• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • Siljelin

Mondino, ja du är för duktig med din träning! Skulle gärna gå på SATS men av ekonomiska skäl väljer jag nu Friskis. Valde till och med bort gym-delen i år för den är så mycket sämre än på SATS. Men jag satsar på att komma igång med gruppträning snart, bara A kan äta NÅGOT annat än bröstmjölk...

Ja, Findus är svart och vit, ganska liten och med lite hängmage (mest hår). Tristan är också svart och vit men lite större och lite mer välsvarvad. Skulle nog lyckas bättre på en utställning om man säger så. Han har precis kissat ner hela backen med Angelicas mjuka leksaker, så det blir nog en maskin tvätt här snart.

Mondino, såg att du kommenterat i bajstråden, heja på!

MumCC, du verkar då ha järn i elden hela tiden, både hemma och på jobbet. Men att organisera om hemma kan ju vara lite kul och inspirerande, utom just då när man står med allt i hallen och inte vet var man ska börja. Jag vill också göra om och fixa ett barnrum till (antingen till Angelica eller ett lekrum till båda) men då måste alla kontorsgrejer bort  och vi har inga fler rum, så det dröjer nog ett tag innan vi hittar en bra lösning.

Camabo, tack för Jessica-tipset, ska försöka välja en sak i taget att jobba med. Känns inte aktuellt just nu att fråga på förskolan, första dagen idag, och de visade mig inte hallen eller krokarna eller någonting, berättade inget om några rutiner och frågade inget om Jessica, varken om blöja, mat, sova, snutte eller någonting. Men hon ska väl klara sig ändå :o)

• Siljelin

Äsch, vilka hemska meningar jag skriver, aldrig en punkt och bara en massa "och" och kommatecken. Man försämras liksom av cybervärlden. Har jag ett barn på armen brukar jag strunta i stor bokstav också :o)

• Mondino

Vi förstår vad du vill få fram Siljelin ;)

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • MUM CC

Jag ska försöka träna på Korpen nu i höst. De har 2 pass i Runan i Viby, dock var ett av passen mycket hopp i och de pallade mina knän inte alls med... SATS är bra, men dyrt om man bara kommer iväg 1-2 ggr/vecka. Och jag har faktiskt möjlighet till träning på jobbet också. Gymmet är gratis, passen kostar lite nu tror jag, men de fanns gratis pass hos sjukgymnasterna förut. Dock var ett av de pass som fungerade tidsmässingt ett boxpass, men då vill man gå med en kompis för annars fick man alltid träna med tränaren, som alltid började med "är det OK att vi drar över 30 min?!" Men effektivt var det!

Siljelin -> hoppas att det känns bättre på FSK snart! Det är ju så känsligt med FSk, det är ju ens små pluttar de har hand om! Oscar har ju tyvärr gått in i en jobbig period, han blir ledsen redan när han ser FSK... mycket jobbigt att behöva ta bort honom när han klamrar sig fast hos en (fast jag har bara lämnat en gång)... och tycker inte riktigt att de har mött honom liksom "Hej Oscar! Vad kul att du är här!" utan mer bara att dem bara står där och väntar. Kart att det kanske inte är så kul att ta över en vrålande unge, men det blir ju inte bättre av att vi står där med honom skrikandes och måste fråga/be att de tar honom! Jaja, det blir nog bättre snart.

Jag har inte läst så mkt i "bajsforumet", men under resan till KL så fanns det ju slangar på varje toalett. Vågade aldrig prova fast det fanns instruktioner om hur man skulle göra…

Är det någon som vet när det är bytesdagar på Runan? Eller har jag missat det som vanligt?

• korfu08

Åh vad du är duktig att träna jag tränar sällan, tränar kör, där har jag varit i kväll och har gått vidare på PR byrån där jag var förra veckan, så får man ett erbjudande och ändå har en brokig CV funkar det, jag är bra på att prata och där är nog en styrka när det gäller jobb faktiskt.

Här tänker jag stanna ett tag faktiskt.

Sen min läkare ja hon ringde och jag fick bekräftat det jag visste, att jag och tvillingar kommer inte att bli en bra kombination med allt min lilla späda kropp har varit med om, och sen vill hon att jag går upp ett par kilo. Och det lär nog bli svårt. Avskyr grädde och bearniesås och sånt,dessutom får jag ont i magen av det, konstig kropp jag har.

Men hon är ärlig och kejsarsnitt är inte heller nåt de jublar över när de gäller mig. Jag har enormt lätt att blöda väldigt mycket, tappade över två liter blod när jag förlöste Johanna och svimmade och sen blödde jag ner hela badrummet på förra jobbet i mån 7, för att jag började blöda i tandköttet, hela badrummet såg ut som ett blodbad. Usch.....

Så i morgon kl 17,00 skall jag till PR byrån igen, och ännu en intervju med hela ledningen. Undrar vad man skall ha på sig ???

• Mondino

Korfu: Men va betyder egentligen samtalet med läkaren? Planterar man alltid in 2 befruktade ägg och om inte du som "värd" kan klara en tvillinggraviditet då får ni inte försöka alls att bara plantera in ett ägg???
    Och tänk om man va som du ;) och hatade bea och grädde och sånt! Då skulle jag inte behöva hänga på SATS 5 dar i veckan. Men jag vet, det är lika jobbigt för er som har det åt "andra hållet".

MUM: vilket schysst utbud med träning på jobbet!! Och med Korpen runt hörnet så ska du nog få till det! HÅller med dig om att SATS är sjukt dyrt. Som tur är har vi träningsbidrag från jobbet med 3500kr så då blir det drägligt. Det är ju sjukt lyxig om man kan få till sin träning på lunchen. Rent teoretiskt skulle jag verkligen kunna klara av min träning med bara lunchpass. Men är ju den mentala känslan att dra iväg och vara borta 2 timmar mitt på dan 3 dagar i veckan. Jag kan bygga om semester till komptimmar eller jag skulle kunna jobba en timme längre på dan (när Theo mår bättre på förskolan) men på nåt sätt så tycker jag alltid att folk (avundsjuka medarbetare och koreaner) tittar snett på en...

Siljelin: hur skulle det bli med katten nu?

• korfu08

Mondino, man får plantera in ett ägg om man vill det istället för två, det är en fråga man får ta med det stället man gör provrörsbefruktningen hos.

Sedan valde jag att tacka nej till tjänsten, i slutändan var den för lik den tjänsten jag hade på redovisningsbyrån och den tjänsten klarar jag mig bra utan, bättre att utveckla den tjänsten jag har idag och försöka få dem att anställa mig. De är i alla fall nöjda med mig och har bokat in ett avstämningsmöte med nye ekonomichefen i mitten av september efter bokslutet.

Ja många tycker jag är konstig som inte gillar grädde och bea, men saken är den att jag tycker om det, men inte min dumma mage, som säger ifrån direkt och då mår jag illa.

Skulle behöva ett par kilo till faktiskt. Men det är inte så lätt att hitta dem.

Skall nu ta mig i kragen och maila till nåt ställe ang provrörsbefruktning och de kanske kan besvara mina frågor.

• korfu08

Ja  då tog jag mig i kragen och mailade Sophiahemmet angående provrörsbefruktning. Får se vad som händer och jag är så trött efter en hektisk vecka och skönt att man tagit ett beslut gällande detta jobb, kändes lika stressigt som jobbet på redovisningsbyrån och det vill jag inte ha och behöver lite mer djup tror, skall försöka få utvecklas mer här där jag är idag.

I morgon en vanlig hemmakväll det behövs, till helgen börjar Johanna barndans och sen är det pippiparad på söndag inne i stan och det vill väl pippifantasten gå på. Johanna älskar pippi.

Godnatt och duktig ni är som tränar, jag orkar inte och hinner inte.

• Mondino

Korfu: tänkte just tipsa dig om Sofiahemmet. Jag har en nära vän som gått där på Sofiahemmet och varit jättenöjd med dom.

Här är det full fart som vanligt. Ikväll ska jag träffa några av tjejerna på den andra tråden jag hänger i här på FL. Det är en landstäckande tråd men vi är ett gäng från Stockholm så ikväll ska vi ses i Kista centrum.
    Sen måste jag dra å storhandla eftersom jag inte hinner det imorron då det är föräldramöte på hockeyn.
    Sen drar vi till landet på fredag när jag slutar. Vi ska ha kräftskiva därute på lördag så det ska bli skoj. Tur att vi har hyggligt stort därute för ska tydligen inte bli någe vidare väder.

• korfu08

Kul Mondino, med träff i Kista Centrum och kräftskiva, mums. Själv skall vi på pippis kalas i helgen, parad till Junibacken, har man en pippifantast till dotter, så får man göra det.

Sedan är det ju denna förbannade mensvärk, som inte skall finnas där när jag äter p piller, men nu spelar hela kroppen mig ett spratt, just nu är det två knivar som lever i min mage känns det som.

Snart skiter jag i detta med syskon och ber de sätta in en hormonspiral och hoppas att all värk försvinner för evigt. Bläh..... orkar inte, blir irritererad och har enorm värk. Känns som jag skall förlösa barn igen.

I morgon skall jag träffa en kompis efter jobbet, jätteskoj och vi skall äta tapas.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!