• MrC

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Här är en Sollentunapappa! Jag och min dotter (5 år) till rivjärn bor i Rotebro!

Rivjärnet är mycket äventyrlig och totalt orädd för spöken, monsters, höjder och krokodiler.
    Rivjärnet söker adrenalinkickar och pappa bli nervös.

Tillsammans ger vi oss ut på äventyr i världen.
    Vi åker tåg, flyg, helikopter, snöskoter, hundsläde, bil, båt, häst, flotte och rymdraket till nya spännande resmål.

Vi älskar höga vattenrutschkanor, djupa vatten, stora berg, simma/bada, djupa dalar, spännande restauranger, show, stränder, cykla, promenera, shoppa, äta glass, musik, teater, godis, snö, djur, film/bio och tivoli.

Vi söker nya vänner i Sollentuna!
    Kanske en dag på Grönan i sommar?

• MrC

Sollentunapappan här igen.
    Vi är fortfarande bortresta, men ikväll börjar en 14 timmar lång hemresa till Sollentuna igen.
    På torsdag ska rivjärnet hem till sin mamma igen.
    Kanske man får vila ut sen :)

• MrC
    MrC skrev 2011-01-03 09:23:36 följande:
    Sollentunapappan här igen.
    Vi är fortfarande bortresta, men ikväll börjar en 14 timmar lång hemresa till Sollentuna igen.
    På torsdag ska rivjärnet hem till sin mamma igen.
    Kanske man får vila ut sen :)
    Vi lever! 14,5 timmar på tåg med en 5-åring var lagom skoj. Tur hon sov bort ca 9 timmar iaf.
  • MrC
    MUM CC skrev 2011-01-05 13:39:18 följande:
    MrC, välkommen hem! Vart var ni???

Cecilia heter jag, bor i Viby, man och 2 barn; Clara 4 i april och Oscar, snart 2.
    Inte så mycket emr att ebrätta liksom, haha!
    Vi har varit i Piteå över jul och nyår. Galet kallt. Lika mycket snö i Sollentuna som i Piteå.
    Imorgon åker vi på kryssning till Finland Solig
  • MrC
    BeccaGrodan skrev 2011-01-08 17:26:03 följande:
    skydiver: tack för ditt svar :)

en sak till, vart tränar man i sollentuna??? jag kom på att jag ju kommer sakna mitt gym :( haha OM vi nu skulle hamna någonannanstans än vallentuna igen då vill säga :D 
    Finns ett SATS-gym i Sollentuna Centrum.

Fitness24seven finns i Sollentuna Centrum vid Malmvägen och även i Helenelund.
    www.fitness24seven.com/2b/
    Jag tränar i Helenelund.
  • MrC
    strojes skrev 2011-01-08 18:55:57 följande:
    Simhallen har mycket träning och då ingår bad i gymkortet. Sats finns i Sollentuna centrum och så finns friskis och svettis i närheten av sollentuna c.
    Simhallen är sjukt dyr tycker jag. Är det inte så?
  • MrC

Mitt lilla rivjärn kommer på torsdag och hon stannar hos mig i 10 dagar.
    På den tiden ska vi hinna besöka Junibacken, gå på restaurang, hälsa på en kompis som har hästar och rida, åka till simhallen, gå på bio och se Trassel, köpa cykel och baka!

Om någon vill slå följe till Junibacken eller kanske fika/äta lunch i Sollentuna Centrum så inboxa mig.
    Rivjärnet är 5 år.

• MrC
    Mondino skrev 2011-02-09 14:01:55 följande:

Mr C: är du ledig när Rivjärnet kommer eller bor du och x:et nära varann så hon ändå kan gå på förskolan när det är din tur?

Hon bor jättelångt bort. I ett annat land faktiskt.
    Jag har ett fritt jobb / egenföretagare, så jag är med henne när hon är här. Då jobbar jag hemifrån.

Men  nu har jag nytt jobb på gång och efter sommaren börjar hon ju 6-års. Då blir det knepigare.
  • MrC

Jag ska köra från Sollentuna till Mantorp imorgon, men jag vet inte om jag kommer ut från parkeringen med bilen. De har plogat över allt, utom där min bil står. Dom blir lika förvånade över att det kommer snö varje år. När ska dom lära sig? Nu råkar jag känna den ansvariga politikern också, och har redan klagat. Varför betalar vi skatt egentligen?

• MrC
    korfu08 skrev 2011-02-12 21:51:22 följande:
    Ja MrC varför betalar vi skatt ? jag undrar också varför vi betalar skatt i bland, speciellt för vår vårdcentral i Edsberg, med de amatörläkare som medicinerat mig fel, så borde de stänga igen. Men tyvärr får man vara med och betala även när saker och ting inte funkar.
    Parkeringen var plogad lördag morgon, så vi tog oss till Östergötland.
    Tveksamt om det är skattpengar som går till plogning av parkeringsplatser som tillhör Sollentunahem. Skitsamma.

Svinkallt i Östergötland, -18 grader tydligen. Barnen behöver inte gå ut och leka. Vi stannar inne. Men i eftermiddag åker vi till Linköping och går på bio. Trassel? Är det nå att ha?

Min dotter är 5 år och min vänns flicka är 7 år. Dom leker så bra tillsammans. Skönt, så man kan ha en lugn söndagsförmiddag :)
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!