Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Oj oj oj vad ni skriver. Vänta på mig!
Så, nu har jag läst ikapp. Puh!
Vi är på första etappen av vår semester; pappas landställe uppe vid Norrtälje. Vi har tryckt in oss 5 vuxna och två barn på 55 kvm men det funkar eftersom pappa, syrran och hennes sambo spelar golf på förmiddagarna så vi slipper trampa på varandra alltför mycket. Nästa vecka drar vi till Gotland med Siljelin och Goåglad och veckan efter det blir det mammas landställe på Ingarö. Sen funderar vi på att tapetsera om i vårt sovrum, hallen ovanför trappan och arbetsrummet, men vi är väl inte världens bästa hantverkare så vi får se hur det blir...
Klwa --> Välkommen! Vad kul att äntligen få in en pappa i tråden! Jag bor på Lantgårdsvägen med Armica (3 år), Nova (7 månader) och sambon Jörgen. Ni är välkomna över till oss på spontan grillkväll när ni vill Armica går på Solbacka och ska flytta upp från Myran till Rådjuret nu efter sommaren vilket känns helt knäppt för där uppe på övervåningen går ju de stora barnen och min tjej är ju bara tre år! Men som vanligt är de ju mycket äldre än man tror... Hur får du till de där länkarna till allas namn förresten?
Mondino --> Jag började skriva ett inlägg till dig om att vi bytt tråd, men sen hände nåt med Armica, eller om det var Nova som skrek eller nåt och till sist glömde jag bort det och stängde av datorn så det blev aldrig av. F'låt. Vi försöker inte bli av med dig eller så. Vi gillar dig Vi bor förresten också i ett barntätt område. Jag tror att alla som bor i vår länga har barn mellan 0 och 5 år så vi har alla förutsättningar för att ha IKEA-och-film-och-spontan-grill-förhållanden. Vi ska bara lära känna varandra först Säg gärna till när Theo får vattkoppor så kommen vi över med våra två. Vi trodde att Armica hade vattkoppor förra sommaren, men det visade sig vara svinkoppor istället.
.... men är du verkligen en pappa Kwla?? Jag anar ett" modernt" förhållande hos er ?
....lr så har jag blivit "skadad" av att ha flera nära kompisar som lever i homosexuella förhållanden och med barn så jag tar liksom inte förgivet längre att det är mamma, pappa, barn Men låt oss nu få veta kwla huruvida ni är en svensson-familj eller en mamma-mamma-barnfamilj
Camabo: du är förlåten!! (men tror nog att du försökte skaka av mig )
Låter som ni har en välplanerad semester. Men inte för stressig väl? Är lätt att planera lite för mycket på semestern och så blir det bara ett enda stort flängande... Hoppas ni blir uppassade ordentligt på respektive landställe Och Gotland låter ju inte helt fel!! Kul att Goåglad tar sig tid till ledighet, buzy businesswomen som hon numera är
Nu ska vi åka och hämta ungarna efter en veckas barnledighet.
Om det är någon som är hemma i slutet på veckan och vill ha lite lekkamrater till sina ungar så hojta till så ordnar vi en träff! Tjejerna har varit hos mormor och morfar nu sedan midsommar utan lekkamrater...
Oj, vad det har skrivits sedan igår!!!
Är ju hemma för att jobba... och har hittills klippt gräset, tvättat xxxxx, handlat, plockat, hämtat paket på ICA, osv, osv, osv. Har ju faktiskt skrivit en hel del jobbmail och så, men inte gjort det jag måste göra ännu: skriva en ansökan och göra 1/2 dags föreläsningar... det blir natten!
klwa -> hur gammal är du? Jag är född -75, och har en storebror som är född -72. Jag är uppvuxen i Vaxmora och har också gått i Vaxmoraskolan.
Och VARFÖR ska det vara så svårt att hitta en flytväst till Clara??!!! Precis hennes storlek är slut överallt! Har bara kollat på kg innan, och hon väger under 15 kg, men såg nu att det också finns en maxlängd, och den har överskridit rejält. Har kollat på Claes Ohlsson, Ica, Citygross, Intersport, Stadium, Coop, Jula och K-Rauta.
Några fler förslag?
Oj vad alla skriver, och långa meddelanden.
Tack Mondino, jo två veckor går nog fort, och har börjat räkna ner till nästa år, då åker vi nog nånstans i maj. Så jag får drömma om det i vinter.
Camabo, Gotland var vi på förra året, och Pippiland rekommenderas, för treåringar är det perfekt, vi var där hela dagen och Johanna fick vara i riktiga Villa villekulla och träffa Pippi b la.
Här i Edsberg är det gångavstånd till Ica och sen till alla hennes dagiskompisar. Så det känns bra. Sen jobbar jag så jag kan handla kläder och mat på väg hem från jobbet. Men min man storhandlar en dag i veckan och det funkar kanon. Jag gillar inte gå i mataffärer, väljer hellre klädesaffärer,tur att jag inte jobbar i en sån.
På lördag flyger jag luftballong, skall bli spännande. En kul upplevelse, inte glömma kameran och hoppas på bra väder.
Camabo, igen var på Ingarö ligger ert landställe ? Min mamma bor där året runt och vi har en liten stuga på deras tomt. Johanna skall vara där en vecka, så hon går denna och en till på dagis.
Är trött....