Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Välkommen MrC till Edsberg, vi bor i Edsberg och trivs bra faktiskt och jag hoppas att det blir lite bättre väder snart. Men vi har ju haft en vecka på Kreta så vi kan inte klaga alltför mycket.
Hade semester förra veckan, denna veckan är Johanna hos mormor och morfar i skärgården och nästa vecka åker vi ut till Ljusterö har hyrt stuga där. HAr spridit ut min semester lite, det är skönt. Kanske blir det bättre väder då. Snart börjar Johanna på nya dagiset, skönt.
Hej allihopa!
Då var man tillbaka till vardagen efter en lång och välbehövd semester!
Man har hunnit med en hel del under sommaren. Vi har bla varit på Gotland. Var på Kneippbyn sommarland där dom har pippis hus bla. Var så roligt!
Nu är vi tillbaka till förskola och fritids och den 22 börjar skolan igen för Nathalia.. Hon börjar tvåan. :) Känns helt sjukt att jag har ett barn som vuxit så fort och som ska börja andra klass! Haha..
Igår var vi på ikea och storhandlade. Nya sänger till hela familjen och massa andra möbler och inredning. Idag kommer alla möbler med hemkörning. Så idag blir det till att montera hela dagen och kasta alla sängarna haha.
Johanna stormtrivs på nya dagiset och det känns underbart att lämna henne där varje morgon. Nu är semester och inskolning slut och tänk att Johanna bara har ett år kvar på förskola, sen är det sexårs.
Nu till helgen skall vi en sväng till simhallen. Johanna kan näst intill simma, det är inte mycket kvar och det är ju jätteskoj faktiskt.
Nästa helg börjar Johanna på barndans igen och det tycker hon skall bli skoj.
JN hoppas det gick bra att montera i hop sängarna och att de nya blev bra. Kul att förändra lite ibland.
Vi hade en jättebra Kreta vecka och sen en jättebra vecka på Ljusterö där vi hyrde stuga, Vi har haft en jättebra sommar faktiskt.
Nu är även vi hemma och vardagen tar vid. Jag tänkte bara berätta att vi valde Jensen i Silverdal och inskolningen har gått jättebra! Vi går i en grupp som är ute större delen av dagarna och de gör verkligen massa roligt som känns både vettigt och lärorikt. Jag kan varmt rekommendera denna fsk!
Ha det gott!
Vår dotter trivs jättebra på nya dagiset, jämfört med Klax Lyckeliten. Hon vill knappt gå hem och Bikupan i Edsberg där vi bor är jättebra och hon har hittat nya kompisar och jättebra personal.
JAg har fått jobb i Sollentuna också, så nu får jag mer tid med familjen fast jag jobbar heltid. Känns lyxigt, slutar två på fredagar, rena lyxen. Jag är så glad, börjar på måndag. Nu vill jag inte byta jobb på länge.
Vi har haft en bra sommar och hoppas på en lugn höst.
Åh jag hade ett par gummistövlar i den storleken men nu men gav bort dem. Men snart kommer ett par ofodrade stövlar i storlek 28 bli lediga om nån vill ha dem. Rosa med röda stjärnor på.
För Johanna kommer att ha vuxit ur dem efter hösten.
Hoppas att allt är bra med er alla.
Jag har börjat mitt nya jobb i Sollentuna i Norrviken jobbar jag. Skönt med en kvart till jobbet med buss, till sommaren kan man cykla. Jag behöver börja träna så det kan ju jag ha som mål.
Johanna stormtrivs på nya dagiset, vilket lyft.
Snart helg jätteskönt. Men det är också skönt att jobba så nära där man bor.
Är själv i kväll då Thomas spelar tennis och Johanna är hos morfar, han är ledig på fredagar.
Jaha då har man varit på nya dagisets första föräldrarmöte och vilket toppendagis hon hamnat på, högsta betyg säger jag bara. Trivs gör hon och jag trivs på nya jobbet. ÄR lite trött och förkyld men annars mår jag bra.
På fredag slutar jag tidigare och det skall bli skönt, att få lite mystid med Johanna och då blir det pizza som hon så gärna vill.
På lördag är det barndans och på söndag kalas. Skoj helg för Johanna.