Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
... just det här vi dividerade om häromdan:
http://www.aftonbladet.se/sommarisverige/article7477390.ab
Hur har ni det i värmen? Vi mår oförskämt bra här,idag 29 grader och strålande sol. Enda lilla avbrottet från det fantastiska vädret var i förrgår natt då det åskade och blixtrade och det vräkte ner!! Men sen sken solen precis som vanligt på dan.
Igår unnade jag mig lite "ta hand om dig själv-tid" och var på pedikyr på ett nyöppnat spa i Öregrund. Det va väldigt najs!!
Idag har vi vinkat av min kompis Jessica och dotter Emma som varit hos oss i 2 nätter. Om ett par timmar kommer Elina och Christian ut och deras snälla pappa kör dessutom hit dom!! Vi äter här gemensamt här innan han vänder hemåt igen.
Mondino verkar som ni har det bra och man skall inte klaga på värmen, som vi klagar på vädret och med denna vinter, njut istället av en underbar sommar och manvet inte hur nästa sommar blir och att det blir en såhär varm sommar igen kan dröja.
Jag jobbar en vecka till sen ledigt. Jag är trött. Har haft samtal med nya ekonomichefen idag och det verkar som om de skall överrekrytera mig i september och vi skall ha ett nytt avstämningsmöte i aug. Hoppas att de inte hinner ändra sig till dess.
Jag tycker om att jobba där jag är och trivs på mitt jobb, och det var ett tag sen jag gjorde det.
Nu är det helg, bad i morgon och landet söndag där Johanna skall vara en vecka hos min mamma och hennes man skönt för henne. Sen är jag lite ledig.
Nä, här klagas det inte på vädret, och det gjordes inte i vintras heller. Tycker att både media och "vanligt" folk är alldeles för gnälliga gällande väder (och för övrigt oxå för den delen) Den vintern och hittills av den här sommaren har ju varit så som det faktiskt SKA vara. Ordentligt med snö och kyla på vintern och sommar och sol och varmt på sommaren.
För övrigt har jag en allmän devis att jag inte gnäller/klagar mer än en minut om dan! Då samlar jag ihop allt jag har "i mig" och så gnäller jag ut det i en intensiv minut, sen är det liksom gjort för den här dagen. Sen kan jag vara positiv och allmänt glad resten av tiden That's me
Förlåt Mondino, menade inte att du gnäller på vädret,utan att vi i allmänhet gnäller på vädret, men håller med dig. I vintras kunde för första gången Johanna få åka pulka och kälke och en vit jul, den första på länge. Så jag tycker det var en riktig vinter och denna sommar, då minns man fotbollssommaren 1994. En underbar sommar hittills. Och jag tycker somrarna i Sverige är underbara om vädret är så bra, som iår.
Nä det är bra att inte gnälla, för nåt man ändå inte kan påverka som vädret. Har lärt mig att vara glad för det jag har, efter allt jag gått igenom, gällande syskon och nu visar det sig, att vi måste göra provrörsbefruktning om vi skall få ett syskon, och tycker man skall vara glad att man kan få barn överhuvudtaget och min lilla prinsessa gör mig så glad varje dag jag vaknar och frågar aldrig någon angående barn längre.
Jaha då har vi varit ute på Ingarö och ätit gott och badat och lämnat Johanna, usch så tomt och trist hemma utan henne, jag saknar henne redan och vill verkligen bli ledig, 5 dagar kvar, sen semester oj vad kroppen kräver det, jag har verkligen haft sömnbrist, huvudvärk och varit orkeslös hela helgen.
I morgon skall jag boka biobiljetter, vi tänkte passa på att gå på bio i veckan,trots att det är varmt, nu när vi är själva och vi jobbar, så så mycket orkar man inte med.
Halloj!
Nu är vi hemma från Öland. Tiderna har blivit helt upp och ner, ungarna har somnat vid 22.30 cirka varje kväll och nu springer de omkring och leker för fullt här hemma...
Men vi har haft det superskönt och ungarna har verkligen gillat tältlivet. När vi kom hem nu sa Malin att det var mysigt att sova i åkpåsen (sovsäcken) och att vi ska göra det varje sommar.
Skydiver kul att ni haft trevligt på Öland. Vi åker till Astrid Lindgrens sagovärld och småland v 32 och nästa vecka är vi lediga med miniutflykter hemma.
I går var jag och Thomas på bio, vi är barnfria denna vecka, vi jobbar dock. Vi såg Robin Hood kanonbra var den allt.
Sista dagen innan semestern i morgon och skall vara ledig i oktober också, då skall jag på körresa.
Ha det bra
Grattis Korfu till semester!! Det blir "skiftbyte" för själv har jag sista semesterdagen idag. Men hallelulja och tack vädergudarna för det perfekta vädret vi har haft dom här tre veckorna.
Idag drog det in kyligare väder, 14 grader i morse och för första gången på 3 veckor åkte långbyxor och stumpor på.
Imorgon har dom stor bakluckeloppis i en by en bit härifrån så det blir en sväng dit imorron och se om vi kan fynda nåt. Framför allt tänkte jag hitta en pall till Theo så han når upp å tvätta händerna själv nu när han har börjat gå på toa själv.
Ikväll ska vi göra hemlagad pizza vilket tycktes uppskattas av tonåringarna när idén las ut. Stående ovationer :)
Ja Mondino, trist att det blir lite kallare nu när man skall vara ledig, men i morgon har jag föreslagit simhall och bastu för att koppla av, har varit en turbulent tid. Först så har vi fått reda på att om vi skall få ett syskon måste vi göra provrörsbefruktning och det blir nog till våren, har också blivit lovad en resa i maj, av min man så innan dess blir det, i april typ. Jag vill ju gärna hinna jobba lite, vet att jag kommer få vara borta en del, för min kropp och behandlingar, passar nada, spydde av vanliga hormontabletter förra gången.
Sen har jag varit förkyld i sex veckor med en trist hosta. Så jag var hos läkaren i går och fick veta att jag lider av astmaallergi, så nu fick jag sån medicin och det var som om den tog bort all hosta i ett nafs, så att man inte upptäckt det förut med alla mina luftrörskatarrer och förkylningar omvartannat.
PÅ söndag skall vi till Junibacken och det blir skoj, känner en som jobbar där och det blir kul för Johanna älskar att de har pippiteater där. Vi skall bara göra skojiga saker.
Alltså... Är det inte typiskt? När jag kom till jobbet (eller ja... mitt extrajobb egentligen) i morse så funkade inte det program som skulle funka så jag fick ringa till vår teknik-kille som fick fjärransluta till datorn och fixa det. Det tog en himla tid och han suckade och stönade en del men till slut funkade det. Och förra gången det hände (för nåt år sedan tror jag) var det också under mitt pass, vilket han påpekade också. "Det är ju konstigt att sånt här alltid händer när du jobbar" sa han.
Nån sabbar för mig. Nån vill sätta dit mig. Vem? Jag kanske ska gå under jorden ett tag...