Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Att sova näck brevid sin sambo är inte det minsta riskfyllt! Om man känner att det är riskfyllt så skall man omgående ta sig bort från den risken och det är INTE en sambo!
Det finns män som är idioter och det finns kvinnor som är idioter! Tack och lov är det en superliten minoritet i vårt samhälle, men det de ställer till med gör ofta stor skada.
Kan inte släppa det där med att det skulle vara ett argument att inte ha kontakt med män, man kan bli våldtagen. (Gissa om fördomsmaskinen börjar snurra när man läser sådant resonemang!)
nu har man l'st hela tr[den och det tog ett tag.. väldigt intressant ämne och det mesta handlar tydligen om huruvida man provocerar eller inte till våldtäckt mm mm till kläder killarna har på sig :p
iaf jag anser att kvinnan inte har något ansvar eller skylla sig själv faktor att ansvar till... många kvinnor som blir våldtagna har faktiskt full mundering på sig.. så man kan ju inte säga att dom hade för lite kläder på sig iaf.. och våldtäckt har ju funnits i alla tider.. för typ några hundra år sen hade tydligen männen åsikten att kvinnan var för söt för att vara orörd.. eller hon var för fin (rik) så hon blev våldtagen.. eller att dom bara var sugen för det hela..
nu tycker jag att tiderna borde ha gått frammåt och all denna idioti borde vara borta men tyvärr är den ju inte det..
så länge det finns en sexuell läggning kommer våldtäckt att finnas.. oavsett klädsel och vad som blir sagt.