Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Godmorgon tråden!
Igår var sista dagen för mina tjejer på lyckeliten. Känns underbart skönt nu. Nu blickar jag frammåt. :) Pedagogerna på deras avd hade gjort en gigantisk teckning, där alla barn fått rita till I & D: :) Jättefint.
Vi köpte endast en avskedspresent till en av pedagogerna (som vi självklart gav när hon var ensam kvar). Blev ljuslykta med dumle och en biobiljett. Och ett kort till :)
Idag ska alla tjejerna vara hos min mamma då jag och min man ska ut och äta och gå på bio. Kommer inte ihåg sist vi var på bio :p
Vad ska ni alla hitta på under helgen?
Tack alla för välkomnandet!
Det lutar åt Futura, dels för att skolan ligger bra till och att kontakten därifrån har varit mer sympatisk om man kan säga så. Den i Silverdal är ganska nyöppnad, vi tänkte åka och hälsa på där.
Har jobbat på fm (inte kul att klivaupp 05.40 en lördag....). Blir nog en lugn em, kanske lite plankbygge. Vi har rivit fyra plank mellan tre hus och det har påbörjats uppspikning av första planket (dock inte närmast vårt hus än).
Om det är soligt och inte lika blåsigt imorgon kanske det blir en tur till badplatsen i Norrviken eller ut på Järvafältet. Någon som är sugen på att hänga med?
Vi har haft en lugn lördag, Johanna lekte med en kompis och hade skoj. Jag behöver en lugn lördag efter lite hektiskta veckor.
Skönt för dig Jessica att Izadora och Daniella nu får börja i sin nya förskola. Vi skall hälsa på Bikupan på måndag, då Johannas dagis är stängt pga planeringsdag. Och jag hade också velat att hon skulle fått börja tidigare. Men det gick inte, så nu är det som det är. men vi har ju semester under sommaren lite grann och så. Så det blir lite bättre då.
I morgon blir det nog en tur till Stinsen för vi skall handla lite. Skönt med långhelg.
Ha det bra
Ja nu är det fredag, underbart och imorgon skall vi bort och på söndag sjunger vår kör på mors dag i Fåfängan, så helgen blir lugn, snart åker vi till Kreta och jag är genomtrött, så det blir skönt, godnatt.
Hej igen! Vet någon här någon frisör i sollentuna som är bra på att klippa småbarn?
Imorgon tar mormor och morfar med sig alla tre tjejerna hem till sig! Sen är vi barnfria tills på fredag. Obs, inget önskemål från vår sida utan det var mormor som frågade om de fick ta med sig ungarna hem tills nästa helg!
Och nu är det bara 4 veckor kvar till semester!
Måndagen efter midsommar sätter vi Malin på flyget till hennes farmor i Hemavan. Vi andra tar bilen och kommer efter framåt helgen. Hon tycker det är jättespännande, hennes första flygresa alldeles själv! Mellanlandning i Villhelmina så resan tar 2,5 timme.
JN Ja Johanna och jag var i Stinsen i förra veckan, ja vi hittade inte så mycket, men det gick bra ändå. Idag åkte vi buss efter en utflykt till Uppsala och Thomas pappa grav, alltså Johannas farfar, vi köpte blommor och gjorde den fin, Thomas vill åka dit ibland, han saknar sin pappa som gick bort alldeles för tidigt, hann bara träffa Johanna två ggr, 2006 en gång och sommaren 2007, sen blev han allvarligt sjuk och gick bort 2007 och bodde sista åren i uppsala.
Vi blev dock sena hem och Johanna älskar att åka buss, så vi gick in och köpte kinamat i centrum, efter att ha gått på BR och kollat för 150 gången vad Johanna önskar sig i julklapp.
I morgon skall vår kör sjunga på Fåfängan det blir skoj, vi brukar göra det på morsdag och Johanna skall ha en kompis hemma.
J N vad skönt att barnen trivs på nya dagiset. Vi besökte Bikupan i måndags då jag var ledig och det är verkligen bra personal och Johanna tyckte affären de byggt upp var jätteskoj, ville inte gå hem alls. Jätteskönt
De har också egen kokerska, skönt, de lagar all mat själva, bra tycker jag.
Jo vi handlade rockring i Stinsen i förra veckan.
Skydiver, kul och spännande för Malin att flyga själv och modigt.
J N låter gott med hemmagjord pizza, skulle också vilja gå på stan själv, men det är svårt att hinna jobbar ju hela dagarna och efter jobbet, orkar jag inte springa på stan. Men ibland gör jag det, en snabbrunda innan kören på måndagar.
Ha en fortsatt bra helg.
Goddag alla sollentunamammor :)
DÅ var det söndag igen och imorgon börjar ännu en ny vecka.
Jag hade planerat att ta ut barnen i prken med picknick idag men vädret e ju inte så kul att sitta och äta i så vi har dukat picknick i vardagsrummet med filt och bullar :) Uppskattas.
Nu sitter barnen och tittar på snövit och jag mobbar mig lite.
Har hunnit med att boka tid hos en kompis för att tatuera mig den 7/6. Längtar så! Det blir en fortsättning i nacken där jag har barnens första bokstav och följden blir ett till N för Nicolas med änglavingar. Blir även en text på spanska på underarmen :)
Imorgon börjar tjejerna på fsk "på riktigt". Ser verkligen fram emot det. Tjejerna längtar och har tjatat hela helgen. Deras gård är ju enorm så alla barn får plats och inte springer på varandra.
*Vi gick ju på bio i fredags vi såg pirates of the carribean 3D. Den var helt okej men dom andra filmerna är bättre. Någon gång i veckan ska vi gå med min syrra på Fast five. Den har vi längtat efter.
Annars har vi inte så mycket inplanerat kommande vecka faktiskt. :)