Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Jo det är svårt detta med jobb Skydiver, jag jobbar själv i Liljeholmen och bor i Sollentuna och det funkar nu, för Thomas jobbar i Järfälla och åker bil och hämtar Johanna, men när hon börjar i skolan, då blir det nog att se sig om i Sollentuna eller kista efter ett jobb, så man kan vara mer tillgänglig med läxläsning och så.
Hoppas att allt är bra med dig och skönt att de fasta uppdragen ligger i Sollentuna och Täby i alla fall.
Jo ett jobb är i alla fall bättre än inget.
Men det är tufft att pendla, men det är inte så lätt att alltid få jobb där man bor.
Jag är trött, men annars mår jag bra och skönt att det snart är helg och hoppas vi slipper snöoväder till helgen, så vi kan skaffa möbler till Johannas rum.
Det vore skönt att få det gjort. Snart får man ta fram adventssakerna och pynta. Kul det gillar jag.
Snart fredag och helg, så skönt, och vi skall försöka åka iväg och handla möbler i helgen, till Johannas rum och jag är trött och det är skönt med fredag och hoppas få lite sovmorgon på lördag och sen är det dans för Johanna.
HEj !
Fredag och trött av förkylningen och vi skall inte till Sophiahemmet på torsdag, de kunde inte då, och är så förkyld just nu, att det känns skönare att fokusera på att bli frisk. Jag skall må bra, om man skall göra nån hormonbehandling.
Jag funderar på att framöver, om ett år söka ett jobb i Sollentuna, att pendla varje dag, tar verkligen på mina krafter och är konstant trött just nu.
I morgon är det barndans och sedan är det möbler till Johannas rum som gäller och söndag en kompis på besök,.
Nu är pepparkaksdegen färdig och står och väntar. Imorgon blir det pepparkaksbak för hela familjen! Och på eftermiddagen: glögg och pepparkakor! Mums
På söndag städ och röj i hela huset. Nästa vecka får vi nattgäster som ska vara med på småtjejernas kalas nästa helg.
HELG!! Wunderbar!!! Va visst 6 avsnitt på Greys som redan hade gått på TV men kollade på dom alla 6 i torsdagskväll när Micke va ute med jobbet. MUUMS!!! Nu är jag ikapp!!
Igår blev det vab!! I torsdags när vi kom hem från affärn på eftermiddan däckade Theo. Tog typ en halvtimme så hade han plötsligt 39 graders feber. Jag vabbade från 11, som tur va kunde Micke vara hemma på förmiddagen då jag hade introduktionssamtal för en nyanställd. Theo va så pass tagen av sin feber så han låg utslagen i soffan så jag bakade bullar på eftermiddagen. Passande nog eftersom vi skulle ha kalas idag.
16-åringen är nu firad och klar. Hon var nöjd med dagens utdelning. Blev ett gäng presentkort i olika valörer!!
Sen gjorde vi Stadium idag. Jag hade en kupong med 20% på ett helt köp. Både jag och Elina behövde nya träningsskor, Christian skulle köpa sig en jacka och sen hade jag lovat Elina nåt för att hon kämpade så duktigt när hon hade opererat halsen så då fick hon ett set med träningskläder!! Alla nöjda med dagens köp!!
Nu är det strax middag. Elina har beställt schnitzel och potatisgratäng!! Mums!
ha en skön kväll alla!!!
Mondino, grattis till din 16 åring och skönt att ni hittade nåt till er alla på Stadium och hoppas att Theo mår bättre nu.
Vi har trängts på IKEA idag, bläh, men vi var ute efter skrivbord och snurrstol och byrå till Johannas rum, men hittade inte nån byrå, men hon såg ett vitt skrivbord som hon bara blev så förälskad i, vit är inte nån färg jag gillar på möbler, men nu tyckte vi alla tre att det var fint faktiskt och snurrstolen var flätad och jättefin och passade för småtjejer. Så det blev dagens inköp och köttbullar på IKEA och sen blev det en sväng förbi Sollentuna centrum och där köpte vi kinamat hem, mums säger jag.
Vi fick också hem våra varor så i morgon då Johanna skall hem till en kompis så skall vi passa på att sätta i hop skrivbordet.
Vi hann med barndansen i morse också, näst sista gången och det var skoj.
Jag känner mig helt slut efter IKEA besöket och skönt att man slipper gå där varje dag, är inte nån älskare av att vandra runt på IKEA en hel dag.
Skydiver, pepparkakor skall vi också baka, det får nog bli på 1 advent faktiskt. Tiden räcker inte till just nu. Kul att de blev bra, var det god glögg ?
Jo, glöggen var ok. Men den hade varit godare om vi kunnat ta vinglöggen istället... Eftersom vi skulle åka till donken och äta kvällsmat sedan så fick den flaskan stå...
Ok då får ni ta den vid annat tillfälle. Johanna har lekt med sin bästis idag och de har haft det jätteskoj och kul att de leker så bra i hop i alla fall och vi har satt i hop hennes skrivbord och det blev jättebra i hennes rum. Sen har jag bestämt eller vi att byta förskola åt Johanna är inte längre nöjd med den hon har och därav vårt beslut, så nu skall vi ställa henne i kö till två andra, se om det finns nån möjlighet för henne att byta, vet att det är kötider, men kan ju alltid försöka
Jaha då har jag ställt Johanna till kö, till två nya förskolor här i Edsberg och det blir nog bra, men det är nog så att hon inte kommer in förräns i augusti nästa år, men det får gå ändå, man kan inte göra mer tyvärr. Som tur är bor hennes bästis här i närheten. De har varit bästisar, sen de började på dagis i hop aug 2007 och de kommer att gå i samma klass, för de är födda med en månads mellanrum och då är den ena tjej och den andra kille, kärleksparet, kallas de på dagis, tvillingsjälar är de. De har aldrig bråkat. Helt otroligt för att vara så små. Men vi får göra så att de leker på helgerna istället. Och då får de ha kul då.
Är så slut och trött just nu. Vinner gärna en miljon och tar ett break ett par månader nmed familjen utomlands, det vore toppen,men sån tur har inte jag.
Tisdag i morgon skall vi träffa vår gamla redovisningsansvarig, som jag bara fick ha ett par månader, och hon var jättebra, trist att hon slutade. Det är jag och ett par kollegor från jobbet. Det blir nog inte så sent, för jag vill gärna hem. Är inne i en hemmaperiod nu och känner inte alls för att gå ut och träffa folk.
På lördag skall Johanna ha dansavslutning, kul att få vara med och se vad de kan. Sen skall vi försöka komplettera skrivbordet, med lite förvaring och skrivbordsunderlägg.
Igår var jag på kör och var ju så genomtrött, att jag höll på att somna på kören.
Nu längtar jag till jul och men inte till stressen utan själva julen och göra ingenting. Det är så skönt. Bara vara.....