Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Presentationslista
Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
Mondino: Töjnan med barnen Christian -93, Elina -94 och Theo juni-07
skydiver: Viby med barnen Malin 050214, Sara 071123 och Linda 071123
Sky: varför står det Guide under din bild?
Mondino: Jag är en av familjelivs guider. www.familjeliv.se/Forum/guider.php
Aha!! Kul!
Den här tyckte jag var skitkul. I ordets rätta bemärkelse. Rätt tradig i början, men efter ett par-tre sidor tar den sig.
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m54103171-1.html
Hahahahahaha!! Fy faan.. jag garvar så jag dööör!!!
Jaha ny vecka och en spännande sån, får reda på hur det går där jag varit på intervju de som ringde och fråga om jag ville komma på intervju och det var ett riktigt bra jobb.
Sen skall min läkare ringa mig och det blir intressant, tyvärr tror jag det blir ett blandat samtal både på gott och ont ang provrörsbefruktning.
Idag har vi varit i Vaxholm.
Presentationslista
Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
skydiver: Viby med barnen Malin 050214, Sara 071123 och Linda 071123
MumCC: Viby med barnen Clara 070403, Oscar 090127
Halloj allihopa!
Har hållt på och fixat med barnens rum, nu har vi flyttat in Oscar till Claras rum som grät floder eftersom jag sagt att jag nu inte kommer sova med henne... men eftersom jag ska upp 04.45 imorgon så får vi se hur hård jag kommer bli på det i natt... troligtvis inte
Vi håller på att rådda om i alla rum i huset nu känns det som, så i hallen står det massor med kartonger som ska omfördelas i garaget, 1 byrå som ska säljas imorgon, 1 spjälsäng som ska läggas ut på Blocket så fort vi tagit hem den andra från landet (så lägger vi ut dem tillsammans), och en gammal skulpulpet som vi försöker sälja utan så mkt framgång. Dvs saker överallt!
Siljein - är Findus svart och vit?
Mondino - sjukt bra gjort! Är imponerad! From denna vecka så börjar vårt "riktiga" liv igen utan mys på vardagar etc. Ska verkligen börja träna igen också.
Alltså, varför känns det jämt som att "bara den här dagen/vecka/ansökan/resan är över så ska jag börja med bla bla bla"???!!! Men när den veckan är slut så finns det massor med nya saker som måste göras och så börjar det om igen... grrrrr!!!!!!
Om alla skriver in sig på presentationslistan (nya som gamla) så kan jag slänga in den i trådstarten sen då rå
Presentationslista
--------------------------
Siljelin: Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
Skydiver: Viby med barnen Malin 050214, Sara 071123 och Linda 071123
MumCC: Viby med barnen Clara 070403, Oscar 090127
Camabo: Viby med barnen Armica 070516 och Nova 091115
Siljelin --> Okej. Det dåliga tålamodet är alltså det ni främst vill få bukt med? Har du kollat med förskolan om hur det funkar där? Är det lika dåligt tålamod där? Nu är det ju lite knäppt eftersom hon precis ska byta avdelning, men ändå... Ni skulle ju kunna ta typ en sak i taget att skärpa reglerna kring kanske? Så behöver det inte bli så mycket i taget. Och så börja med nåt som får ta lång tid. Jag menar, ni måste ju ha tid med att hon får de där utbrotten Det viktigaste är väl att du och Lars är överens om det hela så att ni kan vara konsekventa.
Det där bajsforumet var förresten superkul! Men jag anar troll faktiskt... Fast jag är ju alltid så cynisk, så det är ju inget att gå efter
Mondino --> Hihihi! Det hade ju varit superkul om du hade ramlat av och helst typ flugit in i nån glasvägg som säkert fanns bakom löpbandet också
MUM: jaa.. det går ju för runt på nåt vis, och just det där med träning är ju alltid svårt att klämma in i sitt vardagschema. När Elina och Christian va små då tränade jag 2 pass på vardagarna som låg ganska sent så vi hade hunnit få isäng ungarna. Dels var det enklare ett ha barnvakt om det behövdes och sen behövde det inte gå ut över barnen när man va borta. Både mitt ex och jag har alltid försökt träna 2-3 ggr i veckan och då var sen kvällsträning ett bra alternativ.
Nu sen Theo kom har vi en annan lösning (eftersom Micke inte tränar nåt) så kör jag träning under tiden middag ska lagas, så jag kör pass 17.30 måndag och tisdag och när jag kommer tillbaka så står middagen på bordet. Antingen har Micke gett Theo mat under tiden han lagar vår middag alt. att han ätit ett hyggligt mellis och äter med oss vid 7. Och det ska mycket till att jag ruckar på dom där 2 passen...Men visst ibland skiter det sig för att nån av oss måste jobba över, eller det är nåt med stora ungarna. Jag har ju fördelen att kunna träna på lunchen ibland oxå.
Så vill du ha draghjälp och träna på SATS MUM, så kan du ta rygg på mig måndagar och tisdagar
Korfu: lycka till med alla viktiga samtalen idag! Camabo: va preeecis så jag såg mig själv.. inrasandes i nån glasvägg
Siljelin: hoppas det går bra med katten!
Ny vecka och nya utmaningar!! Dags att börja jobba!!