Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
jag klär mig absolut sexigt för att attrahera och få uppmärksamhet från karlar. Jag retas och jag flirtar vilt. Jag kan ge skamliga förslag och snacka snuskigt.
Men det är inte samma sak som att jag vill bli våldtagen eller tafsad på, och du...? De flesta killar fattar det. De flesta killar vet vart gränsen går.
Jag har ett boktips till dig (och alla män för den delen) "en riktig våldtäktsman" - skitbra bok som tar upp mycket av problematiken kring våldtäkter och vår syn på männen som våldtar.
Utsätter man sig för en risk så måste man väl ha ett visst eget ansvar? Det borde leda till att man gör vad man kan för att INTE bli utsatt för t.ex. en våldtäkt.
Absolut inget ansvar, men jag skulle själv känna att risken var större för våldtäkt om jag klädde mig väldigt utmanande och/eller blev väldigt full. Obs att det inte är samma sak som att tycka våldtäkt är ok. Skulle bara känna mig säkrare om jag tänkte på klädseln o alkoholen, men så har jag inte de vanorna heller.
Nej. Inget ansvarar för andras beteende.
Har män som blir rånade inget ansvar? Eller bankkassörer? De har ju valt att arbeta bland pengar. De borde ju fatta att andra vill ha pengaran, som de visar upp hela tiden.
Men nu är inte det så att i de flesta våldtäckter så har kvinnan haft utmanande kläder så den parallelen är ganska dum, faktiskt
Jag tex hade på mig en collage tröja med muse pigg på, jeans och blev våldtagen kl 3 på efter middagen, kan inte tycka att jag hadde något som helst avsvar i det som hände
En kvinna har absolut inget som helst ansvar om hon blir våldtagen. På vilket sätt skulle hon ha det menar du TS? För övrigt är det större risk att bli våldtagen av någon närstående än överfallen i en park.
Flickan och skuden, Våldtäkt och romantik är också bra böcker. Den första definitivt och den andra är helt okej om ämnet.
Som svar på ts: man kan inte ta ansvar för andras handingar/gärningar, ergo har kvinnor inget ansvar i om de blir våldtagna/utsatta för sexuellt våld