• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • strojes

korfu: Vi åker till Helsingborg torsdag till söndag. Jag har bokat in oss på Grand hotell mitt i stan.

• korfu08

Skydiver, låter härligt, vore inte dumt med nåt sånt. Men tänkte ta en helg i höst då det blir Centralbadet en dag, för oss båda och lite bad och massage och bubbelbad.

Jag hoppas att ni alla får en skön och trevlig midsommar.

• Armino

Tjo hej. Vi hade en supermysig midsommar med hölassåkning, dans kring midsommarstången, sill och vitt vin i mängder (eller ja... jag drack miina två glas som man får när man ammar, men det är mängder för mig Flört) Armica fick ett myggbett på armen och eftersom hon är extremt känslig för sånt så ser det nu ut som om hon har en väldigt stor biceps på vänter arm. Men hon klagar inte så väldigt mycket och vi smörjer med "After bite" så att det inte kliar. Det kan jag varmt rekommendera till alla förresten: After bite. Helt underbar! det kliar ingenting när man fått nåt insektsbett. Funkar på vattkoppor också.

Jag är på jakt efter en bra städfirma. Jag hatar verkligen att städa och skulle mer än gärna köpa mig fri från det. Så är det nån som har nån städfirma att rekommendera förutom Hemfrid? De är så himla dyra tycker jag Guld i mun

Mondino --> Ni såg ut att ha haft det superskönt på Cypern! Hur många år är det ni har rest dit nu? Bor ni alltid på samma ställe?

Skydiver --> Minisemester, härligt! Hoppas ni får bra väder!

Korfu --> Vissa människor är ju inte kloka! Man kan ju inte bada nu! Förvånad Jag badar bara om det är 25 grader eller mer i vattnet Flört

Nu ska jag åka och jobba vilket innebär egentid! Hurra! Solig

• korfu08

Camabo, jobbar du extra, eller har du börjat jobba helt nu efter mammaledigheten ? Hur gammal är Nova ? Låter som er midsommar varit bra. Ja Johanna badar alltid så fort hon får, hon åkte vattenrutschkana vid Rösjön idag med pappa och skulle nog velat åka hela dan om hon fick, badade lite men tyckte det var rätt kallt.
    Men hon älskar ju vatten !!

Mondino, hoppas att er resa varit skön!! Jag börjar nedräkning mot maj nästa år, då funderar vi på att bege oss till solen, det lär jag behöva. Fast vi åker inte till samma ställe. Men har man ett favvoställe, är det ju alltid skoj att kunna åka dit igen.

I morgon jobb igen, i fyra veckor till sen lite ledigt.

• Armino
    Korfu --> Nej, nej. Jag har inte börjat jobba fullt. Jag har ett extrajobb som jag haft i 10 år nu (shit vad tiden går!) där jag jobbar 12-17 varje söndag. Det är rätt skönt att få en liten paus från allt Nova-bärande Flört
  • Siljelin

Måste bara stolt meddela att Jessica också badade järnet på midsommar. I Mälaren, mitt emot Skokloster. Klockan åtta på kvällen med sina två idoler på 5 och 9 år :o) De plaskade runt i minst en halvtimme. Hon hade lånade armpuffar på sig (och inget annat) hela vägen ner till sjön och sedan tog hon av dem för att kunna bada :o)

I morgon har vi lovat henne att åka ner till Norrviken (och bada i "kvön") och jag har lovat mig själv att springa (eftersom jag valde glass istället för springtur ikväll) så Lars cyklar ner med Jessica och jag springer ner med Angelica. Och efter den turen på 3,5 km med Emmaljunga ickecity så lär jag väl behöva doppa mig jag också.

• korfu08

camabo, att ha ett extra jobb varje söndag är strongt, det skulle inte jag orka, men jobbar ju inte 40 timmar heller, utan ofta 43 timmar i veckan, och bokslutsveckorna mer. Så det är väl som extra jobb, så helgerna är heliga för mig.

Siljelin, vad duktigt av Jessica att bada utan armpuffar, det har Johanna också gjort ett par ggr, men vill inte släppa dem helt ännu. Skall doppa mig i helgen. Springa 3,5 km är ju bra, jag är för lat, fast tog mig igenom vårruset i alla fall.

• strojes

Jag avslöjade resan idag på em. Hade skrivit ut bokningsbekräftelserna och lagt i ett kuvert, satt på frimärke och skrivit makens namn och adress med fel hand för att han inte skulle känna igen min handstil. Han blev rätt konfunderad när han öppnade kuvertet...det tog en stund innan han fick ihop vad som var på g. Och när han sedan insåg när det hela skulle ske kom nästa chock... Skrattande

6.40 går tåget från norrviken mot upplandsväsby imorgon... men då får vi hela morgondagen i Helsingborg landar redan vid 9.

• korfu08

Skydiver ha det så jätteskönt och hoppas att ni får en jättetrevlig resa i hop

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!