• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • BeccaGrodan

Mondion: hehe det är lungt jag tog det inte så :D jag förstår hur du menar. Jag bor ju nu så jag hör roslagsbanan flera gånger om dygnet o det är ju en vane sak, jag tänkte mer för att jag hört folk klaga över ljudnivån i viby o tänkte om det va något extrenmt lixom D

• korfu08

Låter jätteskoj Mondino och Leva Livet skall jag och Thomas se vid hans födelsedag i februari, så det vore kul att veta vad du tycker. Jag skall med ett par tjejkompisar ev om två  veckor och renovera mig lite en lördag em och kväll, kan behövas efter mycket jobb och snart blir man ju 36 år.

JN har sett dig vid bussen och Johanna är lika gammal som Izadora och de går på samma avdelning, hon har gått på detta dagis sen 2007 i augusti. Kul att du kommit med i  tråden och välkommen !!!

Vi bor också i Edsberg och trivs bra här.

Vi har tagit det lugnt i dag och varit ute i backen och åkt kälke och verkligen tagit det lugnt, kan behövas. i morgon får vi främmande av två bebisar b la så då blir det full rulle.

• MUM CC

Mondino -> Låter som en toppendag, du måste berätta hur Leva Livet är!

• J N
    Korfu08: Vad tycker du om dagiset?
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Bebis 2011
  • korfu08

Hm jag tycker det var bättre förut, är inte helt nöjd nu. Vad tycker du om dagiset ? Annars så har dagen gått i ett, först lekte Johanna med en kompis, sen hade vi besök av två bebisar sex och åtta månader och de är Johannas låtsaskusiner och de tyckte Johanna var spännande och sen var vi trötta allihopa. Ny vecka, i morgon skall jag på läkarbesök för min hosta, som jag haft hela hösten och är lite nervös faktiskt.

Mondino, hur var musikalen ? Skall se den i februari, när Thomas fyller år och då tänkte jag försöka hitta en restaurang i närheten också som vi kan äta mat på.

• J N

Jag är inte nöjd alls!! Jag står i kö till andra förskolor, och försöker att inte ha dom där så långa dagar. Ångrar att jag bytte dagis..

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Bebis 2011
  • Mondino

Jag hade en alldeles ypperlig dag!! Och Leva Livet, jaaa. Lite samma upplägg som att Mamma Mia (men inte alls i samma klass) att dom bygger en story där dom kan väva in låtarna/texterna från 80-talshiten. Mycket bra låtar och artisternas framförande jättebra!!! Dock  tyckte jag att det va lite "budget" över det hela. Och lite märkligt "byggt" eftersom det var mer ballader i andra halvan vilket gjorde att det blev lite nertaggat. Men på det stora hela helt okey (skulle dock inte se den en gång till)

Och Golden Hits funkar ju alltid!! Så hade verkligen en toppenlördag och dessutom rätt städad så mådde bra igår morse oxå!

Har en ganska styckad vecka framför mig  både frivilligt och ofrivilligt... Idag blev det träning på lunchen, imorron naprapaten på lunchen, onsdag morgon träning och sen måste jag gå vid halv två för jag ska vara med min gamla faster när hon ska träffa stadsdelsnämnden. Och sen på fredag em ska vi på begravning. Inte nån nära, men känns viktigt att gå för hans frus skull. Adam hette han och var vår närmaste granne på landet, 78 år. Min sambo har känt honom i många år eftersom han varit där ute mycket som barn och tonåring, men jag har lärt känna dom nu sen vi skaffade vårt eget ställe därute.
    Ja, så innan man hinner blinka lär det vara fredag igen!

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • korfu08

JN vi har ställt Johanna i kö till andra förskolor, hoppas att hon kommer in till augusti kanske. Förskolan var bättre förut, den var toppen när hon började där och tills förra våren, då falerade den helt.

Ja själv har jag varit och sjungit i kör, det var skoj och gick lite bättre med hostan. Men skall göra bronkitröntgen nästa vecka, blir nersövd och de går in med en slang i näsan och ner i luftrören för att ta prover i vävnaden och andra prover och sen får jag ligga kvar där i tre timmar. Och jag får inte äta nåt innan, kommer att svälta ihjäl, jag som inte klarar mig utan mat, på morgonen, kommer att svimma på bussen ha ha !!!

Ja då vet jag att Leva Livet är lite värd att se i alla fall, skall försöka hitta en bra restaurang i närheten nu bara.

Ha en fortsatt bra vecka.

• strojes

Imorgon blir det vab för mig. Malin har iof inte haft feber idag men det tar på krafterna att ha hög feber. Hon började ju redan i fredags morse med 39 grader och den har nästan legat där hela tiden utan panodil. Förhoppningsvis kan hon gå tillbaka till förskolan på torsdag. Sara och Linda verkar inte bli sjuka, än har de inte fått något och då har ju Malin varit sjuk sedan i fredags (började nog lite redan i torsdags em).

Imorgon blir det en tur till webbhallen för att hämta ut en wiikonsoll med wiifit+ till som vi köpte via hemsidan. Nu ska det börja tränas här hemma!

• BeccaGrodan

NUU har vi ju kommit på det!!! Det är ju i kärrdal vi vill bo :D Vi hade funderingar på radhusområdet i kärrdal redan när vi bodde i lägenheten i kärrdal innan flytten hit till Vallentuna, men då va det inte ekonomiskt möjligt! När vi åkte förbi kärrdal i helgen efter att ha varit och åkt runt lite för att reka i viby vart det lixom som -jamen kärrdal, det är ju hääär vi vill bo :D så nu hoppas vi bara att det vid rätt tillfälle dyker upp rätt radhus till salu för rätt pris i kärrdal :D

nu vet ni ;)

Hoppas alla har det bra i slasket här jobbas det / pluggas det / praktiseras det för fulla muggar... :D 

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!