• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • Sofia1979

Hej Mondini. Ja humlan var vårt första val och det jag la in direkt när hon var liten men det har vi fått nej ifrån tyvärr. Sofielund har jag ingen koll på så den ska jag kolla upp.

Mamma till Mia född 23 maj 2010
  • SallyBlixten

Hejsan, Jag är ju inte den mest aktiva men jag tittar in och läser ibland

Nu undrar jag om det är någon som kommer ha långa lata sommarlovsdagar med barn? Vi har två veckor i juli när min man jobbar och jag och vår minste (snart 5 år) kommer vara hemma. Vi vill gärna hitta på lite kul med andra. Hör gärna av er om ni är hemma!

Mondino:  Min stora tjej har börjat spela fotboll igen KUL! HUr är det med din? Är hon fortfarande igång?  Vi kämpar för övrigt med körkort, skulle gärna få lite tips om hur ni gjorde. Vi gick handledarkursen men den gav inget. Hittade ni en körskola som du skulle kunna rekommendera?

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • korfu08

Hej !

Jag har varit dålig att vara här på ett tag, har lite annat att stå i just nu. Var på introduktionsmöte på Johannas nya dagis i torsdags och det kändes så bra där, blir toppen när hon börjar där. Och sedan igår var på kalas hos favoritbebisen som fyllde ett år och är låtsaskusinen. Så kul , idag har vi cyklat lite och det är inte långt kvar tills hon kan cykla själv, det känns som det händer mycket just nu för Johanna. Förra veckan klarade hon baddaren på simskolan och hon var så stolt själv. Och det känns bra, för hon älskar ju vatten.

Just nu är hon med en kompis och leker och en ny vecka framför oss. Jag är rätt sliten faktiskt, men om en månad blir det semester och den 12 juni åker vi en vecka till Kreta och myser och bara har det bra, efter denna jobbiga vinter, då jag mest varit sjuk.

• MrC

Vad händer i sommar då? Ska vi planera in något skoj sen i sommar? Gröna Lund? Picknick i en park?
    Jag och Rivjärnet åker till Turkiet 18'e maj.

• J N

Hejsan hoppsan allihop!

Hur är det med er alla i det underbara vädret?
    Vi passar på att njuta så mycket som möjligt! Igår var vi på skansen och mös.
    Idag var vi ut i lekparken och nu ska vi grilla till middag.

Ikväll blir det BB framför tvn och samla lite energi till en ny vecka.

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥
  • Playing the angel

Sofia1979 - Välkommen hit! Jag har också rätt nyligen hittat hit. Ligger i samma läge som du vad det gäller fsk. Tror omöjligt att vi kommer att få någon plats på de fem vi rangordnat. Vi ska flytta till SollentunaC i juni så först när vi hade kontraktet klart kunde vi ställa oss i kö. Sofielunds har vi som första val och står du inte redan på kö där så kan jag säga att det nog är bara att glömma. Vi är på plats runt 100 där efter några månader.. Håller iallafall tummarna för att både ni och vi får någon plats till hösten!

Jag vill såklart träffa er alla så jag tycker också vi får ta och styra upp något här framöver. Vi flyttar in i mitten på juni är det tänkt. Jag kommer att vara föräldraledig några månader till innan det är dags för min man att vara hemma.  

• LadyN72

Hu, så sällan jag är här inne. Fullt ös med ettåring och 5-åring.
    MEn nu har jag en förfrågan till er, tjejer. Jag har en spa-eftermiddag med ForeverLiving Products där en tjej kommer hit och man får göra en lättare ansiktsbehandling på sig själv nu på lör den 14:e. Jag står för fika/lite vin. Detta har jag mellan kl 14-16 och jag tycker främst att småbarnsmammor behöver lite tid att ta hand om sig själva! Intresserade? Det skulle vara kul att ses, tycker jag. Jag känner inte så många här

• LadyN72

Där tryckte min son på en knapp så meddelandet for iväg.
    Så, hur många är intresserade?

Ring gärna på 0702-619162! Det är först till kvarn och några platser kvar =)

• strojes

Lady: Det hade varit jättemysigt men kan tyvärr inte nu i helgen.

På fredag em lämnar vi över våra tre tjejer till min bror med sambo som ska passa de över helgen. Vi får tillbaka dem på söndag em! På fredag ska jag och maken in till Sjätte tunnan i Gamla stan (tror jag) och lyssna/titta på/dansa till Medvind (en grupp som spelar medeltidsinspirerad musik). På torsdag ska vi åka till butiken i Solna som hyr ut medeltidskläder och prova ut vår outfit för fredagskvällen.
    Sen blir det lite fix och plock här hemma under helgen, det gäller att passa på när man är barnfri!

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • Playing the angel

Nu har vi också blivit erbjudna fsk-plats. Mycket att fundera på nu då det inte var vad vi ville. Klax-fsk Klossen är där vi blivit erbjudna plats och ja jag har ju läst nedslående kritik samt hört en hel del från tiden 08/09. Vet någon om det skett några förbättringar där, någon som känner någon som har barn där nu? Lokalerna känns trånga och uteområdet minimalt, men fungerar pedagogiken och om de gör rätt val ute så fungerar det ju ändå. Vi har i dagsläget en superfsk, rätt nybyggd, fräsch, underbara pedagoger, personaltätt, gigantisk gård, superstor och fin ateljé så ja det kommer oavsett bli svårt att matcha =(. Så kom med vad ni har nu om Klossen !

LadyN72 - Det hade varit trevligt, gillar produkterna. Tyvärr så har jag barnen själv i helgen så jag har ingen möjlighet att hänga på.. 

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!