Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Oj, vad mycket man måste läsa i kapp bara för att man är borta över dagen...
camabo: Lantgårdsvägen! Tvärs över gatan... Tungels väg! Vad kul med spontan grillkväll! Vi är jättenöjda med Solbacka och framför allt med Monica/Gudrun men den nya läraren på Runan verkar mycket bra också så det blir nog bra.
>Hur får du till de där länkarna till allas namn förresten?
Copy/Paste...
Mondino: >.... men är du verkligen en pappa Kwla?? Jag anar ett" modernt" förhållande hos er ?
Vad skulle jag annars vara, en singel kvinna utan barn... Jodå, pappa till två barn, gift med en tjej... fast det är ju ingen garanti... Aha, du fortsatte i inlägget efter. Nej, vi är väldigt långt ifrån ett homosexuellt förhållande och barnen har tillkommit på "vanligt" sätt där båda var inblandade. Jag tycker och tänker däremot väldigt mycket om det du beskrev men det är kanske ett annat forum...
MUM CC: Jag är något äldre... 66 men var så fruktansvärt omogen när jag började 1:an så jag fick snabbt gå om så hela skoltiden, från Vaxmora, Häggvik och Rudbecksskolan gick jag med 67:or. Om din storebror är 72:a så känner du/ni säkert dom som bor i vita villan i korsningen utanför slöjdsalen i Vaxmoraskolan. Åsa som bodde där, (nu är det bara föräldrarna) är en av mina äldsta och bästa vänner. (har en lillebror som heter Johan).
kwla -> OK, så då "känner" vi inte varandra. Min brorsa kanske vet vilka du menar, men han har precis flyttat till Irland, så sådant här är inte direkt det man diskuterar de korta studenr man pratar med honom nu...
Tack camabo för att du upplyste mig efter att uppenbarligen ha läst din presentttion, Klwa, rätt så slarvigt. Ber om ursäkt för det
Och härute har vi det ju huur bra som helst. Blå himmel, strålande sol och 23 grader. Precis så lagom så man kan vara i solen utan att tuppa av
Vi ska strax ta mopparna ner till båtbryggan och inviga Theos håv han fick i födelsedagspresent. Hink och håv så får vi se om vi kan fånga några småfisk. Blir kanske ett dopp oxå
Härligt att vara så ung att man måste visa leg på systemet, eller hu?! Jag har ju bara fått handla på systemet i 15 år!
Är det bara jag som tänker fel:
Skulle panta burkar, maskinen var trasig och en man ringde till personalen om det, de kom och lagade och han började således panta. En annan man, surgubben, använde en annan maskin, blev klar och ställde sig då före mig i kön til den andra maskinen?! För enl honom så var han ju minsann där (vid alla pantmaskinerna) innan mig! Och då ska han ha företräde till ALLA maskiner! Hallå????!!!!
Nej, där tycker jag nog att det är djungels lag som gäller...
Camabo, då har ni ert lantställe rätt nära min mamma och hennes man, de bor om man åker ner för golfbanan och följer den vägen en bit och då kommer man dit. Inte så långt från Fågelviks golfbana. Längtar efter ledighet.
Ja Pippiland är värt ett besök.
Mondino, ja ett dopp skall man nog ta, medans det är varmt, man vet aldrig vad det är för väder om ett par dagar.
Tog årets första dopp i helgen och bada tänker jag göra dennahelg, annars ångrar jag mig om det regnar ett par dagar.
Hoppas jag slipper få regn, de få veckor jag är ledig, då är det orättvist.
Klwa: eftersom jag hade missat att du skrev "här är en sollentunapappa...." så levde jag med fördomen att det är uteslutande tjejer som halkar in i såna här forum... och därav tanken hmmm... 2 tjejer i familjen (du nämnde nåt om din fru som hade fått springa ut från nåt kondis när hon var gravid) med barn... dom va ena riktigt moderna som skaffade sig barn för flera år sen. Det här med barn och homosexuella har ju liksom aktualiserats nu, sista åren... Men alltihopa ett stort missförstånd för att jag inte hade läst ordentligt.
GRATTIS Mum till att få visa leg på systemet!! Jag har ju alltid sagt att jag tycker att du ser yngre ut än din egentliga ålder
Och vad gäller kötänket så tycker jag som dig mum, man köar väl till var och en apparat...
Och vad gäller det där med öppnande av en ny kassa har jag bestämt mig för att jag tycker att man "flyttar" över i ny kö enligt ordningen man stod i gamla. Jag tycker inte det är fair att den som står sist i kön plötsligt hamnar först... jag är nog en stark rättvisemänniska i såna här sammanhang. Det värsta jag har varit med om i kö-situation va på Willys för några år sen. Jag ställer mig i kö (ganska många i kön) och mellan kassorna står en man med en vagn med varor. Vår kö trillar på i sakta mak och precis när jag ska börja lägga upp mina varor på bandet då kommer mannnes fru med tydligen deras sista vara. Vad händer?!! JOO, dom tar sin kundvagn, kliver in framför mig och flyttar på mina första varor och börjar packa upp sina grejer! Gissa om lång haka!!!!Jag sa vänligt med bestämt att dom faktiskt får stå i kö som alla andra, men fick till svar på rätt svår svenska att dom minsann hade bråttom och att jag gått kunde lugna ner mig lite. Jag blev så jäkla irriterad så jag tog bort deras varor men dom gick hårt ut och svensk som man är så ville jag inte ha nån scen och framförallt inte nåt handgemäng med polistillkallelse som följd, så jag släppte situationen. Men klart störd över fräckheten och nonchalansen!