nollåtta skrev 2010-06-23 20:53:13 följande:
Du kan fortsättningsvis diskutera utan dina trista härskartekniker hoppas jag?
Jag tyycker att det är vidrigt att du utmålar alla män som potentiella våldtäktsmän. Alla män våldtar inte. Alla kvinnor har rätt att inte bli våldtagna. Enkelt matematik. För övrigt är det större risk att jag blir våldtagen i mitt eget hem av min man och inte i en park, det är du medveten om hoppas jag? Är det då mitt ansvar och fel för att jag valde fel partner?
Risken att våldtas hemma är bara större om du
lever ihop med en våltäktsman! De flesta lever inte ihop med våldsmän och löper således betydligt större risker utanför hemmet.
Alla män
är (om man hårddrar det) potentiella våldtäktsmän, det handlar om att göra en riskbedömning vid varje situation. (det har fö inget med matematik att göra)
Att följa med en okänd man en lördagsnatt efter krogen är förenat med
större risk än att gå på stan med en barndomskompis (det förstnämda är förenat med förhållandevis
hög risk, det sistnämda med
låg risk)
Första gången du blir våldtagen av din partner blir du säkerligen jävligt förvånad, men andra gången har du själv utsatt dig för att dela hus med en våldtäktsman (=du har ett ansvar).
Om du släpper giftiga ormar lösa i ditt hem är du inte ansvarsfri om dom biter dig