• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • MUM CC

Men hallå Mondino???!!!!
    Allvarligt, tryckte dem in sig framför dig i kön???? Vad fräckt!
    Det är samma som min pantincident fast värre! Och vad gör man om man inte vill fysiskt flytta på dem???
    Hmmm... undrar hur folk tänker ibland.

• Siljelin

Det var väl en jättebra idé! Nästa gång jag handlar ska jag släpa med mig maken, ge honom en tom kundvagn och gå och ställa honom längst fram i en kö och så kan jag springa runt i butiken och hämta varor att lägga i vagnen och så kan han lägga dem på bandet direkt. Vi har faktiskt bråttom nästan jämt.

• korfu08

En del folk tänker inte alls när det gäller kö, utan bara jag jag jag.... och har inte lärt sig att visa respekt och hänsyn till andra, det är där skon klämmer. Om alla står ordentligt i kö utan att tränga sig, så skulle det funka bättre.

I morgon är det fredag och sen helg. På lördag flyger jag ballong, om vädret fortsätter att vara bra och sedan stranden och på kvällen ballong, jätteskoj och spännande. Jag är rätt trött och hängig, skall pröva att pilla i mig järntabletter, så kanske jag blir piggare.

Vill ha semester.

• strojes

korfu: Ballong är jättekul. Så mysigt att glida runt nästan helt ljudlöst, bara brännaren som låter ibland. Jag flög för några år sedan och landade i Danderyd någonstans på nått gräsfält och blev således Baronessa av Danderyd vid det efterföljande champagnedopet!

• klwa
    korfu08 skrev 2010-07-08 21:50:07 följande:
    En del folk tänker inte alls när det gäller kö, utan bara jag jag jag.... och har inte lärt sig att visa respekt och hänsyn till andra, det är där skon klämmer. Om alla står ordentligt i kö utan att tränga sig, så skulle det funka bättre.
    Visst är det nåt som har hänt på senare tid, och det blir bara värre och värre, egoism m.m. Det var många år sen man t.ex. fick gå förre en fullproppad vagn när man själv bara hade en förpackning Karins Lasagne. Sen har det blivit nån oskriven lag att man MÅSTE lägga "avgränsnings-pinnen" EFTER sina egna varor, en gång i tiden la kunden efter den FÖRE sina varor. Vet inte hur många gånger jag har glömt det och kunden efter har smällt ner den på bandet med en sur blick.
  • Mondino

hahaha.. garvar lite åt avgränsningspinnens öde Och visst blir egoismen bara värre och värre. Där har vi trafiken som ett lysande expempel. Ingen tar sig tid att släppa in nån eller släppa ut nån i köer eller korsningar och råkar man stå nån sekund för länge när det blivit grönt, nog jäklar får man en "tut" i häcken direkt. Det brann fullkomligt för mig en gång när jag stod under järnvägen vid norrviken och skulle ut på vägen som passerar brandstationen. Fick kärringstopp när jag skulle iväg och idioten bakom fullkomligt hänger sig på hornet. DET skulle han inte ha gjort. Fru Byström drog åt handbromsen, klev ur bilen, knackade på rutan (och han vevade faktiskt ner) och frågade hur helvete han tänkte när han limmade fast tutan i ratten med epoxy!! Tror han att jag snabbare får fart på bilen när han ligger på hornet eller tror han att jag kan försvinna från jordens yta för att han tutar. Vad är det på fel att ha lite tålamod och ödmjukhet!! (vi pratar inte 5 minuters motorstopp) utan vi pratar max 20 sek) IDIOT!
    Efter den incidenten bestämde jag mig ännu mer än nånsin för att alltid bjuda på nån sekund och släppa ut nån eller släppa in nån! Och känner mig lika nöjd varje gång jag står vid mitt löfte

Korfu: ha så härligt på ballongturen imorron! Min sambo flög förra veckan för andra gången och han är lite lat av naturen så han var mest sur att man måste göra allt själv , hade det inte varit för det hade det allt kunnat vart riktigt trevligt var hans kommentar

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • korfu08

Jag tycker det skall bli superkul att åka ballong och ser fram emot att bli döpt i champagne och sen i kväll har jag kollat på resor till maj nästa år, Kreta eller Kroatien i maj, då blir det nog Kreta och hör och häpna får jag med maken dit, han som rest nästan överallt, är kräsen,men till Kreta kan han åka och han tycker jag behöver en resa och det känns så. Och nu kan jag drömma i vintermörkret.

Men först en underbar sommar och det känns bra, och tar plats vid stranden.

Sen om vi skall skaffa syskon blir det nog provrörsbefruktning, vi skall träffa läkaren båda två v 29 eller 30 och får se vad och hur vi gör, min kropp är lite kocko.

Men vi får se hur det blir i slutändan.

Jag får också visa leg på systemet i bland, blir bara smickrad, hm skönt att man ser någorlunda ung ut, ha ha !!!

Kul Mondino och Skydiver att ni har bra erfarenhet av ballong, i alla fall du Skydiver. Johanna vill också flyga ballong, men detta barn är ju inte rädd för nåt heller,har redan hoppat från trampolinen i simhallen, Thomas fick springa ut och hoppa med henne, innan hon hoppade själv och vattenrutschkanan vid Rösjön är poppis.....

Är trött och nu är det sovdags.

• Armino
    Mondino -->  Va? Lägg av! Gör folk sånt?? Jag önskar att jag kunde säga att jag skulle ha stått på mig och kastat deras varor av bandet, men jag skulle troligtvis gjort som du gjorde. Feg som man är... Obestämd Men som ny bilförare måste jag  verkligen hylla ditt raseriutbrott! Härligt!! Solig Jag önskar att jag själv hade vågat säga ifrån under nån av de gånger som jag råkat ut för det där. Och sen har jag märkt att det verkligen sticker i ögonen på folk om man håller sig till hastighetsgränserna. Speciellt 70 och högre. Jäklar vad det är många som ligger och trycker en i rumpan då bara för att så snart det är en raksträcka på 5 m köra om så snabbt det bara går och helst gasa på lite extra också så att man ska förstå att de faktiskt har jättebråttom. Jag fick lära mig att om man ökar hastigheten från 70 till 90 km/h så tjänar man 1 min och 54 sek per mil. När har man nånsin så bråttom så att man inte kan avvara 2 minuter??

Vad sa gubben till sitt försvar förresten?
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
  • Mondino

Trodde själv att det skulle sitta en gubbe vid ratten, men det visade sig vara en ung kille, med förmodligen rätt nytaget körkort och det såg ut som han hade sina föräldrar och ett medelålderspar till i bilen alla uppklädda till tänderna så han skulle säkert köra dom till nån tillställning. Så grabben har jag nog skrämt för resten av livet.

och jag håller med dig om hastigheterna. Jag har en hel familj som blir tokig på mig för att jag håller hastigheten (nästan jämt..) men jag hävdar bestämt att det är ingen annan som kommer att betala mina böter!! (framförallt inte den bakom som strressar mig)  Så dom får ligga där och "trycka i häcken" på mig. Det skiter jag i!! Förutom att jag säkert kommer kliva ur bilen nån mer gång när jag får chansen och tala om att jag inte vill ha in deras jävla SUV i bakluckan för att dom inte kan hålla avståndet! Sen kan jag ibland bli lite frustrerad på dom som ligger i 80 på dom här kameravägarna fast det är 90... för att?? Dom får tillbaka pengar från Polisen och dom ligger under hastigheten?? Jag röstar för snabbt in i rätt hastighet och snabbt ur rätt hastighet vid nya hastigheter på vägarna.

idag ytterligare en solig och varm dag. Fy fasen vad jag har prickat min semester!!! Om det så skulle ösregna i 2 veckor nu så har vi ändå haft en supervecka gällande vädret!!

Och toppen för er Siljelin, GoåGlad och Camabo som ska till Gotland. Vi har tittat på Nyhetsmorgon hela veckan och det har varit så bra och intressanta reportage från den fantastiskt fina ön!!

Ha en jättehärlig vecka!!

• Mondino

Så här skönt har son och far när solen gassar! (jaa.. han har ingen flytväst men det är bara 40 cm djupt... )

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!