• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • Mondino

Ja jag kör på med mina egoinlägg SkrattandeSkrattandeSkrattande. Hur kul tror ni det va igår med min turné!!!! Sollentuna - Huddinge - Globen - Huddinge - Sollentuna.... Första sträckan tog 1 timme och 55 minuter men sen flöt det på någorlunda bättre även om det var en hejdundrade utmaning att ta sig överallt på helt oplogade vägar.. avslutade med en liten fadäs på sista stoppet i Viby där jag osmart nog stannade i ett litet uppförslut och släppte av en av hockeypojkarna och sen var det tji... Men stor och stark son behövde bara putta lite så fick vi fart på kärran. Och när vi kommer ner på Vibyvägen ner mot Norrviken då står busskrället på tvären! Men vi lyckades smita emellan och ta oss hem!!! Holy moses vilket äventyr!

Korfu: vad fick du för antibiotika den här gången som kickade in så bra, va heter den?

Hur har det gått för er andra i snökaoset idag? Själv är jag ju väldigt glad att ha gångavstånd såna här gånger. Tyvärr är det nog slut med det till hösten för nu ska det flyttas med LG... misstänker att vi hamnar i Frösunda Rynkar på näsan, men dom flesta andra är glada för det...

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • MrC
    Mondino skrev 2011-02-09 14:01:55 följande:

Mr C: är du ledig när Rivjärnet kommer eller bor du och x:et nära varann så hon ändå kan gå på förskolan när det är din tur?

Hon bor jättelångt bort. I ett annat land faktiskt.
    Jag har ett fritt jobb / egenföretagare, så jag är med henne när hon är här. Då jobbar jag hemifrån.

Men  nu har jag nytt jobb på gång och efter sommaren börjar hon ju 6-års. Då blir det knepigare.
  • Mondino
    MrC skrev 2011-02-11 19:46:55 följande:
    Hon bor jättelångt bort. I ett annat land faktiskt.
    Jag har ett fritt jobb / egenföretagare, så jag är med henne när hon är här. Då jobbar jag hemifrån.

Men  nu har jag nytt jobb på gång och efter sommaren börjar hon ju 6-års. Då blir det knepigare.
    Vilken bra setup du hittat i dom bekymren som finns med långa avstånd
    Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • korfu08

För mig tog det två och en halv timme att ta sig till jobbet och två timmar hem, men resegarantin gällde, det blev taxi hem. Thomas den lyckosten jobbade hemifrån idag, så johanna var bara på dagis halva dagen. Jättelyx för henne.

IMorgon börjar hon i simskola och det blir väldigt spännande.  Men det är på samma ställe där hon gick simlekis förra året.

Jag håller på och kollar efter ett jobb närmre där vi bor. Det behövs då Thomas kommer att resa en del och han gör det ibland, men nu skall han ev resa mer och mer till Gävle och Borlänge, då kommer det att behövas ett jobb närmre.

• strojes

Det blev bil för mig idag.
    Gick till bussen i vanlig ordning (gick lite tidigare ifall det skulle vara förseningar...) i tron att bussarna iaf gick.... Men det var oroväckande många som kom gående längs Vibyvägen ner mot Norrviken och inte en endaste buss hade passerat på drygt 5 min (åker 516 som går in mot stan så de kör tomma in i Viby till starthållplatsen). Fick då höra av en förbipasserande att de inte gick alls... Gick då hem för att ta bilen till Willys Häggvik och lämna Malin på förskolan på vägen så slapp maken gå med alla ungar dit och hem (han vabbade med småtjejerna). Utanför hennes förskola står en stackare och väntar på bussen ner till tåget så hon fick lift med mig ner till stationen (dagens goda gärning!). Sen gick det hyffsat smidigt att köra till jobb så jag kom bara 45 min sen.
    Gick hemifrån strax efter 7, kom hem igen för att hämta bilen strax före 8 (oplogat och uppförsbacke tar en stund att gå). Lyckas sedan fastna i snön utanför garaget så maken fick komma ut och putta igång mig men sen gick det bra.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • MrC

Jag ska köra från Sollentuna till Mantorp imorgon, men jag vet inte om jag kommer ut från parkeringen med bilen. De har plogat över allt, utom där min bil står. Dom blir lika förvånade över att det kommer snö varje år. När ska dom lära sig? Nu råkar jag känna den ansvariga politikern också, och har redan klagat. Varför betalar vi skatt egentligen?

• korfu08

Skydiver du gjorde verkligen dagens gärning att plocka upp en passagerare, jag hade en snäll dam som stannade vid busshållplatsen och frågade om jag ville ha skjuts i går så fick det till Sollentuna centrum försökte ta pendeln och den kom efter en tid, kom en timme senare till jobbet än vanligt.

Idag har Johanna varit på simskolan för första gången och det gick ju kanonbra och det var en bra lärare och lagom stor grupp 8 st.

Sedan har vi haft besök och Johanna blev firad en gång till i efterhand. Kul för henne och i morgon skall hon ha en kompis här och jag kanske hinner städa lite.

Ja MrC varför betalar vi skatt ? jag undrar också varför vi betalar skatt i bland, speciellt för vår vårdcentral i Edsberg, med de amatörläkare som medicinerat mig fel, så borde de stänga igen. Men tyvärr får man vara med och betala även när saker och ting inte funkar.

• MrC
    korfu08 skrev 2011-02-12 21:51:22 följande:
    Ja MrC varför betalar vi skatt ? jag undrar också varför vi betalar skatt i bland, speciellt för vår vårdcentral i Edsberg, med de amatörläkare som medicinerat mig fel, så borde de stänga igen. Men tyvärr får man vara med och betala även när saker och ting inte funkar.
    Parkeringen var plogad lördag morgon, så vi tog oss till Östergötland.
    Tveksamt om det är skattpengar som går till plogning av parkeringsplatser som tillhör Sollentunahem. Skitsamma.

Svinkallt i Östergötland, -18 grader tydligen. Barnen behöver inte gå ut och leka. Vi stannar inne. Men i eftermiddag åker vi till Linköping och går på bio. Trassel? Är det nå att ha?

Min dotter är 5 år och min vänns flicka är 7 år. Dom leker så bra tillsammans. Skönt, så man kan ha en lugn söndagsförmiddag :)
  • MUM CC

Halloj allihopa!
    Så fint med all snö, iaf nu när det är plogat!
    Jag tog bilen till jobbet. Hade bara tänkt åka till infartparkeringen i Häggvik, men där kom jag inte in, är glad över att jag kom därifrån! Tog också med mig en från Viby till Häggvik, men får hjälpas åt vid tillfällen som dessa!

Alla verkar iaf haft en härlig helg, kul att höra vad ni gjort!

Tyvärr har vi inte varit utanför dörren denna vackra helg. Barnen har inte ens kommit ur deras pyjamas idag... Jag har varit magsjuk och Clara förkyld och febrig, Oscar har dock varit som snurre sprätt! Clara blev dålig i fredags så då var dem hemma båda 2, och tyvärr blev hon sämre idag, toppade 40,4 grader i örat i innan hon somnade, stackarn. Och hon vägrar medicin... 

Jag ska på kurs i Sigtuna denna veckan. Tyckte att det skulle vara superlyx att sova själv i 4 dagar (och liksom så nära hemma), men nu känns det inte så bra längre... Hoppas att hon är bättre imorgon så att det inte blir kaos när hon och Martin lämnar av mig i Sigtuna... Får komma på något att muta med.

• korfu08

I går vabbade jag med en magsjuk Johanna i dag var det Thomas tur, men nu är hon så bra, att hon kan gå till dagis i morgon. I morgon fyller Thomas år och har fixat lite överraskning till honom. Vi firar honom på fredag och på lördag har jag bokat bord för oss två på en libanensisk restaurang, och sen skall vi kolla på Leva Livet, musikalen om 80 talet, Johanna blir upphämtad av min mamma och hennes man här hemma efter simskolan.

Skönt med en lördagskväll för oss själva, det var längesen, har ju varit sjuk och allt.

Nu är jag kanske på väg tillbaks till ett normalt liv och försöker hitta ett jobb närmre där vi bor, läkarna har rekommenderat det, får se vad vi landar i slutändan.

Ja i  morgon torsdag och sen fredag, vad tar veckorna vägen.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!