Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Alla kvinnor har egentligen ett ansvar när det gäller våldtäkter. Det är att kämpa tillsammans för ett bättre rättssystem där man utdömmer fler och hårdare straff för de som våldtar. En kvinna ska inte behöva skyla sig för att slippa bli våldtagen men däremot kanske en avsexualisering av det kvinnliga könet behövs. Inte fan blir jag kåt så fort jag ser en vältränad halvnaken man.
!
Det är inte kvinnans "fel" om hon blir våldtagen absolut inte, men som kvinna är man väl medveten om rikerna när man tex. följer med en ny kille hem som man just mött.
Man vet att är jag full o går hem ensam en fredagnatt kan jag rikerar att råka ut för en våldtäksman.
MEN det ändrar inte gärningen, våldtäkt är inte rätt oavsett om man går dyngrak mitt i natten eller åker hem men någon man inte känner väl.
Man borde kunna vingla hem o känna sig säker och man borde kunna klä sig som man vill men tyvärr ser våran verklighet annorlunda ut och vi måste anpassa oss vare sig vi vill eller inte.