Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
OK, bra att veta. Tänkte nog också vara där vid öppning eftersom 2 av barnen ska sova efter lunch. Då syns vi!
Vi ska också till brandstationen. Vi var där förra året och Armica har pratat om det ända sen dess så går vi inte dit lär vi ju bli halshuggna
MUM --> Kolla med hovet då. De har kanske nån mall Hade ni en bra barnfri kväll? Och hur var filmen?
Skydiver --> Usch vad jag kände mig otrevlig idag på ICA, men det var verkligen ett kritiskt ögonblick när jag stod där och försökte komma på allt jag skulle handla. Och jag kom ihåg alla grejerna också! Vad stora tjejerna har blivit! Går det bra att åka och handla med dem båda två?
camabo: Jo, det går bra att handla med båda. Har tom handlat med alla tre själv! utan att lämna Malin på minihuset...
Jaha då har man fått reda på varför man varit hostig och krasslig sen i slutet av juli ? Jo de korkade läkarna på vårdcentralen tog ändå mitt ord på allvar,när jag var där i tisdags och då fick jag också äntligen ta ett svaljprov, trodde det var standard vid ett första besök när man redan då hostat i fyra veckor, så jag har snart hostat i 3 mån.
Det visade att jag haft en baktierie i mig i två månader och då har jag ätit en massa onödig medicin till ingen nytta, helt otroligt, ger inte mycket för sjukvården här hemma. Tacka vet jag den vanliga statliga sjukvården i London, jag blev sjuk när jag hälsade på min bästa vän där 2007. Och fick veta att maxväntetiden på akuten där är 4 timmar, annars får de böta och det var enormt bra läkare, man blev undersökt från topp till tå, de tog hellre ett prov mer än mindre och jag hade ögoninflammation, fick salva som gjorde mig frisk på en dag och har aldrig haft ögoninflammation mer sedan.
Där ligger vi i lä, med vår vårdcentral, i alla fall den här i Edsberg. Jag tror jag skall bli läkare,fast jag inte pluggat till det, men svaljodling trodde jag att man skulle slippa tjata till sig som patient, så då kan ju vem som helst bli läkare om vi själva måste tala om vilka prover som skall tas. H aha !!
Hade velat åka till brandstationen på söndag, men Johanna skall leka med en kompis och det har hon sett fram emot så länge. Och nu har vi fått papper från Sophiahemmet, med lite prover som skall tas och vi har bokat in ett prel besök i november, skall försöka få barnvakt till Johanna bara en torsdagskväll. Vi får inte ta med henne. Kanske kan min pappa ha henne den kvällen och sen är ju han ledig fredagar. Vi får se om jag hinner till deras lab innan och ta proverna bara.
Vi har i alla fall bestämt oss för att göra provrörsbefruktningen till sommaren och om vi behöver försök två får den bli till hösten, mitt jobb är alltid lugnare vid denna tid på året. Och jag skulle bra gärna göra den på sommaren, i aug eller så, när man är nervarvad.
Oj vilket långt brev, men kände att jag behövde det idag.
Hoppas att du blir bättre snart nu när de vet vad som är fel Korfu. Och skönt att ha bestämt att det blir provrörbefruktning nästa år, eller?
Camabo, jo Martin hade ordnat så att mamma kom hit och ahde kidsen, så åkte vi till Kista och delade på en Tacotallrik i raketfart (men är liksom inte så kräsen längre, bara 30 minuters måltid i lugn och ro räknas som lyx!) och sedan Inception. Den var bra, men komplicerad, en sådan film man lätt kan se några gånger men tyvärr med ett slut som man kan tolka lite som man vill, vilket jag inte tycker om. Jag vill VETA vad som hände sedan, liksom.
Har köpte en märkmaskin så nu ikväll har jag märkt upp mer eller mindre allt om går att märka upp, tex alla lådor i garaget osv! Snart är nog tejper i maskinen slut... Cecilia i toppform!
Ha det gott!
WOOW va ni skriver!! Och vilka blandningar, barndans, kungliga inbjudningar, trapprullningar och förkylningar etc...
Brandstationen.... MUMS , det kan JAG tänka mig att göra på söndag ;). Problemet är ju att jag behöver ha Theo som täckmantel för att få dreggla lite... men han är ju så jäkla skraj av sig så vette sjutton om jag får med honom ända in...
Skämt åsido :) Vi fick privatvisning på Vaxholms brandstation i vintras och det var mycket uppskattat av junior!
Här är det full fart som vanligt med barnens träning och min träning och tack o lov för Micke som står mitt i och servar med mat när vi schvissar förbi i olika intervaller.
Det går liiiite bättre för Theo på förskolan. Nu gråter han bara vid lämningen när inte dom vanliga fröknarna är där (har varit mycket vikarier och dom som jobbar på småbarn som tagit emot) . Men han nåt mentalt motstånd fortfarande och kan säga 20-30 ggr på morgonen att han inte vill gå till förskolan... Men det är ju bättre än för två veckor sen när han grät hela mornarna och skrek efter pappa när han lämnades över... Så lite ljus i tunneln iaf. Men han är jätteglad när jag hämtar honom och det hörs på allt han berättar att han leker och är glad på dagarna.
Nä, nu ska jag hoppa isäng. Alldeles underbart med fredag!!! Och jag längtar efter fredagsölen redan nu och den kommer att intagas hos Issa med familj imorrn kväll... Vellly Najs!!
Hej
En Sollentunamamma som aldrig varit här i tråden tidigare.
Såg nått om brandstationen... är det öppet hus på söndag? (Den i Häggvik?)