Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
(Det är alltid mest känsligt att starta en tråd som har ett brännbart ämne, men blir omedelbart ombedd att komma med sin egna åsikt, eller så blir man påhoppad av de som stämplar trådskaparen med en åsikt..)
Om kvinnan klär sig extremt utmandnade och beter sig utmanande? Har hon då något ansvar om hon blir våldtagen?
(För er som måste ha någon sorts exempel för att förstå. "Extremt utmandnade klädsel", kan ju t.ex. vara genomskinlig bh, kortkort utan undisar, högklackat och mycket smink. Att bete sig utmanande? T.ex. genom att själv göra närmanden och "visa" sin kropp.)
Jag förstår hur ts tänker. NU har jag bara läst en liten liten del. Detta med att klä sig utmannande och stöta och "kåta upp en kille" och sen inte vilja något DET får vem som helst göra MEN det är riskabelt, alltså man vet ju att det finns våldtäcksmän.. oftast är de bekanta som våldtar en.
Jag skulle aldrig sitta och förföra en kille (alltså sitta med tokutmanande kläder och stenhårt ragga upp en kille) och sedan när han blir PÅ säga nej och så kanske han inte har HJÄRNAN nog att lyssna till henne. Det är ju riskabelt och en risk man inte behövde ta. SJÄLVKLART kan man ju bli våldtagen bara för att man finns och är en kvinna. Men nu menar jag bara att det KANSKE IBLAND kunde ha undvikits.
Jag tex går aldrig hem själv på nätterna efter krogen för jag vill inte ens ge någon en chans. Vilket i sig är helt jävla sjukt! Man ska kunna gå vart fan man vill när man vill och ha på sig vad man vill när man vill så klart.. men världen är fan sjuk.
Skulle man kunna undvika att bli våldtagen så skulle väl vilken vettig människa som helst göra det. För övrigt så är oftast förövaren någon man känner eller är bekant med.
Om du tänkte ha sex med någon och sen kör killen in kuken i röven på en,
då är det våldtäckt fast det var du själv som klädde av dig.
Vad ger nån annan rätten till din kropp bara för att ni har vistats nakna i samma rum.
Du kanske delar hotellrum med en bekant som hoppar på dig i duschen. Nej inte okej att våldta någon även om de är nakna...
även om en kvinna lockar en man till att vilja ha sex och sedan säger nej bara för att hon tycker att det är så kul att jävlas med honom är det inte hennes ansvar om hon blir våldtagen. mannen har ju en hjärna han med.
även om en kvinna lockar en man till att vilja ha sex och sedan säger nej bara för att hon tycker att det är så kul att jävlas med honom är det inte hennes ansvar om hon blir våldtagen. mannen har ju en hjärna han med.