man påhoppad av de som stämplar trådskaparen med en åsikt..)
Om kvinnan klär sig extremt utmandnade och beter sig utmanande? Har hon då något ansvar om hon blir våldtagen?
(För er som måste ha någon sorts exempel för att förstå. "Extremt utmandnade klädsel", kan ju t.ex. vara genomskinlig bh, kortkort utan undisar, högklackat och mycket smink. Att bete sig utmanande? T.ex. genom att själv göra närmanden och "visa" sin kropp.)
vad är det.... en procent av alla män? Som är våldtäktsmän menar jag? En jävligt liten del är det iallafall. Varför ska jag som kvinna, utgå från att jag kommer bli våldtagen om jag är lättklädd eller skitfull eller t.o.m följer med en okänd karl hem? Borde jag inte hellre anta att männen jag träffar är normala och vettiga och kommer hjälpa mig om jag hamnar i trubbel?
Jag har blivit utsatt för övergrepp och våld, (och utan att jag "provocerat" fram det) men jag kan logiskt säga att de flesta män jag träffat varit schyssta killar. T.o.m idioterna. De flesta män begår inte övergrepp och våldtar inte kvinnor, oavsett. De flesta män förstår vad nej betyder. De flesta män går att lita på - oavsett hur full och villig du är. De flesta män utnyttjar inte ens kvinnor som druckit för mycket även om hon säger "ta mig!"