Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Jaha, då var det dags för småtjejerna att bli prickiga... Linda började med prickar i söndags och då hade Sara fått feber (Linda började med feber i onsdags). I går hade även Sara fått prickar. Båda har betydligt fler prickar än vad Malin hade, Sara är den som har mest (bla hela hårbotten full). Skönt iaf att de hinner bli prickfria till julafton, det kommer bara vara lite skorpor kvar då.
För småtjejernas del blev det inte något lussande med dagmammorna. Tjejerna fick stå i fönstret och titta med mormor istället (dagmammorna har sitt lussefirande i skogen precis bakom vårt hus). Och så tittade de på tv:s lucia på morgonen och åt frukost framför tv:n.
Vi andra tittade på ett superfint lussande på stora tjejens dagis. Alla tjejer på hennes avdelning var lucior. En stackars stjärngosse fanns det (en från småbarnsavd.).
Stackars tjejer Skydiver! Men skönt att ha vattkoppor avklarat... Clara hade det i somras, men Oscar blev aldrig prickig... som vi väntade!
Här har vi klätt granen ikväll, skööönt! Och de flesta julklapparna är inköpta OCH inslagna!
Funderar bara på vad vi ska köpa till Clara... Vi köpte ett elpiano, men det var lite onödigt dyrt eftersom kidsen säkert kommer hinna ha sönder det innan de kan spela på "riktigt". Så det står mellan ett "mattpiano" för golvet eller en billigare variant, eller något med Hello Kitty... Hmmm...
I helgen blir det mer pepparkaksbak (dem är snart slut), lussebullar, köttbullar (svärmor tror att det räcker med 500 g till 7 vuxna+2 barn...) och sist men inte minst: julmarkand i Sigtuna på söndag! Härligt!
Jättefint dagisluciafirande var det, flera som var lucia och igår hade vi julkonserterna med kören och det gick jättebra och mycket folk, jättekul att sjunga då. johanna är förkyld så det passade bra att jag var ledig idag, då hon fick en kortare dag på dagis och får se om det blir hemma i morgon.
Har också handlat klart alla julklappar utom två och det känns skönt, slagit in de flesta i alla fall.
Nu skall jag sova, i går blev det sent och jag var rätt upp i varv efter konserterna. Så jag behöver sova lite.
Skydiver, dina tjejer får krya på sig.
Siljelin och Camabo - ska era tjejer fortsätta på gympan efter nyår?
I går var jag på julfest med jobbet på Wallmans, riktigt trevligt, men trött efter en intensiv vecka, så idag har vi tagit det lugnt hemma och i morgon åker alla julsaker fram och skall kurera mig, har en semesterdag på måndag och det känns bra, Johanna och jag skall ha en mysdag, hon vill åka til fjärilshuset, så det får nog bli en sväng dit och sedan en lugn dag i övrigt. En intensiv jobbvecka, då lediga måndagen gör att jag lär ha mycket sen iveckan.
Tänk att det julafton på fredag, inte klokt. Det går fortare än vad man tänkt sig faktiskt.
Har anmält Johanna till simskola, så i februari börjar hon där, det tycker hon skall bli jätteskoj, det lilla vattendjuret.
korfu: Var ska hon gå på simskola?
Hon får gå i Mörby, då de har lördagskurser och där gick hon på minisim feb till maj i år och det var jättebra lärare och vi var nöjda och de har inte nån kö, utan först till kvarn, så i februari börjar hon och det blir skoj, tycker hon själv.
Har tappat rösten annars, så vi kör teckenspråk, jag skall på konsert med ett par kompisar idag, de får gå med en tyst person, kanske skönt,då jag pratar tillräckligt mycket annars ha ha !!
MUM --> Ja, Armica ska fortsätta på gympan. Trots nazist-ledaren