• Ljushuvud

Har kvinnor inget ansvar?

Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!

Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?

• Svar på tråden Har kvinnor inget ansvar?
  • Maggis
    Lady Dahmer skrev 2010-06-23 20:09:57 följande:
    nej. det är inte ett dugg riskabelt. Det är snarare inte speciellt troligt alls att du råkar illa ut. Inte ens om du ankrar totalnäck med särade ben. För 99% av alla killar våldtar likförbannat inte en kvinna som betett sig som du beskriver.

Det enda riskabla är att om du blir våldtagen så kommer rätten döma till killens fördel just pga den allmäna attityden som folk har. Att man får skylla sig själv. Och att killar inte kan kontrollera sig när de blir kåta.
    Instämmer helt.
    //Maggis
  • Lady Dahmer
    ugnspannkakan skrev 2010-06-23 19:02:02 följande:
    just det! ska alla som blir våldtagna av deras partner då bära ansvaret för det för att de låg i samma säng och hade haft sex tidigare...

det tråkiga är att det är precis så rätten resonerar. Två killar blev frikända från en gruppvåldtäkt på den ena mannens flickvän. Hon hade nämligen kysst sin kille när de kom och knackade på sent en kväll. Det kunde ju tas som en invit ansåg rätten.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • MissMango
    Ljushuvud skrev 2010-06-23 09:16:46 följande:

Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!

Nej
  • Lady Dahmer
    Fru U skrev 2010-06-23 18:03:27 följande:
    Jag håller inte med. 99,99% av alla killar tar det och runkar istället. Det är inte kåthet som gör att några få killar tror att det är okej att ta en kvinna med våld
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-06-23 16:39:30 följande:
    Vad är det mer än att bli överfallen o påsatt? Jag behöver inte mer bekäftelse från män än min egen man kan ge mig.

oj - du skulle behöva läsa "en riktig våldtäktsman" - våldtäkt kan utföras på flera olika sätt. Överfallsvåldtäkter är ganska ovanliga i jämförelse.

Ang. bekräftelse så kan du inte utgå från dina egna känslor. De flesta kvinnor som klär sig utmanande gör det för att de vill att andra ska tycka de är fina. Jag är en av dem.

• nollåtta
    Lady Dahmer skrev 2010-06-23 20:17:19 följande:

oj - du skulle behöva läsa "en riktig våldtäktsman" - våldtäkt kan utföras på flera olika sätt. Överfallsvåldtäkter är ganska ovanliga i jämförelse.

Ang. bekräftelse så kan du inte utgå från dina egna känslor. De flesta kvinnor som klär sig utmanande gör det för att de vill att andra ska tycka de är fina. Jag är en av dem.

Jag har typ slutat att klä upp mig, pallar inte att bli bemött som en potentiell knull varje gång man gjort sig fin. Varför tror så många män att jag är intresserad av att prata med dem när jag går ut liksom, är man någon form av allmänt villebråd för man är kvinna?
  • Bedan
    nollåtta skrev 2010-06-23 20:23:51 följande:
    Jag har typ slutat att klä upp mig, pallar inte att bli bemött som en potentiell knull varje gång man gjort sig fin. Varför tror så många män att jag är intresserad av att prata med dem när jag går ut liksom, är man någon form av allmänt villebråd för man är kvinna?
    Ja visst är det sjukt! När jag bodde kvar i bonnhålan jag är uppvuxen i fick jag vänja mig vid att det varje kväll jag gick ut var nån kille som råmade "kolla PATTARNA!" bara för att jag har stora bröst. Varför tror de att det är ok för dem att kommentera min kropp på det sättet? Hade de gillat om någon talat så till deras dotter/mamma/syster? Det är fan skönt att vara fet vilket jag är nuförtiden, för det är inte så många män som ser på mig på ett sexuellt sätt då.
  • Vickanflickan
    Ljushuvud skrev 2010-06-23 09:54:35 följande:

Om kvinnan klär sig extremt utmandnade och beter sig utmanande? Har hon då något ansvar om hon blir våldtagen?

(För er som måste ha någon sorts exempel för att förstå. "Extremt utmandnade klädsel", kan ju t.ex. vara genomskinlig bh, kortkort utan undisar, högklackat och mycket smink. Att bete sig utmanande? T.ex. genom att själv göra närmanden och "visa" sin kropp.)

nä det har hon inte. Om hon så skulle gå naken så ligger ansvaret ändå inte hos henne.
    Taskig manssyn att säga att en man inte kan/förstår att man inte får våldta på grund av sånt.
  • Selfish Geene
    Ljushuvud skrev 2010-06-23 09:16:46 följande:

jag vill skillja på "skuld" och "ansvar".
    Jag tycker att kvinnor kan ta ansvar för att inte utsätta sig för onödiga risker (följa med okända män, leva ihop med en man som våldtar dig etc..) men du har ingen skuld i våldet som någon annan utsätter dig för

Ansvar: Ja!
    Skuld: Nej!!
  • nollåtta
    Selfish Geene skrev 2010-06-23 20:33:37 följande:
    jag vill skillja på "skuld" och "ansvar".
    Jag tycker att kvinnor kan ta ansvar för att inte utsätta sig för onödiga risker (följa med okända män, leva ihop med en man som våldtar dig etc..) men du har ingen skuld i våldet som någon annan utsätter dig för

Ansvar: Ja!
    Skuld: Nej!!
    Är det inte hos den som våldtar och slår som ansvaret och skulden ligger? Jag ska väl för fan kunna följa med vem jag vill hem utan att riskera att bli våldtagen?
Svar på tråden Har kvinnor inget ansvar?