Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
hahahahaa!! Underbar målande beskrivning av livet med en 1½ och en 3 åring. Nu kanske ni förstår varför jag faktiskt inte har några direkta minnen från den perioden... just från att Elina var 1½år till hon va 3. (och tro mig MUM, ni är inte ensamma om att ha "såna" barn=helt normala barn!!) Hjärnan gick hela tiden på reptil-tillstånd...
Korfu: ni verkar ha gjort mycket bra semestergrejer. Förstår att ni vill nyttja ledigheten till max. Trist med förkylning, men du, jag har hört väldigt många som varit förkylda och dessutom med rätt hög feber. Ha det skönt på er husbilssemester. Det var en plan jag hade för familjen förra året men satan perkele va dyrt det är att hyra husbil. Skulle gå på nästan 20.000 för två veckor å det kändes lite tufft.. och sen dessutom campingavgifterna på det...
Jag jobbar andra veckan nu och det är rätt lugnt och skönt på jobbet. + att Pia hade gjort så jättefina beskrivningar av den delen av hennes jobb så det går riktigt bra. Dessutom är jag ju gräsänka.. eller jaa.. Christian är hemma men han jobbar oxå och kör sina fysträningarna med hockeyn på kvällarna så det är i princip att vara själv. Och så skönt!!!
Och ska passa på att skryta lite om hur produktiv jag varit (få inte prestationsångest nu Camabo... jag vill ju bara att ni ska berätta hur duktigt jag varit )
Men dels ska ju dom här jävla semesterkilona bort (som fanns där redan innan semestern) så jag har tränat varje dag!
Hade med mig vinbär hem från landet så i måndags gjorde jag vinbärsgelé (jag som ALDRIG nånsin mer skulle göra nåt husligt!!)
Sen har jag varit på Blå huset och fått instruktioner och köpt lack så jag ska kunna lacka om trappen till vinden med en vittonad lack. Det är ett projekt som "bara" pågått i 4 år!!!
Igår tog jag mig en ordentlig shoppingtur innan träningen så hela Sollentuna Centrum är nu genomgått... Hittade dock inte nåt kul att shoppa men kändes sjukt lyxigt att gå helt ostört i 2 timmar och bara scanna av allt!!
Idag ska vi spela minigolf med avdelningen efter jobbet (förutsatt att det klarnar upp) annars blir det trapp-fixande. Imorron kommer underbara José så måste ju röja undan lite grejer så han kommer åt att städa...
Imorgon kommer Theo och Micke hem så då är det slut på singellivet, men längtar oxå jättemycket så det ska bli skönt. Och lilla Theo längtar efter sin mamma oxå.... Sa till Micke igår: Pappa, jag tänker på nåt.... nåt på Ryavägen.... på mamma......
Sötaste unge!!!!
Så där, då fick ni en lång roman av mig att förlusta er med i regnet! Kram på er!!
Ja tre åringar kan vara lite vilda, vår dotter är rätt envis, men har minnen från den tiden ändå. Vår husbil, hyr vi av en bekant, skulle nämligen inte betala 20000 kr för en sån, då åker jag hellre utomlands för de pengarna. Men skönt att ha en vecka kvar och att få komma bort och sen får vi längta till nästa vår, då vi får åka bort. Blir skönt att ha nåt att längta till i vintermörkret sen. Det blir nog Kreta en vecka, jag vill gärna ha lite veckor till sommaren att vara ledig också.
MUMCC dina barn är inte ensamma om att bete sig som de gör, Johanna kunde och kan fortfarande ha såna dagar när man inte vill gå ut offentligt med henne. Alla åldrar har sin charm.
Mondino vad många projekt du har på gång, skönt att få de igångsatta. Bra gjort!!! Hoppas att minigolfen var kul.
Jag sitter nergrävd i ett bokslut, så jag jobbar mycket, men nu är det två dagar kvar.
Johanna är hemma med pappa denna vecka, bra att de får tid i hop. Hon är så mammig nämligen.
Våra bokslut har deadline 2a arbetsdagen slut i månaden, så vi var fria att sticka iväg idag. Men vi ställde in ändå eftersom det regnade så på eftermiddagen, och precis när alla hade börjat ge sig iväg hemåt då sprack det upp. Men det får bli en annan gång när det är soligt och skönt hela dan
Mondino, ja det får bli en annan dag. Vi har alltså inte behövt betala 20000 kr för att hyra husbil, vi betalar fyra tusen kronor för att hyra den en vecka.
Jaha, ni har deadline dag två, vi har bokslut dag ett till fyra. Sen skall det analyseras av controllern och sen skall rapporterna i väg i morgon till Tyskland.
Johanna och Thomas har varit i Uppsala idag och åkt Lännatåget och det tyckte Johanna var jätteskoj.
Nä 20000 kr skulle jag aldrig betala för att hyra en husbil, då åker jag nånstans för de pengarna. Är verkligen jättetrött och har nog snittat 52 timmar denna vecka.
På söndag åker vi och i kväll har vi börjat att packa, Johanna är så glad att hon få ha sin röda resväska och ville ta med halva rummet i bilen. Ha ha !!! De är för roliga de små.
Nu skall jag sova och sen har jag sovmorgon en vecka.
jaha äntligen fredag och semester, känner mig som en levande zoombie och i längden tror jag inte att jag orkar gå upp kl kvart över fem och lämna Johanna kl 7,00, jobba 10 timmar och sedan komma hem vid sju halv åtta. framöver kanske jag går ner och jobbar 80%.
Nu har jag semester. SKÖNT !!!
Vi åker på söndag och Johanna ser fram emot det och hon saknar kompisarna pådagis. Så vi får se om fyra veckor på rad är nåt för henne nästa sommar.
Jag skall sova nu gonatt och trevlig helg
korfu: men inte har ni väl 10 timmars arbetsdag på företaget där du är... eller du tänker just i bokslut? Men det låter ju som du trivs jättebra för övrigt, så om 80% funkar med tjänsten skulle det vara kanon!!
Igår tog jag en "day off" eftersom det fortfarande är tydligt semesterlugn på jobbet och lönekörningarna inte drar igång förrän till veckan. Vanligtvis är det ju det Pias del, men hon har semester i 2 veckor till. Så vi drog till Lådbilslandet igår tillsammans med farmor och farfar. Vilket toppenställe för bilälskande barn. Nu är ju Theo oxå det men oxå en riktigt fegis så han vågade bara sätta sig och trycka på gasen en gång sen flög han ur traktorn och skulle minsann INTE åka nån mer lådbil... Jaa, han e rätt speciell, den här lilla mannen. Men fanns ju lite annat man kunde göra och karusell, tåget och grävmaskinen gick bra. Och titta på alla lådbilar va väldigt bra. Trots att vi va där i 4 timmar så vågade han inte iaf . Men vi vet ju sen tidigare att Theo har lååååång startsträcka på allt som är nytt.
Jag köpte ju skridskor till Theo på loppisen va var på för ett par veckor sen och nu har han hittat dom, så ca 5 ggr om dan står Theo på hallmattan med skridskorna på fötterna, sin hockeyklubba och pucken riggad... Gissa om han längtar till vintern och isen! Men snart kan han få gå på hockey iaf, för på måndag går grabbarna på is och fredag har Chrstian första matchen för säsongen. Man är ju lite knäpp som längtar till hockeysäsongen, men är ju så himla kul nu när dom är stora.. är ju liksom riktig hockey!
Nää, nu ska jag sticka till Sats och riva av en CorePuls och sen ska vi till farmor och farfar på middag.
Nä Mondino vi har inte 10 timmars dagar, men just i bokslut. Men 80% ligger nog en bit fram, jag är ju fortfarande konsult och sen vill de ju ha en heltid, och så, men framöver kanske man kan deala till sig en 80% tjänst. Sen vill ju jag gärna skaffa ett syskon också, och då lär ju 80% bli mer aktuellt.
Kul med lådbilslandet, vore nåt för Johanna, hon som är totalt orädd, och skall göra allt som stora gör, som att hoppa från 5 m svikten i simhallen, hon är orädd för det mesta, den lilla fröken. Men idag har vi packat för i morgon och sedan har vi haft besök.
Ja detta med syskon, det är ju så att vi är tvungna att göra provrörsbefruktning om vi skall få ett syskon, så vi får se hur det blir med detta framöver.
Jag hoppas på bra väder i Småland, så man kan få känna riktig semester.
Ha det bra
Ha en bra resa till Småland och Astrid Lindgrens värld, Korfu!!
Hej allihopa!
oj va många trådar ni hunnit avverka! Jag har inte varit inne här på jättelänge..............
Tänkte jag skulle kika in o berätta vad som hänt mig.... men vill inte sprida sorg!
Hoppas de e bra med er o att semestern varit fin!
Till en början va våran semester jättebra men nu på slutet har det varit som en mardröm som aldrig vill ta slut.
Jag vet inte hur många som visste att ja va gravid, men vi miste våran son Philip i vecka 33.
Det är så fruktansvärt, de finns inte ord......... är så ledsen o orkar ingenting just nu.
Jag har så himla svårt o förstå mig på o lita på läkare nu efter de som hänt.
Varför lyssnar de inte?? eller bryr sig?? När man ropar på hjälp....... Det är helt sjukt!
Orkar inte skriva mer blir bara så Arg, Ledsen o Besviken...............
Undrar varför livet är så orättvist??
Är det någon annan här inne som är Änglaförälder??
Fruktansvärt att läsa 5088 att mista sitt barn är nog det värsta som kan hända en. Har själv två missfall bakom mig, men det var rätt så tidigt, v 6 och v10, så det är inte på samma sätt. Beklagar verkligen det inträffade, blir så ledsen och förtvivlad för er skull och förstår att detta att lita på läkare och så inte är det man gör nu.
Har själv vandrat hos olika läkare och till slut har jag träffat rätt, hemskt att det skall behöva vara så.
Jag önskar jag kunde vara till nåt stöd,men vet inte riktigt vad jag skall göra, för detta är verkligen det värsta som kan hända. Jag gråter när jag läser din berättelse.
Du får gärna inboxa mig om du vill. Fast jag kommer att vara borta en vecka med min familj nu, men är åter tillbaks om en vecka.
Till Mondino, tack så mycket. detta behövs efter mycket jobb och vetskapen om att vi måste göra provrörsbefruktning för att få ett syskon och läkarna vet inte om min kropp klarar allt kring detta, den är inte i världens bästa skick i dag, men jag lever på hoppet att göra det i vår. Så denna vecka behöver vi alla tre.