Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Mina barn på jobbet tror i alla fall att det heter "stjärngåsen" och att Lucia har en tårta med ljus på huvudet :o)
Och att "över stad och land ikväll går julens glada buuu!"
Sköna inlägg Siljelin!! En isländs tjej jag känner som är lärare sjöng hela sin första jul i svenska skolan: röven raskar över isen
Korfu: härligt med julkonsert!!
Våran helg var toppen! Och den innefattade både vila och aktivitet... Lördagen var hur lugn som helst, blev ett pass på SATS på förmiddagen och sen INGENTING!! Sov i soffan på eftermiddagen och det vet jag inte när jag gjorde sist... Skönt! Middag och TV på kvällen.
I söndags tog vi en tur ner till bandyplan på Vallen och testade lite skridskoåkning med Theo. Han är ju lite harig så jag fick ju inte släppa honom först, men efter en stund så vågade han släppa taget en stund i taget. Vi slutade när vi var på topp och han blev jättesur så det blir garanterat fler gånger!
Sen var det adventsfika hos svärmor på eftermiddagen och sen tidig sänggång för att få en bra start på veckan.
Veckan har tuffat på som vanligt och helgen är fullspikad. På fredag är det AW som det så fint heter. 2 tjejer slutar så vi ska fira av dom och då måste man ju passa på att svänga runt lite på dansgolvet så det blir säkert Golden. På lördag ska vi bort på middag till ett par här i kvarteret. Vi är ju 3 par som arrangerat cykelfesten här i kvarteret och vi har för tradition att ses med jämna mellanrum på middag och uppdatering av allt det senaste skvallret.
Finns risk att jag är rätt seg på söndag
Siljelin kul inlägg och kanske är tomte nåt för Jessica. Johanna skulle bli förtvivlad om hon inte fick vara lucia, har redan börjat spara långt hår, så hon får vara lucia i skolan, men det är ju ett tag dit. Tokfia !
Skydiver. Kul att alla dina barn vill vara olika saker. Johanna har alltid velat vara lucia och hon älskar lucia och musik, hm kanske av mig. Som älskar julsånger.
Mondino, låter som en späckad helg, vår lördag hoppas jag blir någorlunda lugn. Nästa vecka, är det jättemycket och har faktiskt tagit ledigt på onsdag, då skall alla julklappar som inte är fixade fixas, så slipper jag stressa med det sen och en del julmat och så. Hatar julstress, den har jag nog av i vardagen, stressen alltså.
Nä, tror inte att Clara skulle ta på sig ett Lucialinne heller... testar inte ens (har ett från en jobbkollega). Hon pekade ut en tomteklänning, mjuk och skön och med 25% rabatt på Kappahl förut som vi köpte, så hoppas att hon kommer ha den nu, men man vet aldrig!
När det var maskerad på FSK i höstas så var hon katt, dvs hon hade på sig en tröja med en katt på. Det var allt. Nej till öron. Nej till svans. Nej till att måla ansiktet. Men hon var glad och nöjd ändå. Men jag har totalt lagt ner att ens tänka på att köpa olika maskeradkostymer.
Här hemma är det julpyntat, bara granen fattas. Jag som varit mycket noga med "regler" om att ljusstakarna= första advent och julsakerna=23:e har ändrat mig. Skönt att inte ha kvar allt detta till dagen innan julafton... då finns det ju annat att göra liksom! Och mer mysigt att jula innan julen och plocka bort efter nyår.
Ha det bra allihopa!
Julsakerna kommer fram nästa helg, annars blir Thomas galen, bara tomten som kan sjunga och vifta på armarna har Johanna plockat fram och spelat, så vi kräks på den här hemma.
Johanna gillade inte maskar förut, men när de hade maskerad sist, så är det pippi som gäller, och det har hon alltid velat varit. Det är nog lite pippi i henne tror jag, så det förstår jag.
På söndag skall vi se Luciakonsert i Globen. Det blir skoj och skall ha en hemmalördag, med diverse fixande och det känns bra.
Skönt med fredag i morgon.
Fredag och va skönt, en lugn lördag och på söndag till Globen och lyssna på Adolf Fredrik och på måndag har Johanna luciafirande på dagis och på tisdag har vi körkonserter två stycken och på onsdag ledigt, då skall alla julklappar som inte handlas hittills bli klara. Skönt.
Johanna tyckte att luciakonserten med Adolf Fredrik i Globen var jättebra och lucian var bäst, hm inte så konstigt, då hon älskar lucia, ärvt av mig kanske .... hon satt verkligen som ett ljus och det var imponerande att hon kunde sitta helt still, så kul att hon uppskattade det så. Hon vill också sjunga i Globen och vara lucia där, de är för söta de små.
I morgon har hon lucia på dagis och vi har genrep inför vår julkonsert med kören och på tisdag har vi våra två julkonserter och avslutning med kören efteråt, tur att jag är ledig på onsdag.
Jessica var på gymnastikuppvisning och höll på att få ett utbrott för att jag inte ville lyfta upp henne på barren samtidigt som nån elitungdomsgymnast gjorde fantastiska figurer där uppe.