Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Hallå!
jag "hör ju inte hit" egentligen men förhoppningsvis blir vi sollentuna bor igen under det närmaste året.
Välkommna ni som gjort det bra valet att flytta till sollentuna OCH joina denna tråd :)
Nu är snart min skola slut (sista maj) och jag har redan fått jobb, börjar på halvtid första maj och sen kör det igågn ordentligt med heltid den första juni :)
Att jag fått jobb innebär oxo att vi påriktigt kan börja kika efter nytt boende. Kärrdals radhusområde är det som ligger överst på listan. Dels för att vi verkligen gillade området (bodde ju i lägenhet där innan vi flyttade till Vallentuina) men även för att det prismässigt ligger inom vår budget och att det är helt ok kommunikationer. Viby stod ju ett tag på listan men dels verkar varenda husområde vi kan tänkas vara intresserade av där vara bostadsrätter och dessutom känns det som att kommunikationerna faktiskt är rätt usla :D
Vi hoppas iaf att kunna vara inflyttade och klara innan jul men vi får väl se hur det går, måste ju dyka upp några lämpliga objekt!
Välkommen playing de angel, tror det löser sig med dagisplats faktiskt för er. Vår dotter byter dagis i höst och då har jag bara stått tre månader i kö.
Grattis Becca Grodan till jobbet och hoppas att ni hittar nåt i Kärrdal. Vi trivs bra i Edsberg och flytta står sist på listan det är så trist.
Johanna går på simskola och trivs bra och det går bra för henne och annars rullar allt på, kikar lite mer på jobb i närområdet, då Thomas ev har en del resor i sitt jobb inplanerade från i höst och då känns en timme och en kvart för långt, med ett stressigt jobb, får se vad det blir i slutändan.
Ja annars har jag inte mycket nytt att komma i nuläget.
Tack =)! Ja jag tror Sollentuna kommer bli toppen. Anledningen till att vi flyttar är våra arbeten. Båda arbetar i Kista/Akalla området och att pendla dessa 8 mil var varje dag, ja det är allt annat än skoj. Lägger hellre den tiden på våra små och varandra. Det måste bara bli bra =). Det enda som känns jobbigt det är mammahjärtat som svider lite när man ska slita upp sonen från sina nyfunna vänner, men barn anpassar ju sig snabbt och sin stora trygghet har han ju ändå kvar. Sen har ju även vi våra liv egentligen på södra sidan, så man får hoppas att det inte blir svårt att lära känna nya människor.
Har precis insett att det finns alpin backe där borta och det blev en glädjens moment. Vi bor nu i Tullinge, inte långt från Flottsbro och Lida som jag med sorg i hjärtat lämnar.
Beccagrodan - Vad är det du läst? Hoppas ni hittar något bra boende snart. Vi spanar också på br/radhus/hus. Sålde vårt nu, men har tagit en hyresrätt i Sollentuna för att få känna oss för lite först. Så himla svårt att veta vart man vill landa, men Sollentuna har i varje fall valmöjligheterna i och med att kommunen är rätt stor och det finns både lantliga och centrala lägen samt hus, radhus och lägenheter i varierad prisklass så det känns ju bra.
Halloj allihopa! Skickar en hälsning från de norra delarna av landet! Vi är på skidsemester i Hemavan. Idag har Malin gått första dagen i skidskola (steg 2), vilket hon tyckte var superkul. Efter en drickapaus i restaurangen efter skolans slut 10.30 ville hon åka igen och halv ett fick vi tillslut in henne igen för lunch.
I lördags gjorde vi en skoterutflykt och grillade korv på fjället.
Imorgon bitti är det dags för backen igen och Malins skidskola. Hoppas vädret är lite bättre så vi kan ta oss längre upp i liftsystemet efter skolan imorgon. Blåsigt och snöigt idag och plusgrader så vi var rejält blöta när vi åkte hem.
Halloj allihopa! Skickar en hälsning från de norra delarna av landet! Vi är på skidsemester i Hemavan. Idag har Malin gått första dagen i skidskola (steg 2), vilket hon tyckte var superkul. Efter en drickapaus i restaurangen efter skolans slut 10.30 ville hon åka igen och halv ett fick vi tillslut in henne igen för lunch.
I lördags gjorde vi en skoterutflykt och grillade korv på fjället.
Imorgon bitti är det dags för backen igen och Malins skidskola. Hoppas vädret är lite bättre så vi kan ta oss längre upp i liftsystemet efter skolan imorgon. Blåsigt och snöigt idag och plusgrader så vi var rejält blöta när vi åkte hem.
Själv funderar jag mer på solen.... Och skulle SÅ övertalat Martin att vi skulle åkt på en sista minuten, typ imorgon om det inte var så att Oscar inte har något pass. Det dog liksom där... och Martin börjar jobba på sitt nya jobb på tisdag.
Så håller fast vid en semester i höst. Typ till Thailand eller liknande. Men så skrev jag precis i lappen över hur barnen ska vara lediga i sommar, och Järven är ju stängt i 5 eller 6 veckor, så då blir det ju inga semesterdagar kvar!!!!! Buähhh!!!!!
Jag längtar till solen och min kropp med efter denna hemska vinter för min del, med förkylning, lunginflammation, pneukokocker och eksem på det, som gör att jag går på ljusbehandling och kortison. Vi åker till Kreta v 24, i juni blir jätteskönt.
Johannas dagis är stängt tre veckor, men i värsta fall får hon gå på ett annat dagis nån vecka, man kan inte alltid tajma semestern och om man vill spara semesterdagar är ju det ett alternativ, om det finns ett annat dagis att tillgå.
Annars är allt bra med oss och jag är trött, men det beror på alla mediciner som jag proppar i mig och sen letar jag jobb i närheten av där vi bor, och jag har fått lite napp var på en intervju idag, får se vad det ger i slutändan. Vill ha lite tid för min familj också, nu kommer jag hem sent och har alldeles för mycket att göra, och en chef som inte är förstånde och lyssnar, men det blir nog bra i slutändan.
Har fått nån form av vårförkylning och hoppas att den ger med sig snart. Vi har idag varit på IKEA och handlat nya balkongmöbler och de kommer vi att trivas jättebra med. Så nu skall vi sälja de gamla.
I går var Johanna på kalas hos bästa kompisen och på tisdag skall jag på intervju för ett jobb som ligger 20 min härifrån och det vore inte dumt att få så kort resväg.
Är rejält trött och sliten annars, så jag ser fram emot lite ledigt vid påsk om ett par veckor.
Hej allihopa!
Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi får nycklarna till radhuset! Hoppas renoveringen går snabbt så vi får flytta in så snart som möjligt
Har besökt 5 förskolor i närheten och 3 av de kändes bra. Vet ni något om Sofielunds förskola? Orkar inte besöka fler förskolor utan det får bli mitt fjärde val....tror jag.
Tydligen är våren här om några dagar! Längtar till att slippa dra på ungarna overall!