• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • strojes
    strojes skrev 2010-09-14 11:41:18 följande:
    Tur att jag inte har jobb idag för ujjjj vad jag var trött igår efter jobbet. En tuff dag med mycket tunga lyft och mååååånga timmar, började 06.30 och vi var inte klara förrän 18.30 pust.

Tider för Svartmyrans klädbytardagar: fredag 24/9 10-13, lördag 25/9 10-14, söndag 26/9 12-14. På söndagen är det 50% på allt.

I em ska småtjejerna kolla synen på Danderyd och ikväll ska jag på föräldramöte hos dagmammorna. På torsdag ska Malin till logopeden. På lördag ska jag försöka hinna till svartmyran och på em har Malin kalas. Och på söndag ska vi fira min farfar som fyller 85 (!) imorgon. Pust... Varför måste allt hända samma vecka....? Man ska ju helst hinna jobba lite också...
    Glömde två aktiviteter under denna veckan: Malins gympa börjar ikväll och på torsdag ska Sara och Linda få prova om de är redo för gympa nu eller om vi ska vänta till våren. Skrattande
    Fråga politikerna Valet 2010 www.familjeliv.se/Val2010/
  • Karla79

Jag håller på att läsa på om de olika förskolorna som finns, funderar på att sonen ska börja nästa år i augusti eller i november (då är han 1 år 8 mån resp. 1 år 10 mån). Vet ni något i allmänhet om hur förskolor ställer sig till att man börjar vid annat tillfälle än terminstart, är det ens möjligt? Brukar det vara omöjligt att få plats?

Nu när jag var inne på kommunens hemsida så står det att det finns en massa lediga platser på olika förskolor, hur kan det göra det när det står jättemånga i kö också? Är det för att man får behålla köplatserna för sina första och andra val när man t ex blir placerad på sitt 3:e val?

• MUM CC

Hej Nettie1!
    Jag tror att förskolorna har haft svårt att fylla upp med tillräckligt många barn nu i höst, så det kanske kan gå att få plats vid annat tillfälle än terminsstart. Bäst är det nog att ringa/gå och prata med de aktuella FSK. Det finns flera som arbetar på FSK här tråden, så de kanske kan säga mer om detta.
    I vilket område vill du hitta en FSK i?

• Karla79

Jag bor i Edsberg! Så någonstans häromkring. Lite intresserad av Futura i Silverdal också (ny FSK).

• korfu08

Lättast är nog att höra efter med förskolorna och maila till kommunen för det är där man får sin köplats. Bor själv i Edsberg och det finns en del förskolor här. Men om det är lättare att börja mitt i terminen vet jag inte, men på Johannas förskola har de ibland börjat någon mitt i terminen.

Det beror nog på om de fyller alla platser och de har väl också syskonförtur på vissa osv. Men ring och prata med dem och jag ringde kommunen när vi flyttade hit från Västerås och ringde upp en del förskolor och sen besökte vi dem och då ändrade vi vårt första handsval, för den vi besökte var inte alls vad vi tänkt oss, så det är nog bäst att göra så.

Lycka till.

Ja Skydiver, ibland kommer allt samma vecka och jag som äter pencillin fortfarande, nästa helg t ex är det både kräftskiva och lidingölopp samma dag, Thomas skulle ha sprungit men det kan han inte nu, men hans bror kommer upp och skall springa, samma dag är det kräftskiva, med hela släkten om de inte ändrar dag, eller får ha två dagar, så är det  när man är 25 st bara med kusiner och hela kånka rongen.

Och helgen efter det, är det dop, marknad och dans samma helg. Man får aldrig vila och ro, men så är det. 
    Denna höst har allt lyckats komma samma helg. 
    Som när jag är på körresa, blev jag också medbjuden på Thomas chefs stora 60 års fest, och han har kick off den helgen, så föräldrarna får ha Johanna och jag valde körresan, vår kör fyller 10 år. 

Alltså, varför kan inte saker vara utspridda, till de helger man inte har nåt ? Ja det är konstigt. 

Sov gott  

• korfu08

Jaha onsdag, är trött och till helgen är det shopping av doppresent till dopet vi skall på om två veckor och på fredag är det tjejkväll för att fira en kompis som fyllt år och sedan lördag då barndans och shopping, se om vi inte skall försöka hitta stövlar till Johanna också, gillar inte att ha henne med i shoppingcentrum hon springer bara iväg.

På söndag skall en kompis till henne komma hit och leka.

Är genomtrött och längtar verkligen till  Kreta, nu har vi ju bokat resan så nu ska den bli av, semester måste jag ha oavsett vad jag jobbar, har föräldrardagar kvar, så i så fall tar jag dem och då får de inte neka mig ledigt,har alltid ställt upp för andra, så då får andra ställa upp för mig.

Jaha, nu skall det hängas tvätt, tur att man har tvättmaskin annars skulle man få bo i tvättstugan.

Hoppas att min förkylning ger med sig också.

Ha det bra

• korfu08

Trött har mailat till vårdcentralen här i Edsberg, tycker de kan lägga ner den, eftersom kommentaren när jag var där sist, oj vad skall vi göra nu, betalar för att bli frisk och har slängt ut en massa pengar i onödan på medicin som inte hjälper, så nu får de skicka en remiss till nån vettig läkare, för hit tänker jag inte gå den närmsta tiden och jag tror själv att det är luftrörskatarr, borde veta det eftersom jag haft det ca 20 ggr.

Skulle också behöva mer semester för att få vila, och har varit sur och grinig i kväll, det går ju då ut över Johanna och Thomas,är så genomtrött, inte så kul när man aldrig får sova, för att man hostar. Vårdcentralen borde ge mig pengar tillbaks, eftersom de inte uppfyller kravet, att man skall bli frisk när man går dit.

I morgon fredag skönt.

• Siljelin

Låter som en valslogan: "Pengarna tillbaka om du inte blir frisk!" Hoppas du hittar nån bättre läkare och kryar på dig!

• MUM CC

Halloj allihopa!
    Undrar om någon av er känner till någon bra bak som tar upp att man inte ska gå iväg med främmande människor etc? Min väner har en "Nej sa lilla P", men den finns inte att köpa någonstans... Tycker att en bok om detta skulle vara bra, känns som det går in bättre om man läser en historia om det än "bara" pratar om det.
    Några tips?

• korfu08

Ha ha Siljelin, kanske skall införa det som valslogan och gå och ställa mig utanför nån valstuga i morgon ha ha !!

Undrar om jag får nåt gehör ? Har prövat huskuren vitlök och det känns faktiskt bättre, men allra bäst var att basta, min kropp älskar värme, ju varmare desto bättre, kanske emigrera vore nåt. Förstår ni då att jag ser fram emot Kretaresan i juni nästa år.

Mår bra utomlands och ju varmare desto bättre.
    Har förresten blivit erbjuden fast jobb där jag är nu,så då slipper jag vara konsult, så den 23 okt, träder det i kraft, är uthyrd t om 22 okt.
    Skall nu löneförhandla på måndag, något jag verkligen inte är bra på, men det måste jag, och sen skall papper skrivas på.
    Men det känns så skönt, kanske detta år kan sluta bra, det har ju verkligen varit ett mittemellan år, med lite jobbiga saker som inträffat.
    Idag har vi köpt doppresent, till dopet av Johannas låtsaskusin om två veckor, finskor och stövlar, och jag  tycker det är trist att vanka runt i köpcentrum med Johanna och Thomas, går helst själv och shoppar faktiskt. Men det gick bra.

Thomas var med Johanna till dansen i förmiddags, så jag fick vila lite. Men nu känner jag mig piggare, kanske skall använda, vitlök bättre än medicin på min valslogan också, som jag tänkte använda mig av i morgon, då jag faktiskt inte har röstat ännu, brukar alltid förrösta, men i år har inte nån av oss två, lyckats klämma in det och dessutom vet jag inte alls vad jag skall rösta på. Men jag kan ju fundera på det i natt, om jag inte kan sova eller har nåt roligare att tänka på hi hi !

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!