Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
(Det är alltid mest känsligt att starta en tråd som har ett brännbart ämne, men blir omedelbart ombedd att komma med sin egna åsikt, eller så blir man påhoppad av de som stämplar trådskaparen med en åsikt..)
Om kvinnan klär sig extremt utmandnade och beter sig utmanande? Har hon då något ansvar om hon blir våldtagen?
(För er som måste ha någon sorts exempel för att förstå. "Extremt utmandnade klädsel", kan ju t.ex. vara genomskinlig bh, kortkort utan undisar, högklackat och mycket smink. Att bete sig utmanande? T.ex. genom att själv göra närmanden och "visa" sin kropp.)
Nej! Kvinnan har inget ansvar. Även om en kvinna ligger avdäckad och naken i en öde park så är det inte hennes fel om hon blir våldtagen!!! ( eller man har inte rätt att våldta en kvinna som ligger avdäckad och naken i en öde park )
Vad är det för sjuk fråga??
Det är ju inte så bra för någon att kalla sig för t.ex. "manshatare"!
Vad leder det till? Det är definitivt både provocerande och förmodligen olagligt.
En sak som berörts, men endast som exempel på kvinnors "oskyldighet" är kvinnor som är så drogade/alkoholpåverkade att de är medvetslösa. Det är en situation som jag verkligen inte förstår om man tittar närmare på lagen.
Om man inte är medveten om våldtäkten så har den heller aldrig inträffat. I mina öron är det helt sanslöst. Samma sak med att smygfilma andra i privata situationer. Det är olagligt först när man blir medveten om det.
Jag tror att de flesta män är riktigt bra människor, likaså de flesta kvinnor.
Det är ju inte så bra för någon att kalla sig för t.ex. "manshatare"!
Vad leder det till? Det är definitivt både provocerande och förmodligen olagligt.
En sak som berörts, men endast som exempel på kvinnors "oskyldighet" är kvinnor som är så drogade/alkoholpåverkade att de är medvetslösa. Det är en situation som jag verkligen inte förstår om man tittar närmare på lagen.
Om man inte är medveten om våldtäkten så har den heller aldrig inträffat. I mina öron är det helt sanslöst. Samma sak med att smygfilma andra i privata situationer. Det är olagligt först när man blir medveten om det.
Jag tror att de flesta män är riktigt bra människor, likaså de flesta kvinnor.
Vad var det som var knäppt??? Läs raderna igen!
Vad var det som var knäppt??? Läs raderna igen!
Det är en intressant fråga tycker jag. Mitt spontana svar skulle vara nej. Men så tänker jag på situationer som mina vänner satt sig i ibland och då börjar mitt nej vackla lite.
Jag tror att mitt slutgiltiga svar blir att kvinnan har inget ansvar om hon blir våldtagen MEN alla flickor/tjejer/kvinnor/tanter borde se till att inte utsätta sig för riskfylda situationer. Om olyckan är framme kan du bli våldtagen ändå. Men i min värld så känns det som att risken ökar om du hoppar in i en bil med en främmande man, mitt i centrala göteborg, full och i kort kjol utan trosor. I en ideal värld skulle inte det vara något problem... men vi lever inte i en ideal värld och jag tycker att det är fånigt att låtsas som om vi gör det.