Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
korfu: Bollarna är inne i barnpassningen som ligger bredvid den gröna lekmattan vid alla barnbutiker.
Minihuset på ICA Maxi gillar Malin också. Inte lika mycket lekmöjligheter som på Stinsen men att slippa gå med och handla är skönt ibland. Och så den bästa barnpassningen är ju IKEAs! Vi åker alltid dit så vi är på plats när de öppnar på helgen för annars är det svårt att få plats eftersom det är så populärt.
Halloj!
Hemkommen från Italien, dock utan goda ostar och korvar, alla delikatessaffärer var stängda när jag had tid tyvärr... snyft!
Annars var det en mycket trevlig resa, de hade inrett ett lab i ett gammalt stall, med fikon, nektarin och äppelträd runt hörnet! Ungefär samma miljö som jag jobbar i... NOT! Betongkomplexet Huddinge sjukhust från 70-talet har svårt att matcha detta...
Missade tyvärr resan till Gardasjön, åkte hem innan konferensen var slut. Kände att det blev för många dagar borta.
En fråga: kan man lämna in andra saker än just kläder till klädbytardagarna på Runan? Hur går det till?
Har en åkpåse tex?
Välkommen hem MUM! Kul att se lite andra arbetsmiljöer... men man kan ju bli lite lätt deprimerad av det oxå när man inser hur fint och naturnära andra har... Jag brukar ju skoja om min närhet till E4an.. man lär ju få i sig en och annan partikel när man bor 20 meter från E4an på ena sidan och jobbar 10 meter från E4an på andra sidan!! Friskt och hälsosamt
Vi är på väg till landet nu och har med oss ett stycke 140kg:s kamin som vi på nåt sätt ska försöka baxa in... Undrar om det räcker med pirra och 2 pers (var av den ena är jag... kanske inte nån tyngdlyftare direkt...)
Den gamla går inte längre att stänga luckan ordentligt på + att glaset spruckit. Tidigare ägarna bodde ju där permanent och valde en budgetvariant av kamin och den är nu rätt så söndereldad... typ vittrat sönder. Vi valde att köpa en likadan för att göra det enkelt för oss, och vi kommer ju dessutom bara elda i den typ 10 helger om året så kändes som att budget funkar för oss.
Ska ju bli bra väder i helgen så jag ska leta rätt på mera svamp!! Snart väntar fredagsölen och snabbmiddag med färdiggrillade revbensspjäll och potatissallad. UNDERBART
mumcc: visst kan du lämna in en åkpåse.
Hej Skall bli underbart med helg och en helg där man för en gång skull inte har 150 saker att göra och sen har jag semester om ett par dagar och nästa fredag åker vi till Tallinn med kören och det blir skoj och det har fixat en massa sightseeing och annat. Det blir skoj och lite tid med Johanna och lite tid på fredagen själv.
Låter härligt med konferens i Italien MUMCC, jag önskar nån gång att jag får möjlighet att till Italien kanske en resa dit när jag fyller 40 blir bra. Och när jag blir äldre skall jag resa en hel del.
Mondino, låter mysigt med fredagsöl och svamp, får bli fredagsvin för mig, för jag dricker inte öl. I morgon blir det en kompis till Johanna på besök och alla har varit irriterade och gnälliga här hemma, tror vi alla är trötta, speciellt jag, två veckors sommarsemester och inte ens sammanhängande är för lite, man är inte nån robot.
OK Skydiver, du verkar kunna detta, hur gör man?
När är det inlämning, hur märker man upp, ung hur ligger priserna, vad händer om det inte blir sålt? Ja, typ allt, inget vet jag!
Vi har haft en ganska lugn lördag, fast Johanna har haft en kompis här och det var full fart och sen barndans på f örmiddagen och det var full rulle där med. Så hon somnade kl 20,00 trött, själv känner jag mig rejält sliten, egentligen skulle jag vilja ta ett riktigt långt break men nu är jag ledig tors, fre kommande vecka och mån, tis nästkommande vecka. Jag tycker det skall bli underbart, och åker på körresa till Tallinn nästa fredag, så jag är borta själv ett par dagar, Thomas är på kick off med jobbet nästa helg och Johanna är hos morfar och min låtsasmamma och det blir spännande alla tre på olika håll. Men Johanna trivs bra hos morfar och hans sambo och det känns jätteskönt att veta det när jag åker iväg.
mumcc: vad är det för åkpåse?