Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Fick just erbjudande om plats på Vargungens förskola vid häggvik station. Någon som vet något om hur det är där?
Tack för era små inflikar. Vi har idag bokat träff på fsk så vi får bilda oss en egen uppfattning också. Jag har fortsatt läst rapporter och föräldraenkäter över fsk och det verkar iallafall ha gått åt rätt håll så håller det när vi kommer på besök nästa vecka så blir det nog där de små får gå. Tack och lov har de fått plats på samma ställe våra små och att det tar några minuter att ta sig dit från hemmet är ju bra. Tror att Klossens dåliga rykte ligger kvar från uppstart, men vi får väl se...
Idag har vi äntligen fått se en lite smygkik på vår nya lägenhet, så spännande det känns nu med flytt. Har haft några tveksamma månader med flyttångest till och från. Vi bor ju jättebra nu, men tyvärr alldeles för långt från jobben för att fixa att ha småbarn och ett arbetsliv så för att få mer tid med våra små så valde vi att flytta till norrort.
Sofia1979 - Tror Vargungen är i lite samma läge som Klossen. Har ett dåligt rykte bakom sig, men den verkar också ha repat sig. Nica83 hade fått plats där också, pratade om det för några sidor sen bara. Hon valde iallafall att ta platsen efter att ha varit på besök. Boka ett besök ni med och försök få så mycket info som det bara går då och gå sen på magkänslan, den brukar ha rätt =)
Hej !
Vår dotter gick en vecka på Klossen under sommaren förra året och hon gillade det under denna vecka. Sedan går hon ju på Klax Lyckeliten, som tyvärr har blivit jättedålig mot hur den var 07 till våren 2010.
Men hon byter till Bikupan i Edsberg och det i augusti. Och vi stod inte alls länge i kö och hon hade en köplats långt bak. Men så behövde de femåringar så hon blev erbjuden plats där i aug.
Så man kan komma in på förskola man vill trots lång kö.
Hoppas att ni får era förskolor som ni önskar. Själv var jag på introduktionsmöte på Bikupan förra veckan och det verkar vara en jättebra förskola, med låg personalomsättning.
ha det bra
Ja usch jag har hört mycket om just Lyckeliten och även sett katastrofrapporterna. Skönt att ni fått ny plats iallafall. Såg att de sökte förskolechef till båda enheterna och även personal till Lyckeliten, hoppas de får ordning på allt. Vi kommer nog att stå kvar på våra andra köval, bra om man inte skulle vara nöjd..
skydiver och playing the angel: synd. Men vill ni komma en annan gång? Jag kommer ju att ha flera spa-eftermiddagar!
Playing: har du leverantör? Annars ställer jag gärna upp som hovleverantör till dig! =)
Alltså, Lyckeliten.. jag har hört en hel del om att det är riktigt urdåligt där. Kan någon berätta mer?
Vi har själva bytt från Rösjöskolans förskola till dagmamma eftersom vi flyttade till Vaxmora. Vi har en fantastisk dagmamma. Dottern skuttar in på morgonen, äter dubbla portioner och är jättetrött när hon ska sova. Hon har roligt. Detta är skönt eftersom hon inte riktigt trivdes på sin gamla förskola. Det passade inte henne helt enkelt. Jag är jätteglad över att vi har fått det så himla bra.
Alltså, Lyckeliten.. jag har hört en hel del om att det är riktigt urdåligt där. Kan någon berätta mer?
JN - Men herregud ! Ja jag förstår verkligen att ni byter!! Vi funderar och kommer så göra några dagar till innan vi bestämmer oss för vad det blir. Ledningen är ju densamma på Lyckeliten som Klossen och det gör mig lite orolig, ni är ju inte de enda som väljer att lämna förskolan. Dock så kände jag igen några av namnen på pedagogerna du gillade på Klossen så ett gäng är iallafall kvar och det känns positivt =). Alltid skönt att höra om någon som själv verkligen har erfarenhet och inte bara har "hört".
skydiver och playing the angel: synd. Men vill ni komma en annan gång? Jag kommer ju att ha flera spa-eftermiddagar!
Playing: har du leverantör? Annars ställer jag gärna upp som hovleverantör till dig! =)
Vi har själva bytt från Rösjöskolans förskola till dagmamma eftersom vi flyttade till Vaxmora. Vi har en fantastisk dagmamma. Dottern skuttar in på morgonen, äter dubbla portioner och är jättetrött när hon ska sova. Hon har roligt. Detta är skönt eftersom hon inte riktigt trivdes på sin gamla förskola. Det passade inte henne helt enkelt. Jag är jätteglad över att vi har fått det så himla bra.