• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • MUM CC

Tack Skydiver, det var som undrade. Noterat!

• korfu08

Hej  på er.

Klädbytardag ja det skall jag ha i minnet om jag ser i Edsberg nån gång och då om vi inte skall ha fler barn, då skall jag sälja de av Johannas kläder som vi inte kan ha kvar, vissa kläder vill jag spara.

I morgon börjar Johanna på barndans på Danshuset, vad det nu ligger men nånstans. Blir skoj, det har hon frågat efter länge nu.

Sedan är det pippiparad för att fira pippisfödelsedag på söndag, i Berzeli Park, med avslutning på Junibacken, Pippi fyller 65 år och det vill givetvis Johanna pippi älskare vara med påoch det har jag lovat henne att åka in och vara med på och hon vill så gärna ha sina pippikläder igen.

I annat fall skall jag kurera min värk om det nu går. Jag är så less på den,så jag orkar inte tänka på om jag har ont eller inte.

PÅ tisdag skall då Thomas opereras, usch, jag blir alldeles själv då Johanna är hos morfar ett par dagar, tur att vi har bokslut på jobbet kommande vecka, hoppas verkligen att Thomas operation går bra. Hans operation gör att vi inte kan få barn naturlig väg längre,så går det inte med provrörsbefruktning så får inte Johanna nåt syskon så krasst är det.
    Och operationen måste han göra.

Var ute och träffade en kompis igår trevligt men sov dåligt i natt så var trött idag och skönt då med sovmorgon, innan dansen börjar kl 11,00.

• korfu08

Barndans, en riktig fullträff, började med att vi upptäckte att Danshuset låg 10 minuter från oss, så det blev en morgonpromenad dit och sedan fick Johanna äntligen ha sin Hello Kitty dräkt och det hade nästan alla, de såg för söta ut. Det var endast för barn födda 06, en nybörjarkurs som Johanna går i och en för dem som gick i våras. Och väl när vi står utanför och väntar så ser Johanna en av sina bästa dagiskompisar också född 06, och det visar sig att hon också skall gå på barndans, dock den andra gruppen.

Väl där inne klarade sig Johanna bra utan mig, hon som brukar vara mammig, å så bra det kändes. Efteråt, så träffade vi kompisen Matilda utanför och hennes mamma och vi började prata och det visade sig att vi bodde med gångavstånd från varandra och de hade en massa jippo med olika företag som sponsrade hemma på sin gata uppe på Platån i Edsberg och det är ju gångavstånd till varandra, så väl hemma så gick vi upp till Matilda och där på Platån hade de gratis ponnyridning till Johannas lycka, så nu fick hon rida igen och sedan hoppade hon och Matilda i hopptorn, de bjöd på korv, festis och glass och sedan fick alla barnen en ballong och de fick välja färg och vilken figur de ville ha på ballongen. Johanna valde rosa och fjäril.

De lekte och var där i ca 2,5 timme, sen var det matdags, men vilken kul dag och det kändes så kul att se dem leka så bra, och att de är lika gamla och så. Kul att barndansen var lyckad. Tror de är bra att de får pröva olika aktiviteter, Johanna har velat gå på barndans en längre tid och så, men iv åras gick hon på simlekis och gillade det bra, så det är kul att även detta var nåt som hon uppskattade.

I morgon är det pippis parad i stan som gäller och det blir nog ett kul minne för henne.

Annars är min förkylning lite bättre och det är ju alltid nåt och sedan värken ja, till och från och borde klinga av i slutet av mensen när jag äter p piller, men inte denna gång.

En hektisk vecka framför mig är det också med bokslut, och det trista att Thomas opereras.

• Mondino

Korfu: usch det lät inget vidare med din mans operation. Ni tycks båda två vara hårt drabbade!! men det är klart att det kommer gå bra med operationen!

Sky: kom ju på att du ville ha tips om svampskogen. Gula kantareller kan jag ändå tycka är lite svåra... man måste röra sig i ganska stora områden tycker jag för att få ordentlig fångst. Men generellt för kantarellerna är att det gärna får finnas lite björk blandat i granskogen och terrängen är vanligtvis rätt mycket mossa, gärna runt sankor... alltså fuktig mark... Hoppas det kan hjälpa lite...
    Jag var ute en timme här på landet och letade men det är fortfarande väldigt ont om svamp här. Vi hittade lite blodriska men annars svampfattigt.

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • strojes

Lite slö idag efter kräftskivan igår. Vi var ca 30 vuxna och 10 barn som dukat långbord på gatan mellan husen. Och tur med vädret om än lite kyligt på slutet (vi plockade ihop vid midnatt). Supertrevligt hade vi och det var ca 13-14 hus representerade av 17 totalt.

Fråga politikerna Valet 2010 www.familjeliv.se/Val2010/
  • Armino
    Korfu --> Det kommer nog att gå bra med operationen ska du se. Kul att det blev en så härligt rolig spontan lekdag med Johanna och hennes kompis. Det är ju oftast sådana dagar som blir roligast; när det händer roliga saker utan att man planerat det.

Jag sitter på jobbet och försöker få ihop en hushållsbudget. Men det är ju så jäkla svårt. Jag tror att jag under årens lopp försökt att få till en bra budget typ 5486 gånger, men glömmer ju typ alltid en massa utgiftsposter. Men jag tror att jag fått till det rätt bra nu. Nu gäller det ju bara att hålla den också
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
  • korfu08

Camabo, jo operationen går säkert bra, men lilla jag har en kropp som tyvärr har fått riktig snurr så jag undrar hur det skall gå att göra en provrörsbefruktning på mig. Idag har jag en värk som är 10 ggr värre än mensvärk. Men nu har i alla fall min envisa förkylning jag haft i två månader försvunnit, alltid nåt.

Jo de spontana lekdagarna är alltid bäst och sen se att Johanna älskade dansen så mycket, vet att hon gillar musik, men detta var verkligen nåt för henne och det var hon själv som ville det. Och det var ju kul att kompisen från dagis var där och att vi två mammor, började prata och våra barn blir klasskompisar.

Sedan har vi nu bestämt att vi reser till Kreta i maj oavsett vad som händer med jobb, jag behöver efter denna korta semester i sommar, komma bort nånstans. Johanna blir överlycklig om vi åker bort, hon älskar att flyga och bada.

Tack Mondino för lyckoönskningarna. Jo vi har nog drabbats av en del motgångar,kanske därför vårt förhållande också är starkare och vi vet att vi klarar oss igenom motgångar och att vi har Johanna, och det gör dessa saker enklare i alla fall.

Idag var vi på pippiparad och den gick från Berzelli Park till JUnibacken,väl där, var det billigare entre än vanligt och de fick varsitt spel i present och sedan lekte Johanna i Villa villekulla,sen var det extra lång pippipjäs med en massa sång och sedan var det gratis saft och tårta, men Johanna gillar inte tårta, så hon ville ha köttbullar, ha ha, hon e för kul, gillar bara bulle och glass i fikaväg. Men hon var jättehungrig så jag köpte köttbullar. Hon ville hellre ha vatten än saft. Hon är lite tokig. Mamma som är gottegris drack gladeligen upp hennes saft.
    Jag prövade tårtan och det borde jag inte gjort, för jag fick i mig grädde och det straffar sig nu, för nu är magen som en uppsvälld ballong.
    I morgon är det måndag igen, kör och det är så skoj, tur att kören är på måndag. Bokslutsvecka och Thomas opereras på tisdag, och Johanna skall vara hos min låtsasmamma tisdag till torsdag, lugnast så. Johanna får en lugnare vecka, och det kanske hon behöver.

• MUM CC

Påminn mig om att aldrig A L D R I G säga, diskutera,  viska, ens tänka saker som att "Vad bra barnen sover! Det ska vi vara glada för, eller hur?!"

• Armino
    MUM --> Ha ha ha! Har du lärt dig det först nu?? När Armica var bara några månader gamla började vi prata om det i väder-termer. "Nu har det nog slutat regna" sa vi. Och det funkar fortfarande Solig
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!