Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ja det är väl där ungdomshuset ligger, på 91an tror jag.. Då bor du typ på 60 nånting? Då slipper du iaf dom här bråkstakarna ;p
Ok :) nästan 60 ju ;p
Lite över en månad till vi flyttar nu! Läääängtar!
Vart flyttar ni ? :)
Hejsan! Vääääldigt länge sedan jag skrev här nu, läser dock då och då. Är inte så aktiv på FL överhuvudtaget men nu väntar vi tredje barnet i sommar så då kikar man in då och då. Någon mer som kommer vara föräldraledig under året??
Nica83: väntar också 3:e barnet och är beräknad 24 maj. Några från en annan tråd här har samlats i en grupp på fb om du vill va med där så lägg till mig, rebecca Erngren som vän så jag kan bjuda in dig i gruppen!
Någon här som ska flytta in i Silverdal på Silverdals kulle?
Hej!!
Vi är en liten familj som planerar att flytta till tureberg precis vid sollentuna centrum. Jag väntar mitt andra barn och skulle vilja veta lite om dagisplatser i området och vilka dagis som ni rekommenderar. Har tidigare bott i stan och vår 4.5 åriga son gick på ett jättebra dagis med reggio emilia inriktning.
vad finns i området?
Ser framemot att bli sollentuna-bo!!
GooZoo: I Sollentuna är man väldigt öppen med undersökningen bland föräldrar i både förskolor och skolor. På kommunens hemsida finns detaljerad statistik per förskola men också där förskolorna är rankade mot varandra. Utifrån denna skulle jag säga att man får en rätt bra bild av förskolorna, dvs betyget stämmer ofta med det jag hört när jag pratat med föräldrar på olika förskolor.
Kika här: http://www.sollentuna.se/Documents/barn_utbildning/Information%20om%20M%c3%a5l%20och%20Kvalitet/KU%202013%20F%c3%b6rskola/Rangordning%20F%c3%b6r%c3%a4ldrar%20F%c3%b6rskola.pdf
Och här: http://www.sollentuna.se/Sollentuna-kommun/Barn--utbildning/Mal-och-kvalitet-i-skolan/Kundundersokning-2013/Kundundersokning-2013/
Jättelängesen jag skrev i denna tråd. Men bor kvar i Edsberg, men är inte så aktiv på FL och vi mår bra och trivs bra.