• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • korfu08

Konsert på Fåfängan var skoj, men oj vad det blåste. men sen fick vi champagne och mat.

Johanna tog alla sina pengar och gick ner till blomsteraffären med pappa och fick för sig att hon skulle köpa blomma till mig för sina pengar. så söt, så de köpte en blomma till mig. Vi brukar inte fira morsdag, men Johanna ville köpa nåt till mig. Lilla goa tjejen.

på torsdag blir det cirkus faktiskt. Annars inte mycket inbokat, vi får besök på lördag. Sen skall vi försöka se om Johanna kan få leka med sina två kompisar, som hon umgås mest med.

Sen är det packa som gäller i helgen, vi åker till Kreta om exakt två veckor, längtar verkligen.
    Så då är det lika bra att börja packa i långhelgen nu.

Ha det bra och ha en bra vecka. I morgon sista körövningen för denna termin, då börjar vi öva opera till festivalen på Ljusterö i augusti, spännande att sjunga opera, se om min röst orkar och jag med.

• SallyBlixten
    Sofia1979 skrev 2011-05-28 19:57:22 följande:
    Hej igen! Vet någon här någon frisör i sollentuna som är bra på att klippa småbarn?
    Vi har goda erfareneheter från salongen vid Aniaraplatsen. Kommer inte ihåg vad den heter, den ligger rakt över torget från stora ingången till centrum. Jag kan kolla vad det heter nästa gång jag passerar - om Centrum är en bra plats för dig.
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • Sofia1979

Tack lova med tre. Centrum är perfekt vi bor 5 min därifrån. Ska kolla in den salongen, tror jag vet vilken du menar. Ligger mellan körskolan o ngn guldaffär.

• korfu08

Hej !

Vilket underbart sommarväder ! Hoppas att det håller i sig. Snart långhelg. På torsdag tänkte vi gå på cirkus i Norrviken.Johanna tycker det skall bli skoj och sen skall vi vara hemma och b la packa till Kretaresan nästa vecka, leka med kompis och på lördag får vi besök och på söndag firar Thomas och jag sjuårig bröllopsdag. Skall nog köpa nåt fint till Thomas med tanke på att han tog hand om Johanna, hushållet och en jättesjuk Cecilia i tre månader. JAg låg ju mest i sängen.

På måndag jobbar jag dock bokslutstider, så då får Thomas och Johanna roa sig själva. Sen är det bara nästa vecka kvar, sen på söndag i nästa vecka, åker vi till Kreta på kvällen. Jätteskönt och välbehövligt.

Ha en skön långhelg, jag har i morgon att jobba hela dagen också.

Ha det bra
    Cecilia

• SallyBlixten

Är det någon som har några erfarenheter av Jensen Educations förskola i Silverdal? Vi funderar på om vi skulle ställa oss i deras kö men vill gärna veta mer.

Ha det gott!

Ps. Sofia 1979, helt rätt om frisörsalongen. De har börjat med klippkort så 10:de besöket blir gratis - vi samlar hela familjen på ett kort så nu är det inte långt kvar  

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • korfu08

Nu är det vardag igen efter en lång och skön ledighet. Varit på cirkus här i Sollentuna, Johanna har lekt med en kompis, haft besök, varit en sväng till Sollentuna Centrum, lekt med kompisar och på nationaldagen jobbade jag, var tvungen och då firade Thomas och Johanna nationaldagen i Edsviken och de hade jätteskoj och Johanna träffade en hel del dagisbarn.

Idag är jag själv Johanna är på landet hos min låtsaspappa som jobbar hemifrån tisdag och onsdag och Thomas jobbar med ett stort jobb utanför Stholm och kommer väl hem snart hoppas jag.

Har packat lite inför vår resa till Kreta på söndag, det skall bli toppenskönt att komma iväg.
    På lördag åker vi till Eskilstuna Zoo och på fredag har jag sommarfest med jobbet, hoppas på bra väder fredag och lördag.

Ha en bra vecka.

• korfu08

Snart semesterdags ! En dag kvar och på söndag bär det av till chaniakusten på Kreta, blir jätteskönt.
    I morgon är det sommarfest med jobbet och på lördag blir det Eskilstuna Zoo, Så det blir en fullspäckad helg, men får koppla av sen en vecka.
    Jag hoppas att ni får en skön och trevlig helg och bra vecka !

• Mondino

Halloj i tråden!

Kul att se lite nya ansikten!! Var en liten stund sen jag var inne sist, men här rullar livet på i sin gilla gång. Förra veckan var jag och lillkillen på Rhodos tillsammans med min bästa kompis och hennes familj. Var en otroligt skön paus i vardagen. Lata dagar med sol, bad, god mat och en och annan god drink

Nu är det bara att ladda om några veckor tills det är dags för semester. Man får ju onekligen smak på det goda livet!!

Ha det bra alla och hopp om en bra vecka!!

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • J N

Gokväll allihopa!

Ja då har man första skolavslutningen avklarad. Så stolt är jag! Klev upp kl 6 och bakade tårta i morse. Bleb den berömda banan tårtan med vit marsipan och marsipan rosor :)

Nu är det fritids som gäller där dom gör massa roligt.

Förra tisdagen var jag till en kompis och tatuerade mig. Och i lördags var vi hela familjen hos min pappa och hans fru och grillade spelade trädgårds spel och bara njöt.

Imorgon ska jag, min syster och min vän in till ikea och småshoppa lite :) Man kommer alltid med något från ikea haha.
     Ska även dubbelkolla på sängen vi ska köpa i slutet på månaden. Längtar så. Ska bli så underbart med ny större säng! Vi har vårt hemprojekt att hela lägenheten ska vara klar inom ett år. Då pratar vi möbler, väggar och smågrejer. Jag tror nog att det kommer gå bra men så mycket man glömmer.

Nu ska jag sätta mig framför ett avsnitt av Nya Criminal Minds serien och vänta på att min man kommer hem. Hoppas på bättre väder imorgon än vad det är i skrivande stund(Regn!!)

Ha det så bra så länge!

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥
  • Firsttime

Hej

Jag hoppar gärna på den här tråden. Är Sollentunabo sedan länge men till höst bär flyttlasset av från Helenelund till Viby så jag behöver er hjälp. Ser att ämnet förskola har varit på tapeten ofta och nu kommer jag med samma sak då Viby är helt nytt för mig. Är det någon av er som vet något om dessa 3 förskolor? Rälsen, Skogsdungen och Lantgården. Bra/dåligt allt är av intresse, dottern är 2 år. Måste fatta beslut i nästa vecka men har inte en susning.

Hjälp

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!