Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Har kvinnor inget ansvar?

Flickan och skuden, Våldtäkt och romantik är också bra böcker. Den första definitivt och den andra är helt okej om ämnet.

Som svar på ts: man kan inte ta ansvar för andras handingar/gärningar, ergo har kvinnor inget ansvar i om de blir våldtagna/utsatta för sexuellt våld

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Allra mest sannolikt är det att bli våldtagen av den man man har en relation med.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 17:38:51 följande:
    Precis och om männen har svårt att behärska sig får de ha ögonbindel. En tjej skulle ha all rätt att gå näck o kråma sig o killen skulle ändå klara att behärska sig om han ville.
    Han skulle kanske behöva hitta en undanskymd plats och göra nåt åt sitt stånd men att hoppa på någon behöver de inte.

Herregud, om män hade så dålig sjävkontroll så skulle ingen våga vara på stranden o bada i bikini.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 17:44:27 följande:
    Vissa män har uppernbarligen så dålig självkontroll. Men på en strand är det mer naturligt med bara kroppsdelar. Jag är tjej men blir inte blöt av att se en snygg kille, utom min egen förstås.
    Fast det handlar inte om brist på självkontroll pga nakenheten utan det är ju svepskäl.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 17:49:21 följande:
    Hur menar du?
    Visst handlar våldtäkt om bristande självkontroll men om någon skulle skylla på att jamen hon var så snygg o naken o visade upp sig så är det svepskäl eftersom det inte handlar om kåthet

(jag är trött och förklarar säkert dåligt men jag hoppas du förstår vad jag menar)
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 18:00:40 följande:
    Nja, det KAN handla om kåthet. Särskilt om killen försöker förföra o misslyckas.
    Jag håller inte med. 99,99% av alla killar tar det och runkar istället. Det är inte kåthet som gör att några få killar tror att det är okej att ta en kvinna med våld
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 18:39:20 följande:
    De kan ju våldta som hämnd för att de inte lyckades förföra.
    och därmed dog kåthetsförsvaret
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 19:34:16 följande:
    Nej, det är inte personens ansvar, men man känner sig nog tryggare.
    Tryggare för att man har mer kläder på sig? Rustning?

Tryggheten är en illusion eftersom kläderna kvittar, män våldtar kvinnor oavsett vad de har på sig eller inte har på sig.

Bästa sättet att skydda sig mot våldtäkt är att inte ha relationer med män öht
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-06-23 19:38:31 följande:
    Jag känner mig tryggare utan djup urringning o kortkort, men sen är det inte min stil heller.
    Men det är en illusion att det skulle göra dig tryggare och vara mer säker gällande att slippa bli våldtagen
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Det kan inte vara kvinnans ansvar att se till att en man beter sig som han ska. Man kan inte ta ansvar för andras handlingar.

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Har kvinnor inget ansvar?