Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Här var hemsidan. Kostar 150 kr att hyra ett enkelt set men de har stort utbud så det går också att hyra lite annat skoj också). http://www.svartakatten.com/
Hej allihop!
Det var superlänge sedan jag var härinne. Har numer en ettåring och en 5-åring (de fyllde i förra veckan, båda två). Jag hoppas det är bra med er.
J N: jag beklagar sorgen.
Sky:om du behöver något sytt så hör av dig. Förhoppningsvis har de kläder att hyra ut på svartakatten! =)
JN Beklagar verkligen det som hände er son.
Skönt att ni får börja nya dagiset tidigare, Johanna var på besök på sitt nya dagis idag och vill börja där i morgon. Men börjar inte förräns 15 aug, men kommer att vara ledig en hel del och vi har sen semester, så det blir lite Klossen emellan, så vi får stå ut.
Annars har vi varit till Kulturhuset idag och ätit glass på stan, och sen besök på nya dagiset. Sen lite cykling på kvällen inte långt kvar tills det går utan stödhjul.
I morgon åker vi till min pappa och hans sambo, och då är Johannas favvobebisar där. Sen på lördag är det firande av mig, som fyller år och vi är ute på Ingarö där min mamma bor.
Jaha, så har man kommit till påskafton varit ute i skärgårn och har också blivit firad, fyller år idag. I morgon skall vi alla tre se på Pippi på is i Globen och det blir spännande.
På måndag blir det en hemmadag, det kan behövas.
Ha en fortsatt bra påsk.
Vilket härligt påskväder vi haft! Njuter av de sista timmarna innan det är dags för vardagen igen.
Igår tog jag och maken årets premiärdopp i sjön hos mina föräldrar!! Jag har aldrig doppat mig så tidigt som 24 april någonsin förut!!! Tyvärr hade vi ingen termometer i vattnet så jag har ingen aning om temperatur.
Skydiver, modigt, jag skulle aldrig komma på tanken att doppa mig nu, hur varmt det än är. Jag badar vid minst 20 grader i vattnet och det skall vara 25 på land. Jag hatar att frysa. Det gör jag på vintern.
Pippi på is, var jättebra då vi var i Globen igår och såg denna show och Johanna var lyrisk och vill nu lära sig skridskor till vintern och det var jätteskoj, med ansiktsmålning i Globen och allt och sen åt vi pippis pannkakor. Idag har vi tränat på cykeln och det kommer, Johanna kommer att släppa stödhjul och kunna cykla snart.
Hon har också lekt med en kompis idag och ett underbart påskväder, bara inte sommaren kom för tidigt, det har hänt förut och då är det mindre skoj. Men man får lov att njuta och Johanna älskar ju att vara ute, så det är ju skönt.
Jobb igen, trist men så är det.
Nu tackade vi ja till Vargungen i varje fall. Vi var ju där och hälsade på och det kändes OK, lite synpunkter hade vi men inga katastrofala. De har förbättrat utemiljön under förra året, renoverat gårdarna. Visst var de små men åtminstone nya och fräscha. Vi tittade också på enkätundersökningen som har varit där 2009 och 2010 och de har förbättrats avsevärt mellan de två åren (ung i samband med att Inspira tog över). Så vi hoppas att det innebär att deras dåliga rykte lever kvar från den tiden då de fick sämre omdömen i enkäten.
Hej! Har inte varit här innan men hittade hit genom att jag letar efter hjälp med förskola i sollentuna. Vår lilla är det tänkt att hon ska börja i höst 1 september men vi verkar inte få några av våra första alternativ.
Är det någon här som har tips på bra och dåliga förskolor i sollentunaområdet. Vi bor nära centrum men åker mot stan för jobb så kan lämna på vägen men då gärna nära stationen i tex helenelund. Finns det några förskolor här som inte ligger på komunens hemsida och den kön? En kompis i stan lyckades få plats på en nyöppnad engelsktalande förskola som inte verkade vara i någon kommunkö.
Såg att någon inte gillade vargungen så bra. Där står vi oxå i kö fast jag har inte varit dit än var mer panik och så ligger det nära stationen. Så hoppas på att det är bättre som nica83 säger om vi nu skulle få plats där fast det verkar inte så.
Har bara läst sista sidan och vill beklaga sorgen JN.
Ha en trevlig dag i solen!!
Välkommen hit Sofia
Jag tror först och främst inte att du ska ge upp hoppet om kön... eftersom man kan ställa sig i kö på 5 olika ställen och "alla" står i kö "på alla" förskolor så kan man krasst dela köplatsen på fem och få en mer statistisk riktig siffra hur man ligger till i kön. Sen är det ju så klart att vissa förskolor är mer polurära än andra å då stämmer så klart i siffran riktigt... jag bor själv i Töjnan men har dessvärre ingen jättebra koll på förskolorna. Vi har kompisar som har barn på Montesorrit Humlan och är jättenöjda. Har även kompisar som har plats på Sofielund och är jättenöjd.
Hur är det med er andra i tråden?
Här har vi nu äntligen nåt milstolpen KÖRKORT för stora sonen!!! Han hade teoriprov och uppkörningstid i torsdags på sin födelsedag och allt gick perfekt! Nu öppnar det sig en helt ny värld för mamman som inte längre behöver kava runt med ungar och hockeytrunkar runt hela storstockholm. JIPPIEE!!!.
Vi hade kalas för honom igår hemma hos pappan och det var blandat med massa 18-åringa kompisar och släkt och vänner!
Idag smiter vi i från städdagen i området (fixade vår del i veckan) och drar en tur till landet. Vi kommer inte hinna åka ut nåt mer förrän i mitten juni nästa gång så blir en snabbvisit över natten nu.
Kram till er alla och ha en underbar helg i det här underbara vårvädret!!