• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • J N

Hej allihopa!
    Så det är här ni sollentuna mammor hänger :p

Heter Jessica, är 24 har tre barn och väntar vårt fjärde i juli :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Bebis 2011
  • J N

Bor förresten i Edsberg :)

• Armino
    J N --> Hej och välkommen! Jag är 30, bor i Viby med sambo, Armica (3,5) och Nova (1).

Ja, det är här vi från Sollentuna sitter och trycker. Vi är väl mer eller mindre aktiva i den här tråden. Vissa skriver jättemycket mest hela tiden och andra hoppar in och gästspelar nån gång i månaden Glad Men det finna alltid någon som man kan chatta bort fem sex timmar med Solig Nummer fyra alltså? Vad kul! Grattis! Kommer det också bli en tjej månne?
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
  • J N
    Armino skrev 2011-01-13 07:57:50 följande:
    J N --> Hej och välkommen! Jag är 30, bor i Viby med sambo, Armica (3,5) och Nova (1).

Ja, det är här vi från Sollentuna sitter och trycker. Vi är väl mer eller mindre aktiva i den här tråden. Vissa skriver jättemycket mest hela tiden och andra hoppar in och gästspelar nån gång i månaden Glad Men det finna alltid någon som man kan chatta bort fem sex timmar med Solig Nummer fyra alltså? Vad kul! Grattis! Kommer det också bli en tjej månne?
    Ja jag undrade var alla från sollentuna höll hus :p Tack så mycket! Känns kättekul :) Ja det skulle inte förvåna mig faktiskt. Men märks att jag blivit "äldre" haha första graviditeten jag mår illa tex. Tänk att vissa mår så här hela tiden! Stackars!
    Var i Sollentuna ligger Viby? :s
  • strojes

Hej J N! Här är en till Viby-bo. Viby ligger innanför Norrviken, på andra sidan motorvägen om man kommer från tåget, i norra delen av Sollentuna alltså.
    Jag är 35 och bor med mina tre härliga tjejer (6, 3 och 3 år) och deras pappa i ett hus här sedan 4 år tillbaka.

• MUM CC

Och en Viby-bo till!
    Kedjehus, man, och 2 barn: Clara 4 i april och Oscar 2 nu i januari!
    Bodde i Edsberg innan vi flyttade hit, på Kruthornsvägen, vi trivdes jättebra!

• korfu08

Hej JN en edsbergsbo, tror vi bor ganska nära varandra och så. Vet nog vem du är, för jag tror våra barn går på samma dagis.

Jag och min man har en dotter född 2006.

Kul att du hittade hit.
    Skönt med fredag annars en lugn helg framför oss. Lite besök och så skall vår dotter leka med en kompis.

Ja annars har veckan gått snabbt tycker jag och snart är man i mitten av januari, vad tar tiden vägen, jo närmre sommar. Åh vad härligt.

• J N
    korfu08 skrev 2011-01-14 22:01:04 följande:
    Hej JN en edsbergsbo, tror vi bor ganska nära varandra och så. Vet nog vem du är, för jag tror våra barn går på samma dagis.

Jag och min man har en dotter född 2006.

Kul att du hittade hit.
    Skönt med fredag annars en lugn helg framför oss. Lite besök och så skall vår dotter leka med en kompis.

Ja annars har veckan gått snabbt tycker jag och snart är man i mitten av januari, vad tar tiden vägen, jo närmre sommar. Åh vad härligt.
    Hej!
    Jag vet iaf vem johanna är på dagis. Tror jag sett er vid bussen någon gång. Hur länge har ni gått på dagiset?
  • Mondino

Kikar in en sväng innan min Underbara Lördag börjar!!!
    Välkommen JN. Jag bor i Töjnan med en 3,5-åring, en 16-åring och en snart 18-åring + en sambo på 31 år och en katt på 11 år (kanske ni kan gissa att 31-åringen inte är pappa till 16 & 18-åringen )

Klart ni ska hänga kvar här Becca och Camillla!! Och jag tänkte lite på det där med flygplanen Becca.... eller egentligen allmän ljudpåverkan. Och jag fascineras lite över dom som klagar över motorväg/flygplats/järnväg när man bor som vi gör. Bor man/flyttar man till en förort till Stockholm så får man allt gilla läget att det både flyger partiklar i luften från en det ena än det andra. Annars får man helt enkelt flytta långt ut på landet.. Sen tycker jag absolut att man ska sträva efter renare utsläpp från alla fordon/flygplan etc och tyst asfalt etc. Men vill man bo centralt så kommer man aldrig få låg bullernivå...

Jag har en härlig dag framför mig!! Först Brunch på Hasselbacken och Leva Livet på Chinateatern med dotter, svärmor och svägerska. Sen skakar jag av mig släkten och möter upp Issa & GoåGlad (tidigare tråd-deltagare för er som inte hängt här sen början). Vi ska ses på GoåGlads salong och försöka renovera mig lite grand. Jag tror att jag har kommit på nu efter 43 år att man kanske ska göra nåt mer än att bara tvätta ansiktet med vatten å tvål Sen avslutas kvällen på nåt bra dansgolv. Kan nog bli en sväng på Golden

Ha en härlig dag alla!!

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Mondino

Becca: det var alltså inte kritiskt menat till din undran om ljudnivån... såg nu när jag läste att det lät lite som: sluta gnäll och håll k*ft.. men va inte alls så jag menade!! Klart att man vill undvika stora "bullerhål" men det jag menade var att det är nog marginell skillnad vart man än bor, om man hamnar utmed E4 an eller E18 etc.

Christian -93, Elina -94, Theo -07
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!