Inlägg från: nollåtta |Visa alla inlägg
  • nollåtta

Har kvinnor inget ansvar?

En kvinna har absolut inget som helst ansvar om hon blir våldtagen. På vilket sätt skulle hon ha det menar du TS? För övrigt är det större risk att bli våldtagen av någon närstående än överfallen i en park.

• nollåtta
    Lady Dahmer skrev 2010-06-23 20:17:19 följande:

oj - du skulle behöva läsa "en riktig våldtäktsman" - våldtäkt kan utföras på flera olika sätt. Överfallsvåldtäkter är ganska ovanliga i jämförelse.

Ang. bekräftelse så kan du inte utgå från dina egna känslor. De flesta kvinnor som klär sig utmanande gör det för att de vill att andra ska tycka de är fina. Jag är en av dem.

Jag har typ slutat att klä upp mig, pallar inte att bli bemött som en potentiell knull varje gång man gjort sig fin. Varför tror så många män att jag är intresserad av att prata med dem när jag går ut liksom, är man någon form av allmänt villebråd för man är kvinna?
  • nollåtta
    Selfish Geene skrev 2010-06-23 20:33:37 följande:
    jag vill skillja på "skuld" och "ansvar".
    Jag tycker att kvinnor kan ta ansvar för att inte utsätta sig för onödiga risker (följa med okända män, leva ihop med en man som våldtar dig etc..) men du har ingen skuld i våldet som någon annan utsätter dig för

Ansvar: Ja!
    Skuld: Nej!!
    Är det inte hos den som våldtar och slår som ansvaret och skulden ligger? Jag ska väl för fan kunna följa med vem jag vill hem utan att riskera att bli våldtagen?
  • nollåtta
    Fru U skrev 2010-06-23 20:42:42 följande:
    Det kan inte vara kvinnans ansvar att se till att en man beter sig som han ska. Man kan inte ta ansvar för andras handlingar.
    Tydligen ska kvinnan ta ansvar för mannens sexualitet också, det är så man kräks.
  • nollåtta
    Selfish Geene skrev 2010-06-23 20:46:46 följande:
    Det är bara småbarn och utvecklingsstörda som är utan ansvar för sin egen säkerhet.

Du kan följa med vem du vill, men du bör vara medveten om riskerna. Om du tycker att det är värt risken: kör hårt! Om inte: följ inte med vem som helst.

Du kan stampa med din lilla fot och skrika dig blå om din "rätt att göra vad du vill utan att bli våldtagen" riskerna finns där vare sig du accepterar det eller inte.
    Alla som är medvetna om riskerna (något alla normalbegåvade kvinnor bör vara) har ett ansvar att inte utsätta sig själva för dom.
    Du kan fortsättningsvis diskutera utan dina trista härskartekniker hoppas jag?

Jag tyycker att det är vidrigt att du utmålar alla män som potentiella våldtäktsmän. Alla män våldtar inte. Alla kvinnor har rätt att inte bli våldtagna. Enkelt matematik. För övrigt är det större risk att jag blir våldtagen i mitt eget hem av min man och inte i en park, det är du medveten om hoppas jag? Är det då mitt ansvar och fel för att jag valde fel partner?
Svar på tråden Har kvinnor inget ansvar?