• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • strojes

Nu är packning av bilen i full gång. Campingbord, grill, luftmadrasser och sovsäckar är än så länge utburna till bilen. Resväskan är till hälften (drygt) packad med ungarnas kläder, bara våra kläder som ska ner sen är den färdig. Planen är att allt ska vara färdigpackat i bilen i morgon em/kväll så vi kan dra tidigt på måndag.

Jag är också en sådan som håller mig till laglig körning (för det mesta). Om någon ligger på tok för nära bakom småduttar jag på bromsen så brukar de antingen öka avståndet eller så drar de om sura som f**n men då slipper jag de i häcken iaf Skrattande

• Mondino

Ha en skön resa Sky, och kör försiktigt och håll avståndet

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Siljelin

Mondino, härligt jobbat med bilen som tutade på dig. Skulle varit kul att se killens min. Och resesällskapets :o)

Själv stör jag mig mycket på folk som ligger tätt bakom eftersom jag vet hur lätt man blir påkörd bakifrån. Och det kanske man inte dör av men man kan ju få nackskademen för livet. Så när någon ligger för nära brukar jag pumpa till tre gånger på bromsen så det lyser lite i ögonen på dem och då brukar de sakta in lite. Fast en gång gjorde jag det på Norrvikenleden och bilen bakom (föraren, alltså) blev så arg att han var tvungen att göra en livsfarlig omkörning av mig vid möte BARA för att demonstrera att honom fick jag minsann inte bromsa mitt i ansiktet.

• klwa
    Armino skrev 2010-07-06 11:07:51 följande:
    ...Armica går på Solbacka och ska flytta upp från Myran till Rådjuret nu efter sommaren...
    Nyfiken som man är frågade jag vår son (Malte) om han visste vem Armica är och jodå, både ålder och avdelning...  snacka om koll, själv är man glad om man känner igen ett litet antal om man möts ex.vis i Stinsen

Ingen som klagar på vädret i Sollentuna antar jag
  • korfu08

Nä och jag jobbar två veckor till och då kommer säkert regnet, usch, det känns inte bra, med denna värme nu och sen blir det alltid bakslag, så är svensk sommar. Men har njutit denna helg av bad och vattenrutschkana med Johanna vid rösjön och sen i går ballongfärden som var helt underbar, vilket superväder och blev döpt i champagne och idag har vi varit till Stäket och badat och det var så skönt och bodde i vattnet.

Nästa år blir det Grekland i maj, då spelar svenska sommarvädret mindre roll och jag kan äntligen få en välbehövlig avkoppling, dras nu med en i härdig förkylning, som inte ger med sig och det beror nog på för mycket jobb.

Men har i alla fall badat och haft en superskön helg och har en veckas semester i augusti och då hoppas jag också få jättebra väder.

Gotland är underbart, var där förra året och det var superskönt. Så alla som åker dit, får det nog jättebra och skönt.

Jag är trött och förkyld och längtar till stranden med en bra bok och en drink.

• korfu08

Fast Mondino, njut av dina fina semesterveckor, man skall ha tur i bland, det hade jag 2008, två veckor a 40 grader på Korfu och de två bästa veckorna på hela sommaren hemma i Sverige. Men alltid skönt att ha varit utomlands, men vi brukar åka vartannat år, för att få längta mer. MEn förra året blev det en resa i november för min man fyllde fyrtio i feb men vi åkte då till Egypten i november. Men det var bara för det.

• klwa

Var med ungarna idag och badade i Ravalen å det var.... INTE svalkande.... 

• Mondino

klwa: Raval´n blir ju helt galet varm efter att par veckor med den här värmen. Har för mig att det kommer fram nåt skumt djur där oxå när det blir över 23 grader i den sjön. Måste nog genast surfa lite... kommer inte ihåg nu men har nåt i bakhuvet om det där...

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • klwa
    Mondino skrev 2010-07-12 08:52:35 följande:
    klwa: Raval´n blir ju helt galet varm efter att par veckor med den här värmen. Har för mig att det kommer fram nåt skumt djur där oxå när det blir över 23 grader i den sjön. Måste nog genast surfa lite... kommer inte ihåg nu men har nåt i bakhuvet om det där...
    Du får gärna meddela om du hittar nåt om sjöodjuret... kände mig faktist lite risig i magen igår kväll, fast enl. detta så var i alla fall vattnet där förra veckan tjänligt.

v. 24

v. 25

v. 26

v. 27

EU

BF

Kval

Alg

Temp

Kval

Alg

Temp

Kval

Alg

Temp

Kval

Alg

Temp

Edsviken, Strandvägen

2010-06-22

18.4

2010-07-06

22.0

Edsviken, Tegelhagens badplats

2010-07-06

22.0

Norrviken, Rotsunda

2010-06-22

19.3

Norrviken, Solängen

Norrviken, Torparängen

2010-07-06

22.6

Ravalen

2010-07-06

23.8

Rösjöbadet

2010-06-15

17.4

2010-07-06

22.6

Väsjön

Klicka på badplats för att visa alla rapporterade resultat i år.

• klwa

Oj, det blev inte så snyggt att klistra in en tabell... men alla badplatser i Sollentuna fick i alla fall godkänt och ingen algblomning i förra veckans mätningar. 

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!