Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ja vi har tillgång till bil, och cykel!
Tack för tipsen, var och kollade vid vaxmora idag, tog "bara" 20 min att gå så går ju d, cykla eller åka bil isf... men jag hittade inte fsk lokalerna?!?
Ja tänkte låta honom stå kvar i kön på snäckbacken och på bikupan så får vi hålla tummarna att han kan byta sen om vi fortfarande vill det. Nu vet vi ju inte om det finns på vaxmora, men d har iaf kortare köer!
Någon som har någon annan att rekomendera?
Törnskogen Vaxmora, har jag som tips, Rösjöskolans dagis det skall vara bra har jag hört. Ja sen vet jag inte mer om förskolorna i Edsberg men kolla kommunens hemsida och ring och be få komma och kolla, men stå kvar till Bikupan och Snäckbacken, augusti är lättast att komma in och det kanske är så att ni får en plats till aug nästa år, men under tiden kolla hemsidan på kommunen och ring och fråga hur det ser ut med platser och om ni kan få komma på besök. Lycka till
Va? Vänta nu... Rösjöskolans dagis som ligger nära campingen?
Rösjöskolans förskola ligger bakom Edsbergs kyrkan och det är en bra förskola.
Hoppas annars att allt är bra med er alla i tråden.
Nä, nu måste jag gnälla en massa blääää. Vi har fått hem sådana där vita äckliga små uslingar som man typ aldrig blir av med känns det som....
Har aldrig haft springmask i huset förut, och då är äldsta tjejen snart 7 år (ganska vanligt bland förskolebarn). I fredagskväll upptäckte vi mask på Malin. I väg till apoteket på lördag morgon och sedan behandlades hela familjen. I går kväll upptäckte Magnus levande maskar hos Linda, 4 dagar efter behandling! BLÄÄÄÄÄÄÄ!
Usch Skydiver för springmask, har aldrig haft det och inte Johanna heller, hoppas verkligen vi slipper det. usch och fy vad äckligt. Hoppas ni fått bukt med dem nu. Vi har haft en dag på Stinsen då vi trängts med andra där och sen dans först förstås och nästa söndag skall Johanna vara med i stora dansfinalen i Vilundaskolan i Upplands Väsby. Hon och hennes bästa kompis går i samma grupp och skall vara med båda två. Skoj för dem båda. Johanna tycker det skall bli skoj och sedan i morgon skall vi äta julbord på Skansen och gå på julmarknad. Det blir skoj, min mamma och hennes man skall med och det blir skoj. Så det är rätt mycket nu i december. Hoppas att det kommer lite snö till Lucia och jul och nyår i alla fall, trist med en grön jul och att snön kommer i februari när man inte vill ha den.
Vill önska er alla en riktigt god jul och hoppas att er jul blir bra och att ni är friska och krya.
Vi är alltid friska. Vi kan inte komma ihåg när vi var sjuka senast. Måste ha varit för något år sedan...
Nu har vi bott i Edsberg i snart 6 månader och trivs utmärkt.
Till våren får vi hela lägenheten upprustad med nytt kök, badrum osv.
Gott nytt år på er också!
MrC och lilla fröken Rivjärn, 6 år, på Ribbings väg....
Härligt med nytt kök, jag bor också i Edsberg men lär nog inte få nåt upprustat, bor på Drevan och vi är nöjda med vårt boende faktiskt.