Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Jag blir helt mörkrädd när jag hör hur det kan vara. JAg hoppas att barnen inte tar skada.
Playing: jag ställer upp, anytime! Vilken är din favoritprodukt? Det är alltid kul att höra!
Ja det är jättetrist att Lyckeliten fått så dåligt rykte. johanna började där hösten 2007, då de hade annan ledning och var en av Edsberg bästa förskola och enormt bra personal och det var bra f ram t om hösten 2009 lite våren 2010. Men från början var fsk underbar och fröknarna då var enormt bra och hade jobbat länge. De började med att den som jobbat längst sa upp sig våren 2009 och därefter blev det enormt hög personalomsättning. Och f rom i höstas har det varit dåligt. Som tur är har Johanna fått plats på Bikupan f rom augusti och den förskolan är jättebra, var där på introduktionsmöte och det kändes så rätt. Som Lyckeliten var 2007, långt innan det blev Klax.
I morgon skall jag på intervju för ett nytt jobb som ligger närmre där jag bor, intervju nummer två och det är nervöst faktiskt.
Playing the angel, det skall kännas bra med en förskola. Johanna vill verkligen byta förskola nu, men hon har förstått att det blir efter sommaren. En av bästa kompisarna från Lyckeliten får hon med sig också. Stod bara tre månader i kö till Bikupan och trodde aldrig vi skulle få plats. Men tackar min lyckliga stjärna att vi fick det.
Är jättenervös för i morgon. Jag trivs inte alls med min nuvarande chef och så där jag är. Min förra chef var en underbar människa och de är som natt och dag och sen vill jag utvecklas mer och det känner jag inte att jag gör här.
Ha en bra dag
Oj vad glad jag blir för den förskola som mina barn är på när jag hör era historier! Järven i Viby är verkligen super! Jag skulle vara där hela dagen idag för att få se hur det är på FSK, men efter 2 timmar gick vi hem eftersom Oscar blev sjuk... trist när det var inbokat sedan så länge!
Hoppas att ni alla får det bra på era FSK, de har ju faktiskt hand om ens barn mer eller mindre hela dagen, 5 dagar i veckan!
Hej !
Tack Playing the angel, det kändes bra på intervjun och jag hoppas att de också tyckte det gick bra.
Jo jag är jätteglad att Johanna fått plats på Bikupan tror det blir ett toppenställe, fick jättebra intryck av Bikupan då jag var där på introduktionsmöte för ett par veckor sedan.
Annars är jag enormt trött, känns att man var ledig endast två veckor förra sommaren och sjuk hela vintern. Hade ju en pneukockerbakterie och nån annan bakterie i mig ett halvår, som vårdcentralen i Edsberg nochalerade, så dit går jag aldrig mer igen. Det som räddade mig var mitt tjatande om remiss till lungkliniken och då hade jag haft två lunginflammationer, och svullna körtlar och feber i flera veckor. Men de tog alla prover och lungkliniken gav mig rätt medicin, följden blev dock astmamedicin för mina luftrör livet ut och jag fick en massa eksem, så jag fick gå på kortison i en månad och ljusbehandling som slutar om tre veckor ungefär och är mycket bättre, men immunförsvaret är rejält försvagat, så nu håller jag på och bygger upp det.
Så trött är jag pga det. Men är frisk idag, tack Danderyds sjukhus, hudmottagning och lungmottagning. De läkarna har varit underbara. Skall vara ledig snart en vecka här i juni och då bär det av till Kreta, så det blir så skönt faktiskt.
Annars mår vi bra och fredag i morgon så skönt. Och får långhelg för dagis har planeringsdag på måndag, så då skall jag vara ledig. En dag med bara Johanna så skönt och mysigt.
Hej i tråden!
Ser att ni pratar mycket om förskolor, men är det någon som har koll på skolor i området? Vi ska flytta till Sollentuna/Silverdal med två 7åringar och de ska då gå i första klass. I närheten ligger Futura skola och inspira skolan. Någon som har erfarenhet av de?
Välkommen till Sollentuna Silverhaj 76, tyvärr har jag inte nån erfarenhet av dessa förskolor, bor i Edsberg och kan nog mer om förskolorna i Edsberg. Men det finns kundundersökningar på kommunens hemsida, om man skulle kunna rekommendera denna förskola till nån annan. Och sen var de andra frågor som folk fått svara på, och det gällde alla förskolor i Sollentuna.
Kanske kan de hjälpa er.
NU skall jag sova och är så trött och sliten,.
Hej i tråden!
Ser att ni pratar mycket om förskolor, men är det någon som har koll på skolor i området? Vi ska flytta till Sollentuna/Silverdal med två 7åringar och de ska då gå i första klass. I närheten ligger Futura skola och inspira skolan. Någon som har erfarenhet av de?